تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820001789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم مبادلات تجاري ايران و کردستان عراق به 4 ميليارد دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۳۹ب.ظ)
در سال گذشته؛ حجم مبادلات تجاري ايران و کردستان عراق به 4 ميليارد دلار رسيد مقامات اقليم کردستان از تمايلشان براي افزايش پايانه هاي مرزي بين دو کشور ايران و عراق به منظور افزايش مبادلات تجاري خبر دادند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، فتحي محمد، مشاور وزارت تجارت اقليم کرستان ضمن اميدواري نسبت به افزايش پايانه هاي مرزي با ايران اعلام کرد حجم مبادلات تجاري بين ايران و کردستان عراق در سال گذشته به 4 ميليارد دلار رسيده است.
بر اساس اين گزارش، مقامات اقليم کردستان از تمايلشان براي افزايش پايانه هاي مرزي بين دو کشور ايران و عراق به منظور افزايش مبادلات تجاري خبر دادند.
ايران و اقليم کردستان صدها مايل مرز مشترک دارند و ايران دومين شريک تجاري بزرگ اين منطقه محسوب مي‌شود. در طي سال هاي اخير، مبادلات تجاري قابل توجهي از طريق دو پايانه مرزي پرويزخان و پيشتا انجام گرفته است.
منطقه کردستان عراق در حال حاضر 3 پايانه مرزي اصلي در مرز با ايران دارد و افزايش حجم مبادلات تجاري مستلزم افزايش پايانه هاي مرزي ميان دو کشور است.
همچنين ايران و کردستان عراق با امضاي يک قرارداد جديد نفتي علاوه بر توافق به منظور تهاتر نفت، گاز و فرآورده‌هاي نفتي، زمينه احداث خط لوله نفت صلح و توقف قاچاق نفت و فرآورده نفتي بين دو کشور را فراهم کرده اند.
قرارداد جديد نفتي که بين تهران – اربيل امضا شده است قرار است که ايران در ازاي واردات نفت از کردستان عراق برخي از فرآورده هاي نفتي و گاز طبيعي به اين اقليم صادر کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن