تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزده استان کشور متخصص جراحی کودکان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن جراحان کودکان ایران: سیزده استان کشور متخصص جراحی کودکان ندارد تهران-ایرنا-رییس انجمن جراحان کودکان ایران گفت:سیزده استان کشور ازجمله استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، اردبیل، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی متخصصان جراحی کودکان ندارد.


دکتر احمد خلیل نژاد روز یکشنبه در حاشیه بیست و دومین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت:دامنه وظایف جراحان کودک برای ارایه خدمات جراحی از زمان تولد تا دوران بلوغ (18 سالگی) است و از آنجایی که سالانه تعداد قابل توجهی کودک در این استان ها به دنیا می آید لازم است برای رسیدگی به امور جراحی آنها متخصصان این رشته در این استان ها حضور داشته باشند.
وی افزود: متخصصان جراحی کودکان برای رفع مشکلاتی مانند انواع نقص ایمنی که برخی نوزادان در هنگام تولد با آن مواجه هستند، باید در مراکز درمانی سراسر کشور حضور داشته باشند.
خلیل نژاد با بیان اینکه هر 3 تا 5 درصد از نوزادانی که زنده متولد می شوند ممکن است یک نقص تکاملی داشته باشند، ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه حدود 1میلیون و 300 هزار تولد زنده در کشور داریم که از این تعداد 55 هزار نوزاد با نقص تکاملی به دنیا می آیند.
وی تاکید کرد:بسیاری از این نوزادان به مداخلات جراحی نیاز دارند و تنها جراحان کودک هستند که در این زمینه می توانند به آنها کمک کنند.
رییس انجمن جراحان کودک ایران همچنین تعداد اندک جراحان کودک در کشور را یادآور شد و افزود: هم اکنون حدود 80 جراح کودک در کشور فعال هستند این درحالی است که با توجه به میزان جمعیت کشور دستکم باید 150 جراح کودک داشته باشیم.
خلیل نژاد ادامه داد: از وزارت بهداشت می خواهیم که در زمینه تربیت این تخصص و گسترش ارایه خدمات آن در استان های مختلف کشور جدی تر عمل کند چراکه در غیر این صورت بسیاری از کودکانی که می توانند با عمل جراحی بهبود یابند ممکن است به دلیل نبود متخصصان مربوطه به بیماری های مزمن مبتلا و یا جان خود را از دست بدهند.
وی با بیان اینکه با افزایش مرگ و میر کودکان شاخص های سلامت کشور تغییر خواهد کرد، افزود:یکی از دلایل مرگ و میر کودکان در صورت نبود جراحان کودک در برخی مناطق کشور و انتقال آنها به استان های همجوار است؛ انتقال نوزادان بسیار حساس تر از انتقال بیماران بزرگسال است و با خطر مرگ و میر آنها روبه رو است.
خلیل نژاد ابتلای نوزادان به نقص ایمنی در قسمت های تحتانی دستگاه گوارش را یکی از موارد شایع در بین کودکان برشمرد و گفت: به همین دلیل رویکرد اصلی برگزاری بیست و دومین دوره کنگره انجمن جراحان کودکان ایران بر موضوع ˈآنومالی های تکاملی و اکتسابی کولورکتال در کودکانˈ متمرکز شده است.
وی افزود: 53 مقاله در این کنگره به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد که از این تعداد 2 مقاله مربوط به مهمانان خارجی است.
بیست و دومین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران روز گذشته در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد. این کنگره 24 اردیبهشت ماه پایان می یابد.
علمی(4)1834**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن