تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804877166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول : روابط عمومی ها نباید مسوول تشریفات ،مبلغ و مداح مدیر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول : روابط عمومی ها نباید مسوول تشریفات ،مبلغ و مداح مدیر باشد قزوین - ایرنا- عضو موسس و هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: مدیران روابط عمومی باید با آینده نگری، مصالح اجتماعی را به مدیران بازگو کنند و با پیشگیری از بحران، اقدامات لازم را مد نظر قرار داده و راهکارهای اعتمادساز را بخوبی عملیاتی کنند.


به گزارش ایرنا، ˈمیرزا بابا مطهری نژادˈ روز چهارشنبه در نخستین هم اندیشی تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاع رسانی در ˈفضای مجازیˈ که با حضور اساتید و صاحبنظران در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: با وضعیت کنونی به نظر می رسد نگاهی سنتی بر این بخش حاکم است، زیرا مسوولان روابط عمومی ها فقط باید نقش مسوول تشریفات، مبلغ، مداح و همراه مدیر را بازی کنند.
وی اظهار کرد: مهمترین رسالت روابط عمومی ها بسترسازی کارهای مردمی، فرهنگ سازی، اعتمادسازی، سخنگویی، نفوذ در افکارعمومی و تنویر افکار، اطلاع رسانی و اقناع عمومی است و مدیران باید با این ویژگی افراد حرفه ای را در این واحدها استفاده کنند.
مطهری نژاد اضافه کرد: روابط عمومی یک علم، هنر و فن و پل ارتباطی بین سازمان و مردم است و مدیران با استفاده از این جایگاه باید نیازهای مخاطب را شناسایی و برآورده کنند.
این کارشناس ارشد ارتباطات، مدیران روابط عمومی را مشاورانی امین برای مدیران دانست و گفت: از مسایل دیگر این است که روابط عمومی ها در کنار اطلاع رسانی و انعکاس عملکرد دستگاه ها و آسیب شناسی مشکلات سازمان متبوع خود، می توانند مشاور خوبی برای مدیران باشند اما این موضوع نیز فراموش شده و مسوولان این جایگاه را نیز باور ندارند و از این مشورت استفاده نمی کنند.
مطهری نژاد گفت: البته استفاده از مشاوره، زمانی محقق می شود که مسوولان روابط عمومی متخصص و با تجربه بوده و به کار اشراف داشته باشند تا بتوانند مدیر را با شرایط زمانی و مکانی مصاحبه و پاسخ ها و نیز عکس العمل های منطقی در برابر مخاطب مطلع کنند در غیر این صورت این مهم نتیجه عکس خواهد داد.
وی افزود: مسوولان روابط عمومی لازم است با ایجاد رابطه متقابل بین مردم و سازمان، دادن مشاوره به مدیر، ایجاد تفاهم و همکاری در جلب اعتماد مردم و با بهره گیری از افکار عمومی در مسیر اهداف سازمانی گام بردارند.
مدیر مسوول ماهنامه تخصصی روابط عمومی گفت: یک روابط عمومی خوب قادر به نظریه پردازی است و هدایت سازمانی را بخوبی انجام می دهد و با اطلاع رسانی به موقع و اصولی به نیاز مخاطبان پاسخ داده و به تقویت همبستگی درون سازمانی هم کمک موثری می کند.
مطهری نژاد، نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی را چرخه فعالیت در روابط عمومی دانست و یادآورشد: با نظرخواهی و تحلیل محتوا می توان نقاط ضعف سازمانی را پیدا کرد و از این ابزار به صورتی منطقی برای تحقق اهداف سازمانی بهره برد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: نبود افراد متخصص و کارآمد در روابط عمومی ها و اعتقاد نداشتن مدیران به این جایگاه، موجب تنزل این پل ارتباطی بین ادارات و مردم شده است.
مطهری نژاد ادامه داد: متاسفانه نیروهایی در روابط عمومی ها فعالیت می کنند که تخصص و تبحر لازم را ندارند و چون در جایگاه خود قرار نمی گیرند این ضعف دیر شناخته می شود و وقتی آشکار شد دیگر برای سازمان نمی توان کاری کرد.
ˈعلی اکبر جلالیˈ پدر علم فناوری اطلاعات ایران در این هم اندیشی افزود: روابط عمومی ها باید جایگاه خود را درون شبکه های اجتماعی پیدا کنند و در این شبکه ها ارزیابی شوند.
وی افزود: یک بخش از فضای مجازی دانایی است و با این دانایی می توانیم یک نقشه راه داشته باشیم بنابراین ابتدا باید جهت گیری ها و سیاست های بالا دست آن ایجاد شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: من اعتقاد ندارم که باید اصول روابط عمومی را تغییر داد بلکه باید از این ابزارها استفاده کنیم و دانایی خود را آسانتر و سریعتر انتقال دهیم.
جلالی با بیان این که باید در شبکه های اجتماعی جایی برای خود باز کنیم و تمام شبکه را تحت تاثیر قرار دهیم گفت: امروزه به دلیل وجود فضای مجازی باید نقاط ضعف و قدرت روابط عمومی ها را شناخت، برنامه های راهبردی تدوین و چهارچوب را بر اساس استاندارد تعیین کرد.
نخستین هم اندیشی تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاع رسانی درˈ فضای مجازیˈ روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
7389/ 614 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن