تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي به معناي دستيابي به توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲۱ب.ظ)
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: اقتصاد مقاومتي به معناي دستيابي به توسعه پايدار است دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتي شامل مقاومت در برابر شوک‌ها و نيز توسعه پايدار است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن رضايي در همايش گفتمان اقتصاد مقاومتي از منظر دين که در سالن همايش هاي شهرداري قم برگزار شد اظهار داشت: حرکت در زمينه اقتصاد مقاومتي بايد از قم شروع شود.
وي افزود: ظرفيت‌هاي بزرگي براي تحول عظيم يعني دگرگوني اقتصاد ملي ايران وجود دارد که اميدواريم از اين ظرفيت‌ها به درستي استفاده شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اقتصاد کنوني در شأن نظام اسلامي نيست گفت: تنها مفاسد اقتصادي نيستند که مشکل‌آفرين شده‌اند بلکه نيازمند نقشه راه تبديل اقتصاد فعلي به اقتصادي مطلوب هستيم که همان اقتصاد مقاومتي ناميده مي‌شود.
وي ادامه داد: مفهوم اقتصاد مقاومتي است که بتوانيم در مقابل فشارهاي سياسي و اقتصادي بين‌المللي تاب تحمل داشته باشيم و در مقابل شوک‌هاي اقتصادي در بازارهاي جهاني و کم و زياد شدن قيمت نفت، زمين نخوريم و بورس آمريکا براي ما تعيين تکليف نکند.
رضايي با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي که اقدامي سياسي هستند خاطرنشان کرد: شرايط بايد به گونه‌اي باشد که اينگونه تحريم‌ها نتوانند ما را زمين‌گير کنند؛ اقتصاد مقاومتي بايد داراي دوام بين نسلي هم باشد و وضعيت خوب آن داراي پايداري باشد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي شامل مقاومت در برابر شوک‌ها و نيز توسعه پايدار است عنوان داشت: براي اينکه به چنين اقتصادي دست يابيم بايد بدانيم وضعيت فعلي کاملا آسيب‌پذير است و اينکه اثرات زيادي بر روي زندگي مردم ايران در اين اوضاع و احوال گذاشته نشده به يک معجزه مي‌ماند؛ دشمنان گمان مي‌کردند با اقتصاد ضربه‌پذيري که ايران دارد در سال نخست تحريم‌ها بايد آسيب‌هاي فراواني را متحمل مي‌شد.
وي گفت: نخستين راهکار در اين زمينه، مردمي کردن اقتصاد به معناي واقعي کلمه و نه به حالت صوري و شعاري است؛ کار و ثروت بايد در دست مردم باشد نه اينکه جامعه صرفا کار باشد.
رضايي تصريح کرد: مردم داراي استعداد، رقابت، تعامل و سرمايه هستند بنابراين اقتصاد اسلامي نيز اقتصاد مردم‌داري است؛ اگر به مردم ايران اعتماد شود ديگر به هيچ کشور خارجي نيازي نخواهيم داشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه مردمي که با دست خالي توانستند کشورشان را از چنگ دشمن درآورند توان نجات اقتصاد را هم دارند گفت: انتظار ما از فقها و علما اين است که در رابطه با اين موضوع از منظر آيات و روايات به تبيين جامعه بپردازند.
وي عنوان داشت: دومين راهکار براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي، کار جهادي در اقتصاد است؛ در حال حاضر اقتصادي جهادي نداريم به همين دليل فساد مانند موريانه‌اي در آن نفوذ مي‌کند.
رضايي با بيان اينکه اقتصاد ايران محاصره شده است گفت: همانطور که اگر از حيث نظامي محاصره مي‌شديم نيازمند قيام بوديم امروز هم بايد قيام و جهاد اقتصادي داشته باشيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اقتصاد ايران تنها بر پايه نفت استوار شده و در اين شرايط کشوري مانند آمريکا مي‌تواند تکان‌هايي در اين اقتصاد ايجاد کند در حاليکه ظرفيت‌هاي فراواني براي چند پايه کردن اقتصاد ايران در اختيار داريم.
وي با تاکيد بر مولد ساخت اقتصاد کشور گفت: ضعف‌هاي فراواني در بخش‌هاي توليدي و فرهنگ توليد در کشور ما وجود دارد به طوري که برخي از روش‌هاي کشاورزي و توليدي ما متعلق به 50 سال پيش هستند.
رضايي افزود: علماي ما بايد بنشينند و از منظر تبيين اقتصاد مقاومتي به نظام اسلامي کمک کنند البته در اين زمينه نيازمند تغيير رفتارها هم هستيم که بدون کمک از دين امکان‌پذير نخواهد بود.
دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتي را به عنوان سندي مهم و با مشورت نخبگان مطرح فرموده‌اند گفت: پشتوانه مبارزه ما با ظلم و استکبار جهاني اين است که اقتصاد و شرايط خود را در داخل اسلامي کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن