تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست خارجی ؛ نقطه ضعف بزرگ آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گلف نیوز :
سیاست خارجی ؛ نقطه ضعف بزرگ آمریکا
جهان مکانی خشن تر از آن چیزی است که رییس جمهوری آمریکا تصور میکرد اما مشکل اساسی این است که وی نمی تواند استراتژی مناسبی برای این مشکلات اتخاذ کرده و جایگزین سیاست های پیشین نماید .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  گلف نیوز ؛‌  این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "‌دویله مک مناس" نوشت : برای اینکه دریابیم باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا چه تصور و احساسی درباره ضعف های گسترده واشنگتن در سیاست خارجی در دنیای کنونی دارد به پاسخ تلخ وی به سوال خبرنگار فاکس نیوز در هفته گذشته توجه کنید .

این خبرنگار از اوباما پرسید : آیا این انتقادات اشتباه است که موقعیت بین المللی آمریکا در موضع ضعف قرار دارد ؟


وی پاسخ داد :‌" بسیاری از مفسران سیاسی که بی پروایانه سیاست های دولت را زیر سوال می برند علاقمند ماجراجویی های نظامی هستند. کسانی که طرفدار حمله به عراق بودند اکنون هنوز از این اقدام خود پس از یک دهه کشتار عبرت نگرفته اند و می خواهند همان کار را دوباره و دوباره تکرار کنند . " اوباما مدعی است تلاش می کند منافع آمریکا را بدون استفاده از خشونت حفظ کند . 


اما این سخنان رییس جمهور دو مشکل دارد . 


نخست اینکه بیشتر منتقدان خواستار آغاز جنگ از سوی آمریکا در سوریه و اوکراین نیستند . برخی از آنان خواستار ارسال تسلیحات نظامی برای شورشیان در سوریه و نیز ارتش در اوکراین هستند که این کار راه طولانی تری با جنگ در مقایسه با روشهای پیشین دارد . مشکل دوم اینکه به گفته اوباما تمامی انتقادات از وی به دلیل عدم استفاده وی از نیروهای نظامی است و در این راه باید ابتدا از عدم محبوبیت "ولادیمیر پوتین "‌و " بشار اسد"  در سطح داخلی و بین المللی اطمینان حاصل کرد . 


این نگرانی طبیعی به نظر می رسد چرا که بر اساس نظرسنجی های پیاپی این دو فرد _‌پوتین و اسد _‌ از محبوبیت و مشروعیت قابل قبولی در اذهان عمومی برخوردار هستند . 


در ادامه این مقاله آمده است :‌ واقعیت این است که پس از حملات دولت آمریکا به عراق و افغانستان ،‌ شهروندان آمریکایی تمایلی به شروع جنگ تازه ای توسط دولت خود ندارند . نظرسنجی اخیر "‌ موسسه تحقیقاتی پیو "‌ از مردم آمریکا نشان میدهد که حدود 52 درصد آنان معتقدند که دولت باید تمرکز خود را بر روی اصلاح اقتصاد داخلی کشور قرار دهد و سیاست خارجی را از اولویت های خود حذف کند . 


شهروندان آمریکایی ترجیح می دهند حتی الامکان از میادین سیاسی بین المللی دور باشند و درموارد ضروری نیز در این موضوعات موفقیت داشته باشند . این عامل دقیقا نکته ای است که اوباما فاقد آن می باشد . وی نتوانسته موفقیت چندانی در امور بین المللی کسب کند . سیاست های وی تنها اجرا می شوند اما موفقیتی به همراه ندارند . 


روسیه همچنان در مرزهای اوکراین قدرت نمایی می کند . جنگ در سوریه همچنان در اوج خود در حال اجراست . وساطت "جان کری" وزیر خارجه آمریکا برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین در سایه ای از ابهام قرار دارد . 






انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن