تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش تولید گندم باعث بهبود اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد می شود/ وجود 17 مرکز خرید گندم در استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد گوهرگانی تاکید کرد:
افزایش تولید گندم باعث بهبود اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد می شود/ وجود 17 مرکز خرید گندم در استان
دهدشت – خبرگزاری مهر: رییس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه گندم تولیدی در این استان باید با جدیت جمع آوری شود، گفت: افزایش تولید گندم در نگاه مسئولان کشور به این استان از لحاظ تخصیص اعتبارات بسیار تاثیرگذار است و کمک شایانی به اقتصاد استان می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی صبح چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم، افزود: گندم یکی از محصولات استراتژیک و مورد توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که امروزه به عنوان محور اصلی بخصوص در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید است. وی با بیان اینکه همه ما باید در بحث برداشت گندم خود را مسئول دانسته و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، اظهار داشت: این توان و انگیزه می تواند به افزایش تولید و بالا بردن ضریب خرید گندم کمک کند. گوهرگانی بیان کرد: بیشترین تلاش ما باید در راستای افزایش سطح تولید گندم در این استان از طریق همکاری و تعامل و تدبیر و بسیج امکانات و تجهیزات باشد. وی کشاورزان را زحمت کش ترین افراد جامعه دانست که نسبت به صرف وقت وهزینه خود، کمترین سود را دریافت می کنند و یادآور شد: حمایت از کشاورزان در دستور کار اصلی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد. رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد راجع به نگرانی های موجود در خصوص خروج گندم از شهرستان ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری قیمت پایه گندم از طریق دولت تعیین شده است در تمامی نقاط کشور این محصول با یک نرخ خریداری می شود که باعث کاهش بسیاری از نگرانی ها در این زمینه شده است. گوهرگانی با اشاره به بارندگی های مطلوب در مناطق مختلف استان در سال گذشته،اضافه کرد: با توجه به این بارندگی ها در صورتی که میزان تولید گندم بیش از هزار کیلو در هکتار باشد از لحاظ اقتصادی برای این استان بسیار مطلوب و به صرفه است. وی اظهار امیدواری کرد: درجه حرارت های بالا در مناطق گرمسیری باعث ایجاد تنش های نامطلوب در مزارع گندم نشود.

صدور گندم استان به دیگر استانها ممنوع است رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم 50 درصد گندم تولیدی در شهرستان های این استان را به صورت تضمینی خریداری کنیم از لحاظ اقتصادی بسیار مطلوب است. گوهرگانی با اشاره به کالاهای استراتژیکی مانند گندم، جو و دانه های روغنی مانند کلزا، گفت: قیمت خرید تضمینی این کالاها از طریق دولت اعلام شده است و در این زمینه هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. وی تاکید کرد: در خصوص جلوگیری از خروج غیرمجاز گندم از شهرستان ها بویژه خروج به استان های همجوار همکاری های لازم از طریق نیروی انتظامی به صورت استقرار در گلوگاه های خروجی صورت گیرد. رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خروج گندم از شهرستان ها از لحاظ اقتصادی ضرر زیادی را به این استان وارد می کند. وی همچنین با بیان اینکه ریزش کمباین های مهاجر نسبت به کمباین های محلی کمتر است، تاکید کرد: آزمون کمباین های محلی از نظر ریزش جهت کاهش ضایعات و جلوگیری از وارد آمدن ضرر به کشاورزان بسیار ضروری است. رییس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 17 مرکز خرید گندم در این استان وجود دارد، بر لزوم فعال بودن این مراکز و کالیبره بودن باسکول ها قبل از آغاز خرید گندم برای کمک به تولید کنندگان تاکید کرد. همچنین فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش و جایگاه کشاورزی در توسعه و اشتغال زایی در این شهرستان، گفت: توسعه بخش کشاورزی به دلیل زمین ها و دشت های خوب و منابع آبی مناسب در این شهرستان بسیار ضروری است. ابراهیم جعفری با بیان اینکه اهمیت خودکفایی در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت های دولت است، افزود: امروز نوک پیکان حملات دشمن بر روی اقتصاد کشور ما است و یکی از مهمترین حوزه های اقتصادی حوزه کشاورزی است. وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در این شهرستان در سال گذشته 540 میلیمتر بود، اظهار امیدواری کرد: بخش کشاورزی این شهرستان در سال جاری عملکرد خوبی داشته باشد.


۱۳۹۳/۲/۱۰ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن