تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820238195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تحمل درد و رنج بیماری تا مشکلات تامین هزینه های درمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از تحمل درد و رنج بیماری تا مشکلات تامین هزینه های درمان شهرکرد- ایرنا- ایثارگران و جانبازانی که برای دفاع از ناموس وطن در برابر دشمن متجاوز ایستادند تا آرمان های نظام و مرزهای کشور حفظ شود، امروز برای تامین هزینه های درمان بیماری های خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.


مشکلات جانبازان و ایثارگران به قدری متنوع است که با وجود تصویب قوانین متعدد و نگاه ویژه دولت و مجلس به رفع آن، هنوز این قشر از جامعه با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و ایثارگران و جانبازن و خانواده آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، برای برداشتن مشکلات تامین درمان به هر دری می زنند.
جامعه ایثار گری یادگاران نظام جمهوری اسلامی اند و با جانبازی محض، از نظام و انقلاب صیانت و دفاع کرده اند و باید مورد تکریم جامعه به ویژه دولت و مجلس قرار گیرند.
تامین داروهای مورد نیاز، تامین هزینه های سنگین درمان، رفع مشکلات اشتغال گروه زیادی از جانبازان، وضعیت تردد آنها در سطح شهر و توجه به وضعیت معاش و تقویت روحیه خانواده این قشر تنها گوشه ای از اتفاقات زندگی قهرمانان وطن است.
در بین تمامی مشکلات، مسائل درمانی از مهم ترین و البته پررنگ ترین دغدغه ایثارگران و خانواده آنها محسوب می شود که در کنار مشکلات جسمانی باید کمر زیر هزینه های گزاف رسیدن به درمانی معقول خم کنند.
ناگفته نماند که اوضاع درمانی حال حاضر جانبازان در هر شهر و مرکز استانی شرایط خاص خود را دارد و دسترسی یکسان و هم سطح به خدمات درمانی برای همه ایثارگران به صورت واحد اعمال نمی شود.
این در حالی است که پس از واگذاری درمان ایثارگران شاغل به بنیاد شهید و حتی نهادهایی که آنان در آن مشغول به خدمتند، این تبعیض و شکاف های درمانی بیش از گذشته بیشتر شده و سر باز کرده است.
جانبازان در کنار سایر اعضای جامعه چشم امید به مصوبات هرم تصمیم گیری بهارستان و نظرات منتخبان خود در مجلس و هیات دولت دارند.
از مصوباتی که برای این قشر مشکل ساز شده است، تصمیم دولت و تصویب نمایندگان ملت مبنی بر پرداخت هزینه های درمان جانبازان از سوی بنیاد شهید کشور است.
به گزارش ایرنا، بر اساس بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 1393 کل کشور، دولت مکلف است 100 درصد هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه های اجرائی و افراد تحت تکفل آنها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.
نماینده جامعه ایثارگران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با ایرنا در خصوص مشکلات درمانی جانبازان و پرداخت نشدن هزینه های درمانی آنان، گفت:در دولت گذشته اجرای قانون نه با سلیقه قانونگذار بلکه با سلیقه مجری اجرا شد و خدمت رسانی به قشر ایثارگر با مشکلاتی مواجه شده است.
ˈغلامرضا باباییˈ ادامه داد:بر اساس این بند از تبصره قانون بودجه امسال، جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی برای دریافت هزینه های درمانی خود به اداره های بنیادشهید مراجعه می کنند ولی این نهاد نیز با سرباز زدن از پرداخت هزینه ها، آنان را به دستگاه های محل کار ایثارگران و جانبازان ارجاع می دهد.
وی ادامه می دهد:ابلاغ دستورالعمل جدید به بلاتکلیفی جانبازان در درمان منجر شده است.
بابایی تأمین هزینه های درمان را از ضروری ترین نیازهای جانبازان برمی شمارد و می افزاید:این در حالی است که مرگ و زندگی جانبازان در گرو درمان است.
به گفته این ایثارگر، پاس کاری اداری و نبود وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی در پرداخت هزینه ها جانبازان را بیشتر آزار می دهد.
این جانباز، هزینه های درمان جانبازان را بالا عنوان کرد و گفت:تا چه زمانی باید دل به وعده ها خوش کرده و علاوه بر تحمل رنج بیماری، فشارهای روانی حاصل از حمایت نشدن را نیز به جان بخریم؟
وی گفت: سال گذشته که این وظیفه برعهده ادارات و دستگاه های اجرایی بود نیز به دلیل سقف داشتن هزینه ها جانبازان و ایثارگران مشکلات دیگری داشتند که امید داشتند با اجرایی شدن این مصوبه مشکلات آنها رفع شود که این مهم نیز با گذشت دو، سه ماه هنوز اجرایی نشده است.
یکی از جانبازان شیمایی استان چهارمحال وبختیاری نیز که هنوز آثار بمب های شیمیایی دوران دفاع مقدس را در بدن دارد و هنگام صحبت سرفه فراوان می کند، از بی توجهی مسوولان نسبت به وضعیت این قشر از جامعه ابراز ناخرسندی می کند.
وی که خواست نامش برده نشود، در گفت وگو با گزارشگر ایرنا افزود:از این ناخرسندیم که علاوه بر تصویب و ابلاغ مصوبات قانونی و وعده های مسوولان، این قشر هنوز با مشکلات درمانی دست و پنجه نرم می کنند.
یکی دیگر از جانبازان چهارمحال وبختیاری نیز به ایرنا گفت:بر اساس بند ˈجˈ تبصره 16 قانون بودجه 93 پرداخت هزینه های درمانی جانبازان و ایثارگران شاغل و بازنشسته به اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران واگذار شد که عملا با گذشت سه ماه از تصویب این مصوبه، این بند قانونی هنوز اجرایی نشده است.
ˈکریم بهداروندˈ افزود:جانبازان وایثاراگران با این وضع در بلاتکلیفی بسرمی برند و باید هر چه سریعتر برای این مشکل چاره اندیشی کرد.
وی گفت: این قشر نیاز مداوم به دارو و درمان دارند و در صورت حمایت نشدن، نمی توانند از عهده هزینه های درمانی بر آیند.
همسر یکی از جانبازان چهارمحال وبختیاری با نام خانمˈبیاتیˈ نیز در گفت و گو با ایرنا در خصوص مشکلات درمانی جانبازان، سختی های درمان و هزینه های بالای داروهای این قشر؛ افزود:همسرم به ویلچر نیاز دارد و قیمت این کالای پزشکی نیز در بازار یک میلیون تومان است که بنیاد شهید تنها 200 هزار تومان آن را پرداخت می کند.
وی اضافه می کند:در موارد فروانی نیز بخش کمی از مبلغ هزینه شده و آن هم پس از گذشت شش ماه پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز در خصوص مشکلات درمانی جانبازان و تامین هزینه های درمان این قشر، افزود:شش هزار جانباز و ایثارگر در این استان از خدمات این نهاد استفاده می کنند که با خانواده آنها جمعیتی بیش از 17 هزار نفر می شوند.
ˈقدرت الله رییسیˈ افزود: مشکل پرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در استان مشهود است.
وی گفت:حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی شهیدیˈ رییس سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران کشور نوزدهم فروردین ماه امسال در نامه ای به معاون اول رییس جمهور، پرداخت هزینه های درمان ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه های اجرایی و افراد زیرپوشش آنان از سوی این نهاد را منوط به کسر اعتبار مورد نیاز از سرجمع اعتبارات دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی خواند.
وی ادامه داد:حجت الاسلام شهیدی در این نامه یادآور شده که پرداخت این هزینه ها از سوی بنیاد شهید زمانبر است و به منظور جلوگیری از اختلال در روند ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، هزینه درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته از سوی وزارتخانه ها و دستگاه ها تامین و پرداخت شود.
رییسی اظهار داشت:این موضوع باید تا سی ام تیرماه امسال، پایان قرارداد بنیاد شهید با شرکت بیمه گذار از سوی دستگاه ها و وزارتخانه های مربوط اجرایی شود تا قرارداد جدید از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیمه امضا شود.
7360/547/
از: سمیه پناهنده شهرکی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن