تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819208868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تعامل رو به مثبت با دنيا، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۴۴ق.ظ)
عضو انجمن اقتصاد دانان ايران: با تعامل رو به مثبت با دنيا، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد عضو انجمن اقتصادانان گفت: چنانچه تعامل ما با دنيا رو به مثبت باشد و تحريم ها برداشته شود، همچنين بانک مرکزي نيز از تحريم خارج شود و بتوانيم اين کارها را از طريق سويفت انجام دهيم، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد.
پرويز حسابي، عضو انجمن اقتصاد دانان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري موج در خصوص صحبت هاي اخير نوبخت، معاون رييس جمهوري در خصوص کاهش قيمت دلار گفت: در اين جا مشخص نيست که در چه زماني و با چه شرايطي و در چه موقعيتي اين کار انجام ميشود، و دوم اينکه، و اگر تعامل ما با دنيا رو به مثبت باشد و تحريم ها برداشته شود، همچنين بانک مرکزي نيز از تحريم خارج شود و بتوانيم اين کارها را از طريق سويفت انجام دهيم، احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد.
وي ادامه داد: در صورتي که ما يک اقتصاد سالم داشته باشيم و همچنين زماني که شرکت هاي دولتي و شبه دولتي کوچک ميشود و باتوجه به کارهاي وزير صنايع مانند برداشت استلام ها، و همچنين اگر مجلس دخالتي در آنها نداشته باشد و تحريم ها برداشته شود امکان آن وجوددارد.
حسابي در خصوص نرخ بهره بانک ها افزود: اين موضوع که وقتي به يکي از بانک هاي خصوصي مراجعه ميکنيم، وهرگونه تسهيلاتي را براي تعميرات ساختمان امروزه تا 80 ميليون تومان وام ميدهند و فقط کافيست که فرضا اعلام شود که درآمدي بالاي 4 ميليون تومان داشته باشي، تا 27 درصد 3 ساله،29 درصد 5 ساله وام بدهند واين در صورتي است که چرا وقتي که خود بانک ها 29 درصد سود ميگيرند چرا به مردم 10 درصد سود ميدهند، آيا در اين مورد تصميمي گرفته شده است، اخيرا هم اين موضوع عنوان شده که در گذشته 14 ميليون وام با 24 درصد سود ميدادند و حالا 80 ميليون وام با 27 درصد سود مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن