تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820800814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز داوري، مسيري کوتاه براي رفع اختلاف‌هاي تجاري و اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۳ب.ظ)
"مرکز داوري"، مسيري کوتاه براي رفع اختلاف‌هاي تجاري و اقتصادي رييس دفتر مرکز داوري اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: "مرکز داوري"، مسيري کوتاه براي رفع اختلاف‌هاي تجاري و اقتصادي است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا چگني با اشاره به شلوغي محاکم قضايي و حجم بالاي پرونده‌هاي اجرايي به اين محاکم، اظهار داشت: مزيت مراجعه به دفتر "مرکز داوري" براي رسيدگي به دعاوي تجاري اقتصادي، دوري از بروکراسي اداري محاکم قضايي و حصول نتيجه در مدت‌زمان بسيار کوتاه‌تري است.
وي افزود: در واقع اين مرکز راه ميانبر مطمئني است که فعالان اقتصادي مي‌توانند براي رسيدگي به دعاوي مربوط به قراردادهاي‌شان، از آن استفاده کنند.
چگني با تأکيد بر زمان‌بر و هزينه‌بر بودن دادرسي در محاکم قضايي، تصريح کرد: آرايي که در اين مرکز صادر مي‌شود، از نظر حقوقي و ضمانت اجرايي، تفاوتي با آراي محاکم قضايي ندارد.
رييس دفتر مرکز داوري اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در واقع فعالان اقتصادي استان مي‌توانند از اين امکان استفاده کنند و با هزينه‌اي ناچيز، در مدت‌زماني به مراتب کوتاه‌تر، به دعاوي‌شان رسيدگي کنند.
محمدرضا چگني آشنايي مسئولان اين مرکز را با امور مربوط به قراردادها و ساير قوانين مربوط به اين حيطه، از مزاياي دادخواهي در اين مرکز عنوان کرد و بيان داشت: اين مرکز در واقع يک شعبه‌ي ويژه و اختصاصي مي‌تواند تلقي شود که صرفاً براي رسيدگي به دعاوي تجاري و اقتصادي راه‌اندازي شده است.
وي عنوان داشت: پيشنهاد مي‌کنيم فعالان اقتصادي در ابتداي امر، در قراردادهايي که منعقد مي‌کنند، اين مرکز را به عنوان مرجع رسيدگي‌کننده به دعاوي و اختلافات احتمالي تعيين نمايند تا در صورت بروز مشکل، با هزينه‌اي ناچيز و در زماني بسيار کم‌تر از آنچه در محاکم قضايي است، به نتيجه برسند.
رييس دفتر مرکز داوري اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با تأکيد بر اين‌که با تشکيل مرکز داوري، براي نخستين بار مفهوم داوري سازماني وارد نظام حقوقي ايران شده است، گفت: مرکز داوري اتاق ايران، در اجراي بند «ح» ماده «5» قانون اصلاح موادي از قانون اصلاح اتاق بازرگاني ايران و صنايع و معادن ايران، مصوب 15 /9 / 1373، به منظور حل و فصل اختلافات بازرگاني داخلي و خارجي، بر مبناي «قانون اساسنامه مرکز داوري اتاق ايران»، مصوب 14 / 11 / 1380، تأسيس گرديد و داراي استقلال مالي و اداري است.
محمدرضا چگني با اشاره به اين‌که اسلوب داوري همواره در حقوق ايران وجود داشته است ليکن به صورت داوري موردي بوده که با تراضي طرفين يا از طريق دادگاه انجام شده است، افزود: مرکز داوري در شهر تهران، در محل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران مستقر است و داراي سه رکن هيأت‌مديره، دبيرکل و داوران مي‌باشد که دفتر شعبه خرم‌آباد اين مرکز در آذرماه سال گذشته به همت رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد، در محل اين اتاق راه‌اندازي گرديد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن