تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816993613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظيفه صيانت از حقوق مردم بر ضمه ي همه دستگاه هاي دولتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۱۶ب.ظ)
وظيفه صيانت از حقوق مردم بر ضمه ي همه دستگاه هاي دولتي است گروه زير بنايي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آمار بالاي تصادفات جاده اي کشور و وجود مشکلات عديده در بخش حمل و نقل، ‌حکايت از انحرافات انکار ناپذيري در بخش هايي از مولفه هاي تاثير گذار در صنعت حمل و نقل و علي الخصوص در تصادفات جاده اي دارد.
حقيقت اين است که سوانح و حوادث جاده اي به عنوان يک مشکل جدي کشور در کانون توجه مسئولان قرار دارد ضمن اينکه مشکلات پيش رو به دست خود ما بدليل عملکردهاي ناموزون گذشته بوجود آمده اند و از طريق تجزيه و تحليل قابل رديابي و اصلاح هستند و کاهش تصادفات و تلفات جاده اي در طول دو سال اخير به همت و تلاش سازمان هاي دست اندکار و پليس راهور ناجا مؤيد اين مدعا است.
اما اين مطلب بسيار حائز اهميت است که از انحرافات موجود به دليل انباشته شدن مشکلات بخش هاي مختلف در طي سنوات گذشته جريان سازي شده است که متاسفانه بعضاً‌ مشاهده مي شود برخي با دلسوزي ولي جزئي نگري به صورت ناآگاهانه به دنبال جريان سازي هستند و منافع کل جامعه را در نظر نمي گيرند و منافع فردي يا سازماني خود را به منافع کل ترجيح مي دهند و لازم است جلوي تلاش هاي جريان ساز گرفته شود.
موضوع تصادف جاده اي موجي از حساسيت ها را به همراه دارد و اگر مديريت نشود منجر به تخريب سرمايه هاي کشورمان مي شود.
حال ذکر اين نکته خالي از لطف نيست که اقتدار پليس، تداوم فعاليت بنگاه هاي توليدي و اقتصادي، ‌اعتبار سازمان‌هاي دست اندرکار، ‌سلامت مردم، همه و همه از مهمترين مسئوليت هاي عوامل اجرايي و بخش هاي خصوصي کشور است و بايد به گونه اي نباشد که به خاطر رفع رجوع يک مشکل، ‌معضلي ديگر ايجاد شود و يا حقي تضييع گردد.
لازم است عملکرد تمام ارگان هاي مرتبط با اين امر در راس وزارت راه و شهرسازي و معاونت هاي تابعه، پليس راهور ناجا و عوامل نظارتي و اجرايي با هم هماهنگ باشند چرا که مسئله اين است که حجم مسائل کشور به خصوص در بخش تصادف جاده اي بسيار بالاست و عملکردها بايد متناسب با آن باشد و قطعاً هرگونه اقدامي در اين خصوص مستلزم برنامه ريزي و هماهنگي هر چه بيشتر سازمان هاي ذيربط است و متهم کردن همديگر کاري را به پيش نخواهد برد.
يکي از پيام هاي اقتصاد مقاومتي ايجاد ثبات و پرهيز از جريان سازي است. بعضاً‌ مشاهده مي شود که در کندي هماهنگي ها بعضاً برخي ها تعجيل داشته و بدنبال تعيين تکليف براي بعضي از بنگاه ها و يا سازمان ها هستند و اين همان بحراني است که سايه بلاتکليفي را در بردارد و يا موازي کاري هاي غير موثر و هزينه بر که حاصلي نخواهد داشت را در بر مي گيرد.
نگارنده بيان دارد که نيل به مقصود نيازمند عملکرد يکپارچه و هدفمند است و مهمترين اصل در ايجاد ثبات و يکپارچگي کنترل رفتارهاست.
گفتني است، تمامي فعالان چه در بخش خصوصي و چه دولتي جايگاه خود از سرمايه هاي کشور هستند و اين سرمايه ها متعلق به آحاد مردم کشور است و همه مسئولان در قبال مردم وظيفه سنگيني دارند تا از سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي و اعتباري سازمان هاي ميهن عزيزمان به خصوص حفظ سلامت جان و مال مردم دفاع نمايند.
توصيه ما اين است تا از رفتارهاي غير حرفه اي و آسيب رسان به سرمايه هاي کشور بپرهيزيد زيرا پيامدهاي زيان باري را در بر خواهد داشت ضمن اينکه بايد به خاطر مصالح کل کشور از تکرار اين رفتارها اجتناب شود.
ترديدي نيست که يکي از مهمترين گام ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده اي اصلاح رفتار هاست و هر کسي در جايگاه خودش مکلف به اصلاح رفتار است اما اصلاح رفتارهاي مسئولان در اولويت بوده و لازم است رفتارها هماهنگ و همپوشان هم باشند و از رد تقصير از گردن خود و سازمان خود پرهيز شود.
اين را بايد گفت که قبول اشتباه لزوما يک هدف را دنبال مي کند و آن استارت يک جهش به سوي ترميم نقاط ضعف و قدرت بخشيدن به مسائل صحيح است و اين موجب خواهد شد تا با جامه عمل پوشاندن به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر نامگذاري سال 93 به نام فرهنگ و اقتصاد بتوان بسترساز خوبي براي ارتقاي همه جانبه هم در فرهنگ و هم در بخش هاي مهم اقتصادي و اجتماعي باشيم.
از همين جهت توقع بر اين است که کميسيون ايمني راه ها و کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و ساير سازمان هاي مسئول علاوه بر برنامه هاي منظور نظر و جاري در ايجاد فرهنگ سازي در اين زمينه تدابير لازم را اتخاذ و ابلاغ کنند و از اظهارنظرهاي افراد سطحي نگر و غير حرفه اي پيشگيري به عمل آيد چرا که وظيفه صيانت از حقوق تمام مردم کشورمان ضمه ي همه دستگاه هاي دولتي است ضمن اينکه بايد آرامش و سلامت مردم در اولويت قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن