تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسراییل نمی تواند مانع توافق هسته ای با ایران شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور پیشین وزیر خارجه آمریکا : اسراییل نمی تواند مانع توافق هسته ای با ایران شود نیویورک- ایرنا- مشاور پیشین وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه مخالفت اسراییل نمی تواند مانع پذیرش توافق هسته ای با ایران ازسوی دولت اوباما شود گفت: ناکامی لابی اسراییلی در افزایش تحریم ها و برهم زدن مذاکرات نشان دهنده افول قدرت آن در واشنگتن است.


ˈدنیس جتˈ سفیر سابق آمریکا در پرو و مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا، در گفت وگو با ایرنا ضمن استقبال از پیشرفت در مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک افزود: این علامت مثبتی از پیشرفت در مذاکراتی بسیار پیچیده است و نشان می دهد که همه طرف ها به پیشرفت مذاکرات و نتیجه رسیدن آن پایبند هستند. هر چند موانعی بر سر راه توافق نهایی وجود دارد؛ اما نشانه های امیدوار کننده برای دستیابی به توافق نهایی در افق به وجود آمده که شاید تا بیستم جولای عملی شود.
این دیپلمات پیشین آمریکایی درباره تاثیر سیاست خارجی اوباما و توافق با ایران بر وضعیت داخلی اوباما گفت: وی می تواند از این موضوع به عنوان یک برگ برنده در انتخابات میان دوره ای کنگره بهره ببرد و به رقبای خود در داخل بگوید: ببینید که ما به توافقی رسیدیم که قابلیت اجرایی دارد اما نتیجه مذاکرات هر چه باشد،عده ای همیشه خواهند بود که ایراد گرفته و بگویند این توافق کافی نبود. ما شاهد این مساله در داخل امریکا خواهیم بود و فکر می کنم در داخل ایران هم کسانی خواهند بود که بگویند بیش از حد امتیاز داده شد.
دنیس جت که هم اکنون استاد علوم سیاسی در دانشگاه دولتی پنسیلوانیاست درباره تاثیر مخالفت های اسراییل بر روند گفت وگوهای هسته ای و اراده دولت اوباما گفت : نگرانی های اسراییل برای آمریکا اهمیت دارد؛ هر چند در داخل اسراییل نیز اختلاف نظر درباره ایران وجود دارد که در سخنان مقام های اسراییلی بازتاب داشته است. اما اسراییلی ها نمی توانند مانع از توافق با ایران شوند؛ ولو اینکه نتانیاهو طرفداران قدرتمندی در آمریکا داشته باشند. رییس جمهور اوباما و وزیر خارجه جان کری اگر تشخیص دهند که توافق به نفع آمریکا خواهد بود آن را امضا خواهند کرد. شما به خاطر دارید که میت رامنی در جریان مناظره های انتخاباتی با اوباما گفته بود که کمترین اختلاف میان آمریکا و اسراییل را نمی پذیرد و به عبارت دیگر وی قول می داد که پیش از هر تصمیم گیری درباره خاورمیانه اول با نتانیاهو مشورت کند.اوباما به هیچ وجه به مانند وی نیست که نتانیاهو به او دیکته کند که در خاورمیانه چه باید کرد.
وی درعین حال تاکید کرد: روابط آمریکا و اسراییل راهبردی بوده و خواهد بود و دولت های آمریکا جدای از اینکه رییس جمهور چه کسی باشد به امنیت اسراییل پایبند خواهند ماند. اما در عین حال پیچیدگی هایی در روابط دو طرف وجود داشته که الان هم شاهد آن هستیم. ما اختلاف نظرهایی از جمله درباره مساله جاسوسی اسراییل، عملکرد اعضای ایپک که برخی دست به جاسوسی از پنتاگون زده اند و نیز روند گفت وگوهای صلح داشته ایم.
مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا درباره اعمال فشار ایپک، لابی اسراییلی در واشنگتن علیه توافق هسته ای با ایران گفت : موضوع ناکامی ایپک در قانع کردن کنگره و دولت آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و جلوگیری از توافق هسته ای در ژنو نشان می دهد که قدرت آن کاهش یافته است.
وی افزود: خیلی ها در آمریکا دیگر متوجه شده اند که ایپک بیش از آنکه به منافع آمریکا و امنیت اسراییل بیاندیشد به افزایش قدرت خود علاقه مند است. برای همین هم مواضع تندروانه ای می گیرد. چرا که اگر اسراییل با همسایگانش به صلح برسد، ایپک دیگر جایگاهی نخواهد داشت و دیگر بهانه ای برای گرفتن میلیون ها دلار کمک مالی برایش نخواهد بود.
اروپام **2251 **2908 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن