تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818855402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهاد دانشگاهی مرکز تحقیقات لیمو در شهرستان رودان راه اندازی کنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان رودان : جهاد دانشگاهی مرکز تحقیقات لیمو در شهرستان رودان راه اندازی کنید خبرگزاری پانا: فرماندار و اعضاء شورای شهر رودان درباره توسعه فعالیتهای مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان رودان با سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان دیدار کردند.
۱۳۹۳ شنبه ۲۷ ارديبهشت ساعت 08:41



   به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی حسینیان در دیدار با فرماندار شهرستان رودان و اعضا شورای شهر رودان گفت: برای جهاد دانشگاهی هرمزگان به طور کلی یک نقشه راهبردی در نظر داریم  که در آن  یک قطب بندی مشخص وجود دارد.
 
حسینیان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در آینده ای نزدیک جزء شاخص ترین دانشگاه های استان شناخته خواهد شد زیرا این استان ظرفیت های مناسبی  در زمینه های مختلف پژوهشی و آموزشی دارد که این دانشگاه می تواند با استفاده از این ظرفیت ها عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد.
 
سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است اما با دولت تعامل کامل دارد و ظرفیت های جهاد دانشگاهی می تواند به هرمزگان کمک های شایانی کند به شرطی که استان نیز خواستار این کمک باشد.
 
فرماندار شهرستان رودان نیز در ادامه این نشست گفت: ما وظیفه داریم به عنوان مسئول شرایط را فراهم و مشکلات مردم شهرستان را مرتفع کنیم زیرا این شهرستان ظرفیت بالایی دارد که زر خیز است یکی از آنها گیاهان دارویی است که متاسفانه با قاچاق گیاهان دارویی در این شهرستان روبه رو هستیم
 
غلامرضا نظرنژاد بیان کرد: تلاش ما آموزش کشاورزان در حوزه گیاهان دارویی و جلوگیری از برداشت بی رویه و نادرست است تا به نتیجه درست برسیم؛ یکی از معضل اتی که گریبان گیر این شهرستان شده بیماری لیمو ترش است که موجب افزایش نرخ بیکاری تا 19درصد شده است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در خواست ما از جهاد دانشگاهی استان همکاری در زمینه تولیدات لیمو و راه اندازی مرکز تحقیقات این محصول در این شهرستان است تا به جایگاه اصلی خود در بحث تولید لیمو در جهان و کشور برسیم که با در اختیار گذاشتن امکانات و اعتبارات در شهرستان این امر را برای همکاری بیشتر مهیا کنیم.
 
رئیس شورای شهر رودان نیز در این نشست اضهار کرد: ما باید در جهت توسعه، آبادی و عمران شهر گام برداریم؛ در سال 81 با کمک 100 میلیون تومانی مردمی ساخت دانشگاه را داشتیم که رمز موفقیت شهرستان است که هم مردم و هم مسئولین به فکر آبادانی هستند.
 
سید محمد رضا سجادی درباره ی امراض درختان لیمو بیان کرد: هر ساله یک آفت جدید می آید که باعث تخریب 80 تا 90 درصدی لیمو ی استان و شهرستان است.
 
وی آفتی که هم اکنون گریبان گیر شهرستان رودان شده است را جاروی جادوگر دانست و عنوان کرد: با راه اندازی مرکز تحقیقات لیمو  در شهرستان رودان در این زمینه خود مردم رودان نیز مشارکت های لازم را انجام می دهند و باغدارانی نیز در سطح شهرستان وجود دارد که حاضر به در اختیار گذاشتن باغ های خود هستند و همه باید تلاش کنیم تا لیمو رودان را به همان کیفیت مرغوب و منحصر به فرد که تنها در این ناحیه پیدا میشد برسانیم .
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمانی دو درصد از لیمو جهان از رودان تامین و 70 درصد لیمو کشور از این شهرستان تامین می شد و باید با مبارزه با این آفات جایگاه خود را به همان سطح برسانیم .
 
گفتنی است در این دیدار :نظر نژاد  فرماندار شهرستان رودان و سجادی رییس شورای ،خانم امینی سخنگوی شورای شهر رودان و دکتر فرهادی عضو شورای شهر رودان ورییس شورای عالی استان و دکتر مهدی حسینیان و اعضاء هیئت رییسه جهاد دانشگاهی هرمزگان  دررابطه با توسعه فعالیتهای مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی رودان بحث و تبادل نظر کردند.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن