تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814754319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه قطارشهری و تصویب طرح جامع شهر دو گام بلند مدیریت شهری مشهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی مرتضوی تاکید کرد:
پروژه قطارشهری و تصویب طرح جامع شهر دو گام بلند مدیریت شهری مشهد بود
مشهد - خبرگزاری مهر: شهردار مشهد گفت: تامین منابع مالی و اجرای پروژه قطارشهری و تصویب طرح جامع شهر مشهد دو گام بلند در مدیریت شهری مشهد بود که محکم برداشته شد.



به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی ظهر شنبه در نشست خبری در سالن شهدای شهرداری مشهد اظهار کرد: پروژه قطارشهری و طرح جامع مشهد دو گام بلند در مدیریت شهری مشهد بود که محکم برداشته شد. مرتضوی بیان کرد: مدیریت شهری مشهد آنچه در توان دارد، در طبق اخلاص گذاشت تا نوروز امسال طراوت را در بهار فاطمی داشته باشد  و کارهای مناسب فرهنگی نیز در این ایام  انجام شد. شهرداری مشهد به اهداف تعیین شده  دست یافته است وی ادامه داد: شهرداری مشهد درسال "اقتصاد فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی" هم برای عمل به وظایف اقتصادی برنامه ریزی کرده است هم به توسعه فرهنگی اندیشیده است. مرتضوی گفت: همکاران ما عزمشان را جزم کرده اند تا سهم خود را از مدیریت جهادی  با عزم عمومی برای ایفای رسالت فرهنگی و اقتصادی به بهترین شکل به انجام برسانند. وی با بیان اینکه شهرداری مشهد به اهداف تعیین شده تا کنون دست یافته است افزود: تا پایان سال شهرداری هیچ صورت وضعیتی که به  پیمانکاران پرداخت نشده باشد را ندارد. اولویت با حمل و نقل عمومی مرتضوی برنامه های شهرداری مشهد را به دو دسته کلان و میان مدت تقسیم کرد و گفت: در حوزه کلان اولویت با حمل و نقل عمومی و توسعه قطارشهری است. وی گفت: حمل و نقل عمومی با اتکا به سوخت های فسیلی باعث آلودگی هوای کلان شهر مشهد  شده است  و به این دلیل توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری مشهد است. شهردار مشهد با تاکید براینکهدر حال حاضر در خط دو قطار شهری پیمانکاران فعالند ادامه داد: قطار شهری مشهد پروژه ای بود که به گل  نشسته بود و موانع پیمانی و تامین منابع مالی دو مانع اساسی از این پروژه را بر طرف کردیم. وی در ادامه به تصویب طرح جامع مشهد اشاره و گفت: در پهنه ای به وسعت 30 هزارهکتار محدوده خدماتی و نزدیک به 90 هزار هکتار حریم شهر مشهد به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید که مقرر شد تا با توجه ویژه استانداری هرچه سریعتر موضوع در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار بگیرد.

پروژه قطارشهری و طرح جامع مشهد دو گام بلند در مدیریت شهری مشهد وی تاکید کرد: پروژه قطارشهری و طرح جامع مشهد دو گام بلند در مدیریت شهری مشهد بود که محکم برداشته شد. شهردار مشهد افزود: گام بلند بعدی حل مساله بافت فرسوده شهر مشهد است که منابع مالی آن تامین شد و ساز و کاری تعریف شد که این منابع شهرداری درون زا باشد و هر چه سریعتر مشکلات این بافت برطرف می شود. مرتضوی به فعالیت شهرداری مشهد برای حداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی زائر ساماندهی ایجاد 30 هزار تخت ارزان قیمت را به عهده دارد و قرار بر این است تا 30 هزار تخت برای اقشار کم درآمد و حدود 100 هزار برای دهک های متوسط به بالا و 90 هزار تخت برای دهک های با درآمد بالا در عرصه 360 هکتاری پیرامون حرم اجرایی شود که به نتیجه مطلوب نیز خواهد رسید. وی در خصوص بافت پیرامون حرم رضوی گفت: باید مشکلات آن حل شود و این پروژه  از سال 72 تشکیل شده و تا کنون نزدیک به 50 درصد پیشرفت داشته است. شهزردار مشهد  تاکید کرد: بافت پیرامون حرم رضوی نیاز به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صورتی که نرخ تورم را ثابت حساب کنیم؛ دارد تا به اتمام برسد. توجه به مسائل حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار دارد شهردار مشهد ادامه داد: در گام بعدی در مدیریت شهر مشهد  توجه به مسائل حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار دارد و کارگروه ویژه ای نیز در این خصوص در شورای شهر تشکیل شده است. مرتضوی عنوان کرد: نگاه در شورای اسلامی شهر به حاشیه شهر مشهد ویژه است و تلاش بر این است تا خدمات به صورت عادلانه به مناطق کم برخوردار شهر مشهد ارائه شود. وی ادامه داد: کارهای خوبی در این مناطق شکل گرفته از جمله احداث دو بوستان با وسعت بالا در مناطق محروم و همچنین توجه به بهسازی خیابان ها، معضلات بهداشتی ،مسائل فرهنگی و ورزشی در این مناطق مورد توجه قرار دارد. احداث  70 سوله چند منظوره ورزشی و اجتماعی و فرهنگی  با کمک نیروی بسیج مرتضوی در ادامه از  احداث 70 سوله چند منظوره ورزشی و اجتماعی و فرهنگی  با کمک نیروی بسیج در مناطق کم برخوردار مشهد خبر داد. شهردار مشهد همچنین عنوان کرد: برای کمک به احداث مساجد در مناطق کم برخوردار مشهد نیز کمیته ای تشکیل شده است.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن