تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817722321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي حجم مبادلات تهران و اسلام آباد تا رقم ۵ ميليارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵ب.ظ)
جهانگيري در ديدار نواز شريف خواستار شد: ارتقاي حجم مبادلات تهران و اسلام آباد تا رقم ۵ ميليارد دلار جهانگيري گفت: يكي از موانع موجود در حوزه تجارت دو كشور، مسايل بانکي و مالي است و انتظار داريم بانک مرکزي پاکستان با همکاري بانک مرکزي و ساير بانک‌هاي تجاري ايران راهکارهاي غلبه بر موانع موجود را پيدا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون اول رييس‌جمهوري در اين ديدار با اشاره به اهميت توسعه مناسبات دو کشور آمادگي تهران براي گسترش همکاري‌ها با اسلام‌آباد را خاطر نشان ساخت و گفت: ايران و پاکستان دو کشور اثرگذار در تحولات منطقه و جهان اسلام هستند و اين سفر مي‌تواند علاوه بر تأمين منافع دو ملت در دستيابي به اهداف منطقه‌اي نيز موثر باشد.
دکتر جهانگيري با تأکيد بر سياست اصولي کشورمان مبني بر حمايت از امنيت و توسعه پاکستان تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران از توسعه و ثبات و امنيت در کشور دوست و همسايه پاکستان حمايت مي‌کند.
معاون اول رييس‌ جمهوري از وجود مرزهاي مشترك دو کشور به عنوان فرصتي براي توسعه همکاري‌ها ياد و اظهار اميدواري کرد از اين امکان و فرصت به نفع ساکنان حاشيه مرزها بيشترين بهره‌برداري شود.
دکتر جهانگيري در ادامه به ظرفيت‌هاي فراوان دو کشور در حوزه اقتصاد اشاره کرد و خواستار ارتقاي حجم مبادلات تهران و اسلام آباد تا رقم ۵ ميليارد دلار در سال شد.
معاون اول رييس‌ جمهوري گفت: يكي از موانع موجود در حوزه تجارت دو كشور ، مسايل بانکي و مالي است و انتظار داريم بانک مرکزي پاکستان با همکاري بانک مرکزي و ساير بانک‌هاي تجاري ايران راهکارهاي غلبه بر موانع موجود را پيدا کنند.
دکتر جهانگيري با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران در زمينه بازرگاني با ساير کشورها تجارب ارزشمندي کسب کرده است، بر استفاده از امکان صادرات مجدد، بهره‌گيري از ارزهاي محلي و راه‌اندازي خطوط اعتباري تأکيد کرد.
معاون اول رييس‌ جمهوري از خط انتقال گاز ايران به شبه جزيره هند به عنوان نماد همکاري دو کشور ياد کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون خط لوله گاز به نزديکي مرز پاکستان رسيده است و با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده انتظار داريم که پاکستان نيز به تعهدات و قراردادهاي امضا شده در اين خصوص عمل کند.
دکتر جهانگيري همچنين از نخست وزير پاکستان خواست تا محدوديت‌هاي اعمال شده عليه برخي شرکت‌هاي فعال ايران در پاکستان را مرتفع کند.
نواز شريف نخست وزير پاکستان نيز در اين ديدار روابط دو کشور را تاريخي، فرهنگي و ديرينه ارزيابي کرد و گفت: يكي از اولويت‌هاي اصلي سياست خارجي کشورش توسعه روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران است.
نخست وزير پاکستان با اشاره به وجود برخي موانع و مشکلات بر سر تحکيم همکاري‌هاي فيما بين گفت: عزم و اراده جدي طرفين مي‌تواند ضمن برطرف کردن موانع، ظرفيت‌هاي موجود را نيز بالفعل کند.
وي با اشاره به حضور تعداد زيادي از وزرا و مقامات ارشد کابينه‌اش در اين سفر گفت: مقامات دو کشور بايد ضمن بررسي همه جوانب و موضوعات مطرح شده، ساز و کارهايي براي حل و فصل مشکلات طراحي کنند.
نخست وزير پاکستان گفت: ايران و پاکستان مرز مشترک و طولاني دارند که بايد ايمن و آرام باشد و اين سفر فرصت خوبي است که با تدوين راهکارهاي مناسب، بازارچه مشترک مرزي ايجاد شود تا ضمن تسهيل در رفت و ‌آمد کالا، از قاچاق نيز جلوگيري شود.
نواز شريف همچنين تأکيد کرد: پروژه انتقال گاز ايران به پاکستان، پروژه‌اي با اهميت براي پاکستان است و ما در اين سفر ضمن ارائه پيشنهادي جديد از همکاري‌هاي چند جانبه در حوزه نفت و گاز استقبال خواهيم کرد.
نخست وزير پاکستان با بيان اينکه با وجود همه تحريم‌ها و كارشكني‌هاي سال‌هاي اخير جمهوري اسلامي ايران توانسته برمشكلات فائق آيد، گفت: اين تحريم‌ها مشکلاتي را در حوزه داد و ستد و مبادلات مالي دو كشور بوجود آورده كه مصمم هستيم هر چه سريع‌تر آنها را بر طرف کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن