تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزون بر دو میلیون نفر به مراکز مشاوره بهزیستی کشور مراجعه کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزون بر دو میلیون نفر به مراکز مشاوره بهزیستی کشور مراجعه کردند یزد - ایرنا- مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: در یکسال گذشته افزون بر دو میلیون نفر در سطح کشور به مراکز مختلف مشاوره زیر پوشش بهزیستی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه قبل از آن تا 20 درصد رشد نشان می دهد .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ آرزو ذکایی فر ˈ امروز در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری تحلیل وضعیت مراکز مشاوره در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه براساس آمار افزون بر 20درصد مردم تألمات روانی دارند ، افزود: ما معتقدیم توجه به بعد سلامت روحی و روانی نه تنها از رسیدگی به سلامت جسمی کمتر نیست که قطعا بسیاری از مشکلات بعد جسمی ناشی از بی توجهی به مسائل روانی و روحی است .
وی گفت: در سال های اخیر از سوی نظام و دولت و بخصوص بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری کارهای خوبی در این حوزه در امر آموزش ، مهارت های زندگی و همچنین پیشگیری بعمل آمده ولی هنوز جای کار وجود دارد .
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور ادامه داد :از این رو امسال بودجه معاونت مشاوره بهزیستی 50درصد رشد یافت تا بتواند نقشی تأثیرگذارتر از گذشته در افزایش سلامت روانی جامعه داشته باشیم .
ذکایی فر درباره فعالیت های دفتر مشاوره بهزیستی که بزرگترین مراکز مشاوره کشور را دارد ، گفت : این طرح مشاوره در کشور از سه طریق تلفنی (خط 1480)، مشاوره حضوری(دولتی و غیردولتی) و مشاوره از طریق سایت در فضای مجازی انجام می شود .
وی افزود :برای پاسخگویی به یک هزار و 200 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی در دو بخش عمومی و تخصصی در تمامی استان های کشور فعالیت دارند .
ذکایی فر با اشاره به اینکه حدود 98 درصد مردم کشور دسترسی راحت به این مراکز دارند ، تصریح کرد: مراکز مشاوره در مسائل مختلف مورد نیاز خانواده ها با تعرفه مناسب وظایف خطیر خود را انجام می دهند .
این مقام مسئول از اجرای طرح کشوری با عنوان ˈ برنامه مداخله گری و غربالگری ˈ در کودکان پنج الی شش سال خبر داد که در سال گذشته اجرا شد و امسال در تمامی استانها اجرا می شود .
ذکایی فر افزود: در قالب این طرح به مسائل مختلف و بخصوص مشکل استرس رسیدگی و نسبت به اقدامات لازم پیگیری بعمل می آید که در مرحله اول اجرای آن مشخص شد 33درصد کودکان ، اضطراب دارند .
وی درباره دیگر فعالیت های بهزیستی در حوزه مشاوره نیز اظهار کرد : در حال حاضر 300مرکز سلامت روان محلات ، 800مرکز مشاوره عمومی ، 130مرکز مشاوره تخصصی غیردولتی داریم .
ذکایی فر در عین حال با تأکید بر لزوم توجه جدی به سلامت خانواده ها از اجرای طرح ˈباشگاه سلامت روان خانواده ˈ و ˈ کمپین سلامت خانواده ˈ به منظور افزایش سطح سواد سلامت روان مردم خبر داد .
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی ، این امر را یکی از اهداف اصلی مراکز مشاوره دانست .
ذکایی فر عمده ترین علت مراجعه خانواده ها به مراکز مشاوره را مشکلات خانوادگی شامل مشکل با همسر ، مسائل بین فردی و در ادامه آن مشکلات نوجوانان و جوانان ذکر کرد و گفت : این آمار ضرورت پیشگیری را به مسئولان گوشزد کرد .
وی ادامه داد : در این خصوص اولین گام این بود که خانواده های متقاضی طلاق موظف شدند قبل از درخواست در کلاس های مشاوره شرکت کنند و در واقع بهزیستی راه و مسیر پیشگیری و آموزش را در اولویت قرار داد .
این مسئول همچنین از فعالیت مراکز مشاوره به صورت حضوری ، تلفنی و همچنین از طریق سایت کشوری خبر داد که در خدمت مردم و خانواده ها است .
ذکایی فر در ادامه از ارائه یارانه به مشاوره خبر داد و گفت : افرادی که توانایی پرداخت هزینه مشاوره را ندارند می توانند با استفاده از این طرح از چهار جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوند و هزینه آن را بهزیستی پرداخت می کند .
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور در پایان به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مسائل روانی و پیشگیری از بروز مسائل مرتبط اشاره کرد و خواستار همکاری رسانه ها با این سازمان همانند گذشته شد .ک2
7536/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن