تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806742148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین مراجعه به مشاوره نیروی انتظامی گیلان اختلافات خانوادگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون اجتماعی ناجا در گیلان بیشترین مراجعه به مشاوره نیروی انتظامی گیلان اختلافات خانوادگی است رشت - ایرنا - معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به راه اندازی بخش مشاوره در این نیرو گفت: اختلافات خانوادگی بیشترین حجم مراجعه ها به نیروی انتظامی استان را تشکیل می دهند.


به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈمحمدرضا جعفری خیرخواهˈ در حاشیه نشست علمی تخصصی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس گیلان به خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین مشاوره ها در زمینه های اختلافات و مشکلات خانوادگی، تحصیلی و نزاع ها که بیشترین حجم پرونده های مراکز قضایی را تشکیل می دهند توسط مشاوران نیروی انتظامی انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت مشاورانی در زمینه های ازدواج، امور تحصیلی، روان سنجی و انتظامی در کلانتری ها و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان، بیان کرد: این مشاوران به خانواده هایی که بصورت خود معرف به سبب اطمینانی که به نیروی انتظامی دارند مراجعه می کنند، مشاوره ارایه می دهند.
وی با اشاره به وجود پنج کلانتری در سطح شهر رشت، خاطرنشان کرد: در کلانتری های شهرستان سیاهکل، انزلی و رودبار نیز مشاوره ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اکثر مشاوران این نیرو کارشناس و یا کارشناسی ارشد مشاوره بوده و در تعدادی از کلانتری های استان مستقر هستند، یادآور شد: اکنون بیشتر پرونده هایی که به آن ها ارجاع داده می شود به صلح و سازش ختم می شوند؛ و با مذاکره و کارهای روانشناسی رضایت طرفین دعوی جلب شده و مشکلات آنها قبل از ارجاع به مراکز قضایی حل و فصل می شود.
سرهنگ خیرخواه اضافه کرد: سال گذشته سه هزار و 369نفر به مشاوران معاونت اجتماعی و کلانتری های نیروی انتظامی مراجعه کرده اند که یک هزار512نفر اختلافات خانوادگی ، 418مورد مسایل اجتماعی ، 452مورد حقوقی و 829 مورد این پرونده ها نزاع و درگیری بوده است.
وی بیشترین سنین مراجعه کننده را بین 30تا 39سال با یک هزارو15مورد ،40تا49 تعداد 666مورد و 50تا 59 سال هم 377 ذکر کرد.
وی افزود: همچنین بیش از 261مدرسه در طول سال گذشته در طرح مشاوره نیروی انتظامی قرار گرفتند و 205مورد نیز با سازمان ها و ادارات بیرون از نیروی انتظامی تعامل برقرار و هشت مقاله علمی و پژوهشی نیز توسط این معاونت ارایه شد.
وی بر نقش تئاتر درمانی در پیشگیری از مشکلات اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: 33نمایش خیابانی و یا در مدارس به منظور بیان معضلات و آسیب های اجتماعی به زبان تئاتر نیز مطرح شده است .
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به کمبود مشاوران اظهار کرد: تمهیدات لازم برای جذب 150مشاور افتخاری به منظور توان افزایی نیز انجام گرفته است که تا بتوان از وجود آنها در کلانتری ها استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به این نتیجه رسیده که با اقدامات پیشگیرانه اجتماعی از جمله مشاوره می تواند نقش زیادی در کاهش جرائم و ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد.
وی یادآورشد: از سال 79مراکز مشاوره در استان گیلان راه اندازی شد که این مرکز نقش زیادی در کاهش جرائم داشته است.
وی تصریح کرد: در سال 92بیش از 67درصد پرونده های قضایی ارجاع شده مراجع قضایی استان توسط مشاوران نیروی انتظامی به صلح و سازش تبدیل شد.
وی یادآور شد: مشاوران توانستند نقش خوبی در کاهش ناهنجاری به گزارش ایرنا، نشست علمی تخصصی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس در کاهش جرائم در جامعه روز یکشنبه با هماهنگی دانشگاه گیلان و مراجع عمومی در در سالن کوثر نیروی انتظامی گیلان آغاز و تا عصر امروز ادامه می یابد.
دراین نشست نظرات و پیشنهادات استادان دانشگاه و مشاوران در کاهش جرائم و ارایه راهکارهای لازم در زمینه کاهش جرائم در جهت افزایش بازدهی کار نیروی انتظامی استفاده خواهند شد.
در این همایش استادان دانشگاه ، کارشناسان و مشاوران سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، دادگستری و دستگاه های که در امر مشاوره و تعاملات با نیروی انتظامی فعال هستند شرکت دارند.ک/3
619/603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن