تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پسابها به نجات فضای سبز شهر اصفهان می آید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پسابها به نجات فضای سبز شهر اصفهان می آید اصفهان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: این شهرداری برای نگهداری و توسعه فضای سبز موجود در صدد استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب است.


محسن رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیاز آبی شهر اصفهان برای نگهداری فضای سبز سه هزار لیتر در ثانیه است.
وی با بیان اینکه مساحت فضای سبز اکولوژیک شهر اصفهان پنج هزار و 200 هکتار است، افزود: هم اکنون برای نگهداری این فضای سبز دو هزار لیتر در ثانیه کسری آب وجود دارد.
رنجبر گفت: پایین رفتن سطح آبهای زیر زمینی، قطع شدن روان آب رودخانه زاینده رود و خشک شدن 70 درصد از چاههای منطقه ناژوان در غرب اصفهان از جمله مشکلات در این زمینه است.
معاون شهردار اصفهان اظهار کرد: شهرداری در سالهای اخیر به دنبال در اختیار گرفتن منابع آبی پایدار برای حفظ فضای سبز شهر بوده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون پساب تصفیه شده سپاهان شهر به میزان 70 لیتر در ثانیه و پساب تصفیه خانه شاهین شهر به میزان 100 لیتر در ثانیه را خریداری و برای آبیاری فضای سبز در اختیار گرفته ایم.
وی با تاکید بر رعایت نکات زیست محیطی استفاده از پساب فاضلاب، گفت: گر چه شهرداری اصفهان تقاضای متعدد برای استفاده از پساب تصفیه خانه جنوب این شهر داده، اما تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.
وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات گونه های گیاهی مقاوم به خشکی، روش آبیاری زیر سطحی برای درختان مسن، آبیاری تحت فشار و تولید خاک غنی شده نیز در حال استفاده است.
خشکسالی های پیاپی در استان اصفهان و فصلی شدن رودخانه زاینده رود باعث پایین رفتن سطح آبهای زیر زمینی و خشک شدن چاه ها شده است.
شهرداری اصفهان در سال های اخیر برای نگهداری فضای سبز با مشکلات فراوان روبرو بوده است.
ت/7135/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن