تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان نخست وزیر برکنار شده تایلند مخالفان را به چالش کشیدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حامیان نخست وزیر برکنار شده تایلند مخالفان را به چالش کشیدند کوالالامپور – ایرنا – حامیان یینگلوک شیناواترا نخست وزیر برکنارشده تایلند که حکم پیگرد قضایی وی صادرشده است روز شنبه درخواست مخالفان دولت موقت را برای تعیین شورای غیرمنتخب به چالش کشیدند.


به گزارش ایرنا، دادگاه قانون اساسی تایلند یینگلوک و 9 نفر از وزیران دولت وی را به دلیل نقض قانون اساسی از کار برکنار کرد.
حامیان یینگلوک که به سرخ جامگان در تایلند معروفند امروز در حمایت از وی در حاشیه شهر بانکوک پایتخت این کشور تجمع کردند تا نسبت به رای دادگاه قانون اساسی در مورد برکناری یینگلوک و رای کمیسیون مبارزه با فساد که نخست وزیر سابق را در ارتباط با نحوه اجرای برنامه یارانه برنج مجرم شناخت و تحت پیگرد قانونی قرار داد اعتراض کنند.
هزاران نفر از مخالفان دولت موقت تایلند نیز روز جمعه پس از صدور این احکام با برگزاری تجمعاتی در بانکوک خواستار کناره گیری دولت موقت و تشکیل دولت موازی شدند.
گزارش تارنمای روزنامه های ملت و بانکوک پست حاکی از آن است که سرخ جامگان تایلندی طرفدار یینگلوک اعلام کرده اند آماده نبرد هستند.
رهبران طرفدار نخست وزیر برکنار شده تایلند اعلام کرده اند از خشونت استفاده نمی کنند، اما در مسیر سیاست ها و برای حاکمیت دموکراسی از قدرت مردمی استفاده می کنند.
سرخ جامگان تایلندی اعلام کردند به تجمعات و اعتراضات خود برای دفاع از دولت موقت تا زمانی که لازم باشد ادامه می دهند.
از سوی دیگر رقیبان مخالف آماده وارد آوردن آخرین ضربه به دولت موقت است تا با تشکیل شورای غیرمنتخب مقدمات اصلاحات در قانون و برگزاری انتخابات را فراهم کند.
تجمعات سرخ جامگان تایلند در حالی امروز برگزار می شود که روز گذشته نیز گروهی از حامیان یینگلوک تعدادی تابوت را در یک حرکت نمادین با هدف قراردادن قضات دادگاه قانون اساسی سوزاندند.
جاتوپورن پرومپان رهبر جبهه متحد دموکراسی علیه دیکتاتوری و رهبر سرخ جامگان تایلند نیز تاکید کرده است حمایت از نخست وزیر برکنارشده ادامه می یابد و مقابله با مخالفان دولت نیز متوقف نخواهد شد.
سرخ جامگان ساکنان اکثرا فقیر مناطق پرجمعیت شمالی تایلند هستند که به طور گسترده از تاکسین شیناواترا نخست وزیر سرنگون شده سابق تایلند و برادر نخست وزیر برکنارشده حمایت می کنند.
این گروه از اواسط فروردین ماه با تمرینات رزمی انفرادی خود را آماده حفاظت از دولت و مقابله با مخالفان که از سوی حزب دموکرات حمایت می شوند، کرده اند.
حرکت های کنونی و مقابله گروه مخالف و موافق دولت در تایلند پس از احکام دادگاه قانون اساسی و کمیسیون مبارزه با فساد می رود آغازی دیگر بر تنش های خونین تایلند باشد که طی شش ماه گذشته ده ها کشته و صدها مصدوم برجای گذاشت.
تظاهرات سرخ جامگان تایلندی در سال 2010 نیز در یک حرکت نظامی سرکوب شد و چندین نفر براثر این حرکت کشته شدند.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن