تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818876032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از راه‌اندازي مرکز اسناد تا افزايش فضاي موزه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۱۰ق.ظ)
از راه‌اندازي مرکز اسناد تا افزايش فضاي موزه‌اي رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران با تشريح عملکرد اين مجموعه طي 7 ماه اخير از راه‌اندازي مرکز اسناد در اين مجموعه و افزايش فضاي موزه‌اي و نمايشي در نياوران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، آفرين امامي با بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از تغيير مديريتي در اين مجموعه، موضوع پاکسازي و احياء باغ نياوران به عنوان يکي از مهمترين موضوعات در دستور کار ما قرار گرفت.
رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران تصريح کرد: جمع‌آوري سازه‌هاي الحاقي که فضاي باغ نياوران را به هم ريخته بود و احياء فضاي سبز مجموعه با همکاري اداره کل موزه‌ها طي اين مدت به انجام رسيده است.
امامي از خروج 52 کاميون برگ خشک از مجموعه نياوران خبر داد و گفت: نخاله‌هاي موجود در کاخ نياوران بوي نامطبوع و خطرات بسياري براي باغ نياوران ايجاد کرده بود که به همين دليل با سرعت مقدمات خروج برگهاي خشک انجام شد.
وي با اشاره به کاشت 150 اصله نهال در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران يادآور شد: کاشت اين نهال‌ها به صورت سليقه‌اي نبوده و تلاش شد تا در هر مکاني که درختي خشک شده و از بين رفته است نهالي کاشته شود.
رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران رسيدگي به وضعيت نگهداري اموال تاريخي را از ديگر اقدامات ماههاي گذشته عنوان کرد و افزود: طي چند ماه اخير فضاي مخزن نگهداري اموال در کاخ صاحبقرانيه توسعه پيدا کرد و همزمان با اين اقدام ساماندهي و پاکسازي اموال انجام شد.
امامي ادامه داد: توسعه فضاي مخزن کاخ اصلي نياوران برنامه بعدي ما در اين مجموعه است که بدون وارد کردن صدمه به بناها و با حذف ديوارهاي کاذب به انجام مي‌رسد.
وي با اشاره به خروج تعداد زيادي از اشياء موجود در مخزن و افزودن اين اشياء با فضاي موزه‌اي گفت: اشيايي که قابليت نمايش در فضاي موزه‌اي را دارند با حفظ شرايط امنيتي و حفاظتي به صورت دوره‌اي و دائمي در مجموعه نياوران به معرض نمايش گذاشته شدند.
رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران از راه‌اندازي مرکز اسناد خبر داد و افزود: در دوره‌هاي پيشين برخي اقدامات عمراني براي راه‌اندازي مرکز اسناد صورت گرفته بود که با پيگيري‌هاي جدي در چند ماه گذشته ملزومات مخزن برآورد شد و پس از تکميل اعتبارات مورد نياز ساماندهي حفاظتي در مرکز اسناد به انجام رسيد.
امامي ادامه داد: در مورد برخي از اسناد ساماندهي حفاظتي و اطلاعاتي و شماره‌گذاري اسناد به طور همزمان صورت گرفت.
وي هدف از انجام اين اقدامات در مرکز اسناد مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران را ايجاد زمينه و فضاي مناسب براي مطالعات و تحقيق پژوهشگران دانست.
رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در ادامه از کاهش فضاهاي اداري و افزودن به فضاي نمايشي مجموعه نياوران خبر داد و افزود: ما مجاز به افزايش اتاق‌هاي اداري و کاستن از فضاي موزه‌اي نيستيم و در همين راستا با بررسي وضعيت موجود فضاي اداري را به حالت چيدمان قبلي بازگردانديم.
امامي مرمت‌هاي اضطراري در مجموعه کاخ نياوران را از ديگر اقدامات صورت گرفته طي 7 ماه گذشته دانست و گفت: بر اثر بارندگي‌هاي شديد در زمستان سال گذشته، کوشک احمدشاهي دچار آسيب شد که با همکاري کارشناسان اداره کل موزه‌ها و دفتر حفظ و احياء معاونت ميراث فرهنگي اين آسيب ديدگي برطرف شد.
وي در پايان از برگزاري 30 نمايشگاه طي 7 ماه در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران خبر داد و افزود: در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران براي بزرگداشت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي برنامه‌هاي ويژه‌اي برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن