تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815605300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر تایلند رفت؛ نخست وزیر موقت آمد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخست وزیر تایلند رفت؛ نخست وزیر موقت آمد


هیئت کابینه دولت تایلند «بونسونگپایسان نیواتهامرونگ» را به عنوان نخست وزیر موقت، معرفی کرد. ساعتی پیش، دادگاه قانون اساسی نیز «یینگلاک شیناواترا»، نخست وزیر این کشور را به علت سوء استفاده از قدرت که کشور را در بحران فرو برد، از نخست وزیری کنار گذاشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  همزمان با اوج گیری تحولات سیاسی در تایلند، هیئت دولت این کشور ، « بونسونگپایسان نیواتهامرونگ »( Boonsongpaisan Niwatthamrong) را به عنوان نخست وزیر موقت ، معرفی کرد. صبح امروز، چهارشنبه (17 اردیبهشت 1393، 7 می 2014)، دادگاه قانون اساسی تایلند «یینگلاک شیناواترا»، نخست وزیر این کشور را به علت سوء استفاده از قدرت که کشور را در بحران فرو برده است، مجرم شناخت و وی را برکنار کرد. نخست وزیر برکنار شده تایلند روز سه شنبه با حضور در دادگاه، این اتهام را که رئیس دستگاه امنیت ملی این کشور را به علت منافع حزبش برکنار کرده است، رد کرد.
این اقدام برضد شیناواترا در حالی صورت می گیرد که بحران طولانی سیاسی در تایلند به برهه ای بسیار حساس رسیده است.
نخست وزیر تایلند برکنار شد

با گذشت شش ماه، اعتراضات ضد دولت همچنان در خیابانهای بانکوک ادامه دارد و حامیان لباس قرمز یینگلاک شیناواترا تهدید کرده اند آماده تظاهرات در دفاع از وی هستند و موجب افزیش نگرانی ها درباره درگیری شده اند.
حامیان لباس قرمز یینگلاک شیناواترا تهدید کرده اند آماده تظاهرات در دفاع از وی هستند

شیناواترا که از شش ماه پیش با تظاهرات اعتراض آمیز مردم مواجه است همچنان در راس کار قرار دارد و از شمار تظاهراتی که در آن همواره موضوع استعفای وی مطرح است تا حدی کاسته شده است با این همه تنش همچنان ادامه دارد و هوادارانش تهدید کرده اند در صورت برکناری وی به خیابان  خواهند آمد.
هواداران وی و مخالفانش پیش بینی کرده اند طی هفته آینده در خیابان های بانکوک پایتخت تایلند تظاهرات خواهند کرد. این مسئله بیم از درگیری های شدید را در این کشور افزایش داده است.
یینگلاک شیناواترا متهم است با برکناری تاویل پلینسری رئیس شورای امنیت ملی در سال 2011 میلادی از قدرت سوء استفاده کرده است.
نخست وزیر تایلند باید به چندین کیفر خواست دیگر از جمله موضوع بی توجهی به مدیریت سامانه پرخرج یارانه شالیکاران پاسخ بدهد.
وی در ماه مارس در این باره به کمیسیون ملی ضد فساد کشور پاسخ داد و قرار است حکم این کمیسیون  طی ماه جاری اعلام شود.
با برکناری یینگلاک شیناواترا از قدرت، معاون نخست وزیر به جای وی منصوب خواهد شد و تا زمان استقرار دولت جدید از طریق انتخابات کنترل دولت را در دست خواهد داشت.
تایلند از سال دو هزار و شش  که ارتش با کودتا دولت تاکسین شیناواترا را برکنار کرد تاکنون صحنه اختلافات سیاسی شدید بوده است.
تایلند از سال دو هزار و شش که ارتش با کودتا دولت تاکسین شیناواترا را برکنار کرد تاکنون صحنه اختلافات سیاسی شدید بوده است.

تاکسین شیناوترا همواره مورد انتقاد نخبگان، طبقه متوسط و سلطنت طلبان تایلندی قرار دارد که وی را به فساد مالی متهم می کنند و می گویند وی در دوران نخست وزیری  خود فرصت های زیادی برای اقوام خود ایجاد کرد و او را تهدیدی برای پادشاهی این کشور قلمداد می کنند.
وی با این حال میان مناطق پر جمعیت و فقیر شمال شرق تایلند و نیز طبقه کارگر این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است چرا که اهداف سیاسی و اقتصادی آنها را به رسمیت می شناسد.
تاکسین برای جلوگیری از حضور در دادگاه و محکومیت درباره اتهامات فساد مالی در خارج از تایلند زندگی می کند و با این حال متهم است از طریق خواهر خود به طور غیر مستقیم کنترل قدرت را در دست دارد.
 


چهار شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن