تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810026445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفتمین همایش سراسریˈ بهداشت روانی دانشجویانˈ در اصفهان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفتمین همایش سراسریˈ بهداشت روانی دانشجویانˈ در اصفهان آغاز شد اصفهان- ایرنا- هفتمین همایش سراسریˈ بهداشت روانی دانشجویانˈ، روز یکشنبه با حضور یکهزار شرکت کننده در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.


به گزارش ایرنا، این همایش با هدف شناخت و اطلاع از آخرین روش های علمی و کاربردی ارتقای سلامت روانی دانشجویان از طریق تبادل تجربیات بین متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و شاغلین مراکز مشاوره برگزار می شود.
دبیر علمی همایش بهداشت روانی دانشجویان در آیین آغازین آن گفت: این همایش 14 سال قبل پایه گذاری و هر دو سال یکبار در یکی از دانشگاه های کشور برگزار شده است.
«حمید یعقوبی» با بیان اینکه در این مدت بیش از پنج هزار مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: تعداد مقالات ارسالی در دو دوره اخیر رشد زیاد داشته است.
وی گفت: یکهزار و 800 عنوان مقاله به دبیرخانه هفتمین همایش بهداشت روانی دانشجویان رسید که از میان آنها 440 مقاله پذیرش شد.
وی اضافه کرد: بیشترین مقالات رسیده در باره بهداشت روانی و شیوع شناسی اختلالات، مسائل تحصیلی و شغلی، سوء مصرف مواد و درمان و مداخله است.
یعقوبی برگزاری هفت میزگرد تخصصی در هفتمین همایش بهداشت روانی دانشجویان کشور را یکی از برنامه های ویژه این دوره خواند و گفت: این میزگردها در باره پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاه ها، ازدواج، خوابگاه، حقوق، مشاوره تحصیلی و شغلی، فضای مجازی و چالش های مدیریت بحران خودکشی در دانشجویان است.
دبیر علمی همایش بهداشت روانی دانشجویان با بیان اینکه این گردهمایی علمی برای کمک به ارتقای کیفی خدمات رسانی به دانشجویان پایه گذاری شد، افزود: هدف ما ایجاد پیوند بین پژوهش و کاربرد آن در حوزه سلامت روانی دانشجویان است.
وی با اشاره به موارد قلیل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره اظهار کرد: لازم است دانشگاه ها به سمت ارائه خدمات درمانی در زمینه مصرف مواد مخدر حرکت کنند.
وی با اشاره به برخی از فعالیت های مراکز مشاوره دانشجویی گفت: مداخله در بحران به ویژه در زمینه خودکشی از جمله این فعالیت هاست.
یعقوبی با تاکید بر اینکه وقتی خودکشی در دانشگاهی اتفاق می افتد حاشیه زیادی به همراه دارد، افزود: لازم است مراکز مشاوره دانشگاه های بزرگ به سمت احداث کلینیک های درمانی و مداخله در بحران حرکت کنند.
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مشاوره تحصیلی را وجه تسمیه اصلی مراکز مشاوره خواند و تصریح کرد: امروز با افت انگیزه تحصیلی به دلیل نبود فرصت های شغلی در بین دانشجویان مواجهیم.
این کارشناس با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره نباید منتظر مراجعه کردن دانشجویان باشند، گفت: این مراکز باید پویا باشند و خود به میان دانشجویان در مکان هایی مانند خوابگاه ها بروند.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آیین گفت: اگر محیطی سالم، با نشاط و بدون تنش در دانشگاه ایجاد شود تاثیر مهمی در آموزش و پژوهش خواهد گذاشت.
«سید ظفرالله کلانتری» با بیان اینکه مراکز مشاوره نقش اساسی در این زمینه دارند، افزود: دانشجویان خوابگاهی کشورمان از نظر افسردگی، بی انگیزگی، بی تفاوتی و آسیب های اجتماعی وضع مطلوبی ندارند که یکی از اهداف برگزاری این همایش شناسایی راهکاری برای این معضلات است.
وی همچنین به سابقه 36 ساله دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه دارای 10 هزار دانشجو و 450 عضو هیات علمی است.
وی اضافه کرد: از میان دانشجویان دانشگاه یکهزار و 200 نفر در مقطع دکترا، چهار هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و چهار هزار و 800 نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.
وی افزود: حدود نیمی از دانشجویان در خوابگاه ها بسر می برند چرا که دانشگاه صنعتی اصفهان از معدود دانشگاه هایی است که به همه دانشجویان غیر بومی خوابگاه می دهد.
وی ادامه داد: دوری دانشگاه صنعتی اصفهان از شهر و پذیرش زیاد دانشجویان خوابگاهی شرایط خاصی را برای ما ایجاد کرده است.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین به رتبه چهارم دانشگاه در زمینه تولید علم در میان دانشگاه های کشور اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه در بین یکصد دانشگاه جوان برتر دنیا و یکصد دانشگاه برتر قاره آسیا قرار دارد.
به گفته وی، در سال 2013 حدود یکهزار و 50 مقاله علمی از این دانشگاه در نشریات معتبر علمی نمایه شده است.
هفتمین همایش بهداشت روانی دانشجویان با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان روزهای 21و 22 اردیبهشت در اصفهان برگزار می شود.
پ/ 7148/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن