تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806957551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت رسمی عربستان از ظریف برای سفر به ریاض درصدر اخبار لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دعوت رسمی عربستان از ظریف برای سفر به ریاض درصدر اخبار لبنان بیروت - ایرنا - دعوت « سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ریاض در هر زمانی که صلاح دانست، در صدر اخبار رسانه های لبنانی قرار گرفت و عنوان اصلی امروز ( چهارشنبه) همه روزنامه های لبنانی بود.


به گزارش ایرنا، روزنامه السفیر با عنوان « فیصل ، ظریف را دعوت کرد ، درهای ریاض به روی ایرانی ها گشوده است» نوشت که اعلام وزیر خارجه سعودی مبنی بر دعوت رسمی از همتای ایرانی خود ، نخستین حرکت جدی در مسیر دشوار روابط بین تهران و ریاض در سال های گذشته است.

** السفیر: فیصل، ظریف را دعوت کرد
این روزنامه لبنانی تاکید کرد:این دعوت پیام های مثبتی دارد و تکمیل کننده پیام هایی است که مدتی قبل « حسین امیر عبداللهیان» دیپلمات برجسته ایرانی ( معاون وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران) از آنها سخن گفت.
السفیر ادامه داد: روشن است که سفر اخیر « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا به ریاض و تاکیدش به ملک عبدالله در خصوص امضای توافق نهایی هسته ای با تهران ، مواضع دولت کویت، تشویق برخی پایتخت های بزرگ مانند روسیه در ایجاد رویکرد مثبت دو کشور نقش داشته و این مسیر با سفر دکتر « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به ریاض ترجیحا تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اعلام دعوت فیصل از ظریف مدتی بعداز اظهارات امیرعبداللهیان در خصوص ابتکار عمل ایران برای حل بحران سوریه با تاکید به اینکه اکنون زمان حل سیاسی بحران سوریه فرارسیده است، صورت گرفته بویژه اینکه این موضع ایران با تحولات در میدان سیاسی و نظامی سوریه همزمان شد و بارزترین آنها شروع روند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و خروج مخالفان مسلح از حمص قدیم بود.
السفیر اضافه کرد: تاکنون واکنشی از سوی تهران به دعوت رسمی عربستان داده نشده است اما کسانی که پرونده روابط ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) را تعقیب می کنند، از این دعوت غافلگیر و شگفت زده نشدند زیرا از چندی قبل نشانه هایی بویژه با ورود « عبدالرحمن الشهری» سفیر سعودی به تهران در این خصوص دیده می شد و تقریبا همه درانتظار اعلام رسمی این دعوت بودند.
این روزنامه لبنانی با اشاره به اظهارات دکتر روحانی از ابتدای دوره ریاست جمهوری خود مبنی بر گسترش روابط و همکاری های ایران با کشورهای جهان بویژه همسایه ، زمینه گرم شدن روابط سرد تهران و ریاض را فراهم کرد که در گذشته به حالت بحرانی رسیده بود.
السفیر نوشت: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در گشوده شدن درهای تهران و ریاض به روی یکدیگر بزرگ است و رسانه های ایرانی تصویر بوسه عبدالرحمن الشهری سفیر جدید عربستان سعودی در تهران بر پیشانی وی را منتشر کردند در حالیکه پیام شفاهی ملک عبدالله را منتقل می کند.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه، پرونده های امنیتی و مهمی همچون بحرین ، سوریه، یمن ، لبنان، فلسطین وعراق در جدول برنامه های مشترک ایران و عربستان سعودی قرار دارد ، نوشت که انتظار می رود پرونده سوریه در صدر مذاکرات ظریف با مقامات سعودی باشد.
السفیر خاطرنشان کرد : تفاهم های بین ایران و سعودی نقش مهمی در ثبات سیاسی لبنان دارد که نشانه های آن از زمان تشکیل دولت تمام سلام در لبنان دیده شده است و انتظار می رود که مسئله انتخاب رییس جمهوری لبنان هم در فهرست مذاکرات ظریف با مقامات سعودی قرار داشته باشد.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « تهران و ریاض از روند فعالیت برخی رسانه های یکدیگر بویژه در تحریک مذهبی و حمله به مقامات دو کشور گلایه دارند» ، افزود: انتظار می رود که ظریف حامل پیام رسمی دکتر روحانی برای ملک عبدالله باشد که زمینه ساز گشودن صفحه جدیدی در روابط ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهد بود.
السفیر با بیان اینکه احتمالا صباح الاحمد الصباح امیر کویت و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه امیر قطر تا پایان سال جاری به تهران سفر کنند، نوشت که ظریف بعداز توافق موقت هسته ای با گروه 1+5 تاکنون به بیشتر کشورهای همپیمان سعودی در حوزه خلیج فارس از جمله کویت ، قطر ، عمان و امارات سفر کرده است.

** الاخبار : فیصل درهای عربستان به روی ظریف باز است
«الاخبار» دیگر روزنامه لبنانی هم نوشت که دعوت عربستان از ایران برای گفت وگو بدون شک یک موضوع جزئی و گذرا نیست واز نظر محتوا یعنی « حل اختلافات و تبدیل منطقه به عرصه ای امن و شکوفا» واز لحاظ زمانی که مصادف با تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه در زمینه هسته ای شده و هم از جهت شخص دعوت کننده بسیار مهم است.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « اطلاعات دریافتی از تهران تاکید می کند که ایران هیچ تغییری در مواضع خود نداده است»، افزود: جمهوری اسلامی ایران از زمان شروع ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی بارها اعلام کرده که آماده گفت وگو با مقامات سعودی است و تاکنون اگر مانعی هم بوده باید در ریاض بدنبال آن گشت.
این روزنامه لبنانی هم به میانجیگری های عمان و کویت اشاره کرد و همچون السفیر نوشت که انتظار می رود مذاکرات ظریف و الفیصل به دیدار دکتر روحانی و ملک عبدالله در ریاض ختم شود.
الاخبار خاطرنشان کرد: سعودی ها از طریق کویت به تهران اعلام کردند که آماده استقبال از امیرعبداللهیان هستند اما این پیشنهاد تهران را راضی نکرد.
این روزنامه لبنانی در ادامه با طرح این سئوال که چرا این دعوت امروز صورت می گیرد، نوشت : روشن شدن نتایج انتخابات پارلمانی عراق و افزایش احتمال دور سوم نخست وزیر نوری المالکی، تحولات در سوریه بویژه پیروزی نظام در پرونده حمص ، اوضاع لبنان و ضرورت جلب رضایت محور مقاومت برای انتخاب رییس جمهوری، ضرورت مبارزه با تروریسم و تماس های آمریکا و کویت با ریاض و مذاکرات ژنو و وین نقش مهمی در اعلام رسمی این دعوت داشته است.
الاخبار به سفر روز گذشته « چاک هگل» وزیر دفاع آمریکا به ریاض و ملاقات او با مقامات سعودی در باره دو پرونده ایران و سوریه اشاره و در عین حال تاکید کرد که روشن نیست بین این سفر و اقدام الفیصل در اعلام رسمی دعوت از ایران رابطه ای وجود دارد یا خیر.
این روزنامه لبنانی هم خاطرنشان کرد که امیر کویت بزودی ( اولین روزهای دهه دوم خرداد ماه) به ایران سفر خواهد کرد و از محورهای مهم ملاقات های او با مقام های تهران در باره سوریه و همکاری ایران با شورای همکاری خلیج فارس و روابط تهران و ریاض خواهد بود.
براساس این گزارش، روزنامه « النهار» هم با دو مطلب به دعوت الفیصل از ظریف برای سفر به ریاض پرداخته و نقش آن را در بهبود اوضاع لبنان بویژه گشایش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مورد بررسی قرار داده است.
دیگر روزنامه های لبنانی هم این خبر را در صدر اخبار خود قرار داده و به تحلیل و تفسیر این دعوت و پیامدهای سفر ظریف به ریاض بویژه تاثیر آن بر تحولات سوریه و لبنان پرداخته اند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن