تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام امام خميني(ره) در کميته امداد منشأ برکات زيادي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۰:۵ق.ظ)
نام امام خميني(ره) در کميته امداد منشأ برکات زيادي شده است نماينده ولي فقيه در استان کردستان با اشاره به رويکرد کميته امداد در زمينه محروميت‌زدايي، نام امام راحل در کميته امداد را منشأ خيرات و برکات براي قشر محروم جامعه دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيدمحمد حسيني‌شاهرودي در ديدار با سرپرست و معاونين کميته امداد کشور در سنندج اظهار داشت: کميته امداد با رويکرد خوبي که در زمينه‌هاي اشتغال، حفظ عزت و آبروي نيازمندان دارد خدمات خوبي را به اقشار محروم جامعه ارائه کرده است که اين مي‌طلبد اين خدمات گسترش يافته و هدفدارتر پيش برود.
نماينده ولي فقيه در استان کردستان تصريح کرد: اين نهاد مقدس مي تواند با آموزش‌هاي لازم سطح توانمندي مددجويان را بالا برده و دامنه جامعه هدف خود را کاهش دهد.
حجت‌الاسلام حسيني‌شاهرودي گفت: آمار بالاي مددجويان و خانوارهاي زيرپوشش مطلوب جامعه اسلامي نيست بلکه بايد به سمتي پيش برويم که جامعه هدف امداد روز به روز کوچکتر شود و در آن صورت است که فقر از جامعه رخت برمي‌بندد.
وي لازمه تحقق اين کار را افزايش فعاليت ساير دستگاه‌هاي اداري مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفريني از جمله کار، تعاون و رفاه اجتماعي خواند و افزود: عزت مومن و مسلمان در اسلام بالاتر از کعبه است و ما به عنوان متوليان افراد ضعيف جامعه، کاري کنيم که اين افراد شرمنده ديگران نشوند و عزت آنها لکه‌دار نشود.
نماينده ولي فقيه در استان کردستان برنامه‌هاي مردم ‌محور و مشارکت دادن آنها در برنامه‌هاي اقتصادي يکي از ضرورت‌هاي امروز کشور است چرا که مي‌توان در زمينه اقتصاد مقاومتي از اين ظرفيت مردمي استفاده کرد.
وي پرداخت زکات را يکي از مصاديق مشارکت مردم در کارهاي عام‌المنفعه و اقتصادي نام برد و گفت: در صورتي که همه افرادي که زکات بر آنها واجب مي‌شود زکات خود را پرداخت کنند زمينه فقر از بين مي‌رود و همه صاحب شغل و اشتغال خواهند شد.
حجت‌الاسلام حسيني‌شاهرودي سير صعودي زکات را در کردستان اميدوارکننده توصيف کرد و گفت: اين مهم به جهت اعتماد مردم به ستاد زکات استان و به دليل مشاهده صرف وجوهات دريافتي در زمينه‌هاي مختلف عمراني در همان منطقه حاصل شده است.
وي همچنين به مبحث پرداخت صدقات مستحب در استان کردستان اشاره کرد و با يادآوري گسترش موسسات صدقه در اين استان، خواستار توجه ويژه مسئولان کشوري براي ساماندهي اين موسسات و ايجاد زمينه‌اي براي سوق دادن کمک‌هاي مردمي به سمت نهادهاي حمايتي از جمله کميته امداد شد.
نماينده ولي فقيه در استان کردستان مردم به نظام اسلامي و اين نهادهاي حمايتي اعتماد دارند و ما بايد به گونه‌اي عمل کنيم که اين اعتماد نه تنها افزايش قابل‌توجهي داشته باشد بلکه مسير را براي کمک‌هاي مردمي بيشتر فراهم کنيم.
وي همچنين به ظرفيت‌هاي ويژه استان کردستان اشاره کرد و گفت: در صورتي که کميته امداد بتواند از اين ظرفيت‌ها با تعامل با ساير ادارات براي توانمندسازي و خودکفايي مددجويان استفاده کند، از دامنه خانوارهاي مددجو کاسته خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسيني‌شاهرودي با تقدير از خدمات کميته امداد استان کردستان در بحث رسيدگي به محرومان و ايجاد اشتغال براي اين قشر، گفت: در صورتي که کميته امداد بتواند از زمين‌هاي منابع طبيعي بدون بهره در راستاي تبديل آن به باغات ديم و واگذاري به مددجويان اقدام کند، بسياري از مشکلات اين استان برطرف مي‌شود.
وي در پايان بار ديگر خواستار توسعه و تعميم مشاغل خانگي و خرد به کل جامعه شد و سرمايه‌گذاري و ايجاد شغل متناسب با منطقه را يکي از ضرورت‌هاي استان کردستان با هدف کاهش جمعيت بيکاران برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن