تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819121481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودخانه‌های تهران محل مناسبی برای تفریح پایتخت نشینان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رودخانه‌های تهران محل مناسبی برای تفریح پایتخت نشینان نیست
جعفر اولادی وادی کلایی استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری معتقد است که رودخانه‌های تهران بستر مناسبی برای تفریح و تفرج شهروندان تهرانی نیست.


جعفر اولادی‌وادی‌کلایی، استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: رودخانه‌ها در داخل و مبادی ورودی شهرهای هر کشور نقش اساسی در اقتصاد، تمدد اعصاب و اشتغال آن شهرها را دارد.
 
وی افزود: متاسفانه در ایران با توجه به اینکه رودخانه‌های محدودی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا داریم، ولی از همین تعداد اندک هم استفاده بهینه‌ای نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تهران یکی از کلان شهرهایی است که دارای رودخانه‌ها و مسیل‌های زیادی به دلیل در احاطه قرار گرفتن کوه‌های بلند و برف گیر و چشمه‌های دارای آب فراوان است، تصریح کرد: در خارج از محدوده کلان شهر تهران، رودخانه‌ها به شکل طبیعی خودشان در جریان هستند. گاهی اوقات توسط گردشگران و یا شهروندان تهرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که با توجه به اینکه زباله‌های این رودخانه‌ها جمع آوری نمی‌شود، چهره نامناسبی را به لحاظ زیبایی شناختی ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: در محدوده درون شهری تهران، رودخانه‌ها به 2 صورت در جریان سر پوشیده و سرباز در جریان هستند که برای هر دو نوع رودخانه می‌توان طرح‌هایی را به لحاظ تفرج و تفریح به اجرا در آورد که مردم خسته از زندگی ماشینی شهری و هوای آلوده تهران حداقل بتوانند اوقاعی را در کنار رودخانه‌ها به منظور تمدد اعصاب سپری کنند.
 
اولادی گفت: در مکان‌هایی که رودخانه‌ها به صورت رو باز است، می‌توان با استقرار گیاهان آبدوست و نیز چمن‌ها و گل سنگ‌ها هم زیبایی ایجاد کره و هم به کاهش آلودگی هوا کمک کرد و در مسیری که رودخانه‌ها سرپوشیده هستند، می‌توان با مقداری خاک مناسب آن مکان‌ها را تبدیل به مکان سبز کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این امر نیازمند مطالعه دقیق است، خاطرنشان کرد: با مطالعه دقیق می‌توان در هر کجای این بستر‌ها بر‌نامه ویژه‌ای را به اجرا در آورد.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن