تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محل تمرکز انگلیسی ها در افغانستان، مرکز بزرگ تولید مواد مخدر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
محل تمرکز انگلیسی ها در افغانستان، مرکز بزرگ تولید مواد مخدر است
خبرگزاری جمهور افغانستان در واکنش به درخواست مجلس عوام انگلیس برای ارزیابی ماموریت 13 ساله نظامیان انگلیسی در افغانستان نوشت: هلمند که محل تمرکز نیروهای انگلیسی در افغانستان بود، یکی از بزرگترین مراکز تولید موادمخدر در سطح افغانستان و منطقه به حساب می آید.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری جمهور افغانستان روز چهارشنبه با استناد به درخواست مجلس عوام انگلیس از دولت این کشور برای بررسی دست آوردهای جنگ افغانستان در آستانه خروج کامل نیروهای انگلیسی از افغانستان نوشت: در پی خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان، پارلمان بریتانیا از دولت این کشور خواسته است تا تحقیقی جامع و همه جانبه در مورد ماموریت 13 ساله سربازان این کشور در افغانستان انجام دهد.

جمهور نوشت: نمایندگان مجلس بریتانیا تاکید کرده اند که دولت باید آموزه هایی را که از جنگ افغانستان فراگرفته اند، مورد بررسی و دقت قرار دهد.

کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس روز گذشته طرحی را به دولت پیش کشور ارائه کرد که بر اساس آن، برنامه ها و عملکرد نظامیان انگلیسی در افغانستان مورد کنکاش قرار گرفته و اهداف، دستاوردها و شکست های این کشور مورد تحقیق جامع قرار گیرد.

این کمیته تاکید کرده است که در این تحقیق؛ برنامه های نظامی بریتانیا، اهداف سیاسی و اقتصادی و پیشرفت ها، در کنار دستاوردهای آن قرار خواهد گرفت و از این طریق باید مشخص شود که آیا هزینه و برنامه های این کشور در مقابل دستاوردهای آن قابل تامل و ارزنده بوده یا خیر.

جمهور نوشت: این در حالی است که دقیقا با آغاز خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان، ˈفلیپ هاموندˈ وزیر دفاع این کشور گفته است که افغانستان دیگر مامن تروریست ها نیست و جنگ انگلستان در این نقطه ˈقابل قدرˈ و ˈافتخارآمیزˈ بوده است.

وی تاکید کرده است که قربانیان انگلیسی در افغانستان، برای هدفی بزرگ گام برداشتند و این تلفات ارزش لازم را داشت.

خبرگزاری جمهور در ادامه نوشت: اظهارات مقامات انگلیس در حالی بیان می شود که هلمند نقطه تمرکز شدید نیروهای انگلیسی در افغانستان، ـ یکی از بزرگترین مراکز تولید و تهیه موادمخدر در سطح افغانستان و منطقه به حساب می آید.

این خبرگزاری افغانستان افزود: هلمند که به مستعمره انگلستان طی بیش از یک دهه شهرت یافته بود؛ به تنهایی بیشتر از هفتاد درصد کل مواد مخدر افغانستان را تولید می کرد.

جمهور نوشت که انگلیسی ها تاکنون در این مورد جواب مشخصی را ارایه نکرده اند؛ مساله ای که مجلس عوام بریتانیا هر چند وقت یکبار ازآن انتقاد می کند.

این خبرگزاری با تاکید به اینکه شمارش معکوس برای خروج سربازان بریتانیایی از افغانستان آغاز شده است، نوشت که برخی گزارش ها حاکی است انگلیس نزدیک به 460 سرباز خود را در افغانستان از دست داده، تلفاتی که وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد ارزشش را داشته است!
/انتهای پیام






تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن