تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813264962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامزد حزب حاکم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری تا پایان ماه معرفی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نامزد حزب حاکم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری تا پایان ماه معرفی می شود آنکارا - ایرنا - ˈحسین چلیکˈ معاون حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه و سخنگوی این حزب ، از انتخاب و معرفی نامزد حزب حاکم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در پایان ماه جاری میلادی خبر داد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، وی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه در 19 مرداد سال جاری گفت: این امکان وجود دارد که حزب عدالت و توسعه نامزد خود را برای شرکت در این انتخابات تا پایان ماه جاری معرفی کند.
چلیک درباره نامزد حزب حاکم برای شرکت در این انتخابات افزود: نیازی نیست در این خصوص شتاب زده عمل کرد. ما منتظریم که دیگر احزاب نامزدهای خود را معرفی کنند. در این خصوص نظرسنجی انجام خواهیم داد و سپس نامزد حزب را معرفی می کنیم .
وی در بخش دیگری از گفت و گو درخصوص برخی انتقادات از نابودی منابع طبیعی ترکیه توسط سازمان محیط زیست این کشور گفت: برخی رسانه ها با نزدیک شدن به زمان سالگرد رخدادهای پارک ˈگزیˈ در ترکیه در پی تحریک مردم هستند که حزب حاکم واکنش مناسب را به این رسانه ها خواهد داد.
اعضای بلندپایه حزب عدالت و توسعه ترکیه به منظور گفت وگو و مشورت درباره تعیین نامزد این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری از دیروز گردهمایی تشکیل دادند.
300 نفر از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد حزب عدالت و توسعه از این نشست که سه روز به طول می انجامد، درباره تعیین نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تصمیم گیری کنند.
ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در این نشست سه روزه و در جلسات جداگانه ای با اعضای ارشد این حزب، در باره نامزدی اش برای شرکت در این انتخابات گفت وگو خواهد کرد.
این نشست قرار بود در هتلی در منطقه ˈقزلچه حمام ˈ در نزدیکی آنکارا برگزار شود، ولی به دلیل اینکه مالک این هتل از بازرگانان نزدیک به ˈجماعت گولنˈ مخالف دولت آنکارا است و بیم شنود گفت وگوها وجود داشت، حزب عدالت و توسعه تصمیم به تغییر محل نشست خود گرفت.
شورای عالی نظارت بر انتخابات ترکیه ، هشتم تیرماه سال جاری ( 29 ژوئن ) را زمان آغاز ثبت نام نامزدهای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده بود.
دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 19 مرداد ( 10 اوت ) برگزار می شود و یک روز بعد نتایج آن اعلام خواهد شد.
طبق قانون اساسی ترکیه در صورتی که نامزدی در دور نخست 50 درصد به اضافه یک رای را کسب نکند دو نامزدی که بیشترین رای را در دور نخست کسب کرده اند در دور دوم که 15 روز بعد از انتخابات دور اول برگزار خواهد شد، به رقابت خواهند پرداخت.
رییس جمهوری ترکیه تاکنون با رای نمایندگان مجلس ملی ترکیه انتخاب می شد.
نشست اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در حالی برگزار می شود که بیشتر اعضای این حزب خواستار نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند و به نظر می رسد در این نشست بیشتر در باره نخست وزیر آینده این کشور بحث و تبادل نظر شود.
ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری کنونی ترکیه پیش از این عنوان کرده بود که من و اردوغان در باره نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات آتی ریاست جمهوری تصمیم خواهیم گرفت.
خاورم ** 230**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن