تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی:تغییر رفتار اقتصادی بدون تکیه بر دین امکان پذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محسن رضایی:تغییر رفتار اقتصادی بدون تکیه بر دین امکان پذیر نیست قم ـ ایرنا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : تغییر رفتار و رفتارسازی در اقتصاد کشور بدون تکیه بر دین و انرژی گرفتن از آن امکان پذیر نیست و علما و فضلای حوزه در تبیین اقتصاد مقاومتی نقش خود را ایفا کنند.


به گزارش ایرنا، ˈمحسن رضاییˈ روز پنجشنبه در اولین نشست همایش ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ در قم افزود: چه خوب است که شهر مقدس قم که در انقلاب و جنگ پیش قراول بود در اجرای اقتصاد مقاومتی و تبیین آن نیز نقش پیشرو را ایفا کند.
وی با بیان اینکه از نظر کارکردی مساله سربار بودن، از زیرکار در رفتن و نداشتن احساس مسوولیت گناه بزرگی در اسلام است افزود: معنای عدالت و زهد در تقابل با تولید و ثروت نیست.
وی با انتقاد از اقتصاد سنتی در صنعت و کشاورزی در کشور گفت: کشاورزی سنتی در کشور جواب نمی دهد و حتی سلامت مردم را تهدید می کند بنابر این باید اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود و دانشِ تولید، منتشر و در اقتصاد کشور به کار گرفته شود.
رضایی گفت: اسلامی شدن واقعی اقتصاد به معنای تحول واقعی در زندگی مردم است و دادن شعار در عرصه بین الملل بدون وجود عقبه اقتصادی، فرهنگی، ادبیاتی و اخلاقی تاثیرگذار نیست.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی خارج کردن کشور از وضعیت فعلی اقتصاد که در شان ملت ایران نیست و اقتصاد مقاومتی در واقع نقشه راه تبدیل اقتصاد کشور به یک اقتصاد آرمانی و مطلوب است.
رضایی ادامه داد: اقتصاد کشور باید چنان قدرتمند و مستقل باشد که بورس آمریکا، بازار طلا و خودروی دنیا برای ما تعیین تکلیف نکند و اقتصاد کشور را به مشکل نیاندازد.
وی با بیان اینکه تحریم ها یک اقدام سیاسی است که اقتصاد کشور را هدف گرفته است ،افزود: اقتصاد مقاومتی باید بگونه ای طراحی شود که در نسل های مختلف کشور دوام آورده و پایداری داشته باشد و همه نسل ها احساس امنیت اقتصادی کنند.
رضایی با تصریح بر اینکه وضعیت فعلی اقتصاد کشور آسیب پذیر است، افزود: اداره کشور با این اقتصاد در واقع نوعی معجزه است.
وی اولین کار برای تحقق اقتصاد مقاومتی را تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی ذکر کرد و ادامه داد: این اقدام باید به معنای واقعی کلمه صورت گیرد و کار، سرمایه، فرصت ها، ابزار و ایده در دست مردم بوده و مردم مولد باشند.
رضایی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی سرمایه داری و دولت محوری نیست، ادامه داد: اقتصاد اسلامی اقتصاد مردم داری است چرا که دانش، سرمایه، اعتماد، تعامل و رقابت در مردم است.
وی گفت: مردمی که انقلاب و بحران های آن و جنگ را به خوبی مدیریت کردند می توانند فقر را از خانه های خود بیرون کنند چرا که ثروت زاییده ارزش و ارزش زاییده مردم است و در یک فرایند اجتماعی شکل می گیرد.
رضایی با تاکید بر جهادی کردن اقتصاد کشور افزود: دلیل فسادهای اقتصادی که در کشور ایجاد می شود جهادی نبودن اقتصاد است و تا نگرش به اقتصاد کشور جهادی نباشد آبادانی تحقق نمی یابد.
وی بر نجات اقتصاد ایران از تک پایه ای بودن تاکید کرد و ادامه داد: اگر اتکای کشور بر نفت و گاز از بین نرود آسیب پذیری اقتصاد نیز از بین نمی رود پس باید به دیگر مزیت های اقتصادی کشور توجه کرده و آن را فعال کنیم.
رضایی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید مولد شده و از حالت مصرفی بیرون بیاید اضافه کرد: امروز مردم، دولت و جامعه مصرفی بوده و فرهنگ تولید ضعیف است.
پیش نشست همایش ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نگرش دین به آن و نقش علمای حوزه در تبیین این اقتصاد با پیام تصویری آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید و سخنرانی مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در قم به مدت یک روز برگزار شد.
نشست اصلی این همایش آذرماه امسال در تهران برگزار می شود. ک/2
569 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن