تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه در اراک آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه در اراک آغاز شد اراک - ایرنا - همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه روز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان و صاحب نظران کشور در اراک آغاز شد.


دبیر کمیته علمی همایش کشوری زیست بوم پایدار و توسعه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این همایش ملی با هدف معرفی و اشاعه مفاهیم زیست بوم پایدار و ایجاد همگرایی و همدلی در حوزه های خصوصی، دولتی و مردمی در ارائه راهکارهای ترمیمی اکوسیستم های شکننده و مهار معضلات زیست محیطی و تدوین سند جامع ملی زیست بوم کشور برگزار شده است.
ˈˈسیاوش آقاخانیˈˈ افزود: رییس کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی ایران، مشاور وزیر نفت، رییس موسسه بین المللی سینتا در حوزه توسعه پایدار ایران، معاون مشارکتهای مردمی و آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور و بیش از 300 نخبه زیست محیطی و دانشگاهی در این همایش ملی شرکت دارند.
وی گفت: تدوین برنامه بلند مدت برای رفع بحران ها و محور قرار دادن مسایل زیست محیطی در مباحث توسعه از راهبردهای اساسی این همایش است.
دبیر کمیته علمی این همایش ملی گفت: توسعه پایدار نیازمند محیط سالم اجتماعی و اقتصاد اصولی است و در این همایش تلاش شده رابطه زیست بوم با سه حوزه محیط زیست، اجتماع و اقتصاد به صورت علمی در 16 محور با مشارکت هسته های نخبگان و محققان دانشگاهی و علمی واکاوی شد و به تدوین سند عملیاتی بیانجامد.
آقاخانی یادآور شد: حفظ و احیاء منابع طبیعی پایه و راهکارهای بهره برداری بهینه، زیست بوم پایدار شهر سالم و اصول مهندسی زیست بوم، تغییرات اقلیمی ، ظرفیت سرزمینی و پیامدهای زیست محیطی، مدیریت پسماند و زیست بوم، تنوع زیستی، پایداری زیست بوم با فناوری نوین و مدیریت جامع زیست بومی محورهای کارگروه محیط زیست و زیست بوم این همایش است.
وی محورهای ویژه این همایش یکروزه را ارزیابی و ارائه راهکار برای رفع آلودگی های زیست محیطی کلانشهر اراک، الگوهای پایدار حمل و نقل شهری اراک، توسعه زیست بوم صنایع در شهرهای استان مرکزی ، تالای کویری میقان اراک و بهره برداری پایدار زیست بومی، بحران آبی دشت های استان مرکزی، برنامه ریزی کاربری زمین و ظرفیت ها، چالشها و راهکارهای مدیریت زیست بوم عنوان کرد.
دبیر کمیته علمی این همایش اظهار کرد: اهدای تندیس برترین های محیط زیست به نخبگان زیست محیطی کشور، تهیه پیش نویس سند ملی زیست بوم پایدار کشور و توافق نامه سه جانبه اتاق بازرگانی، بخش دولتی و خصوصی برای استقرار دبیرخانه دایمی همایش زیست بوم در اراک از برنامه های این همایش است.
آقاخانی ادامه داد: اقدامات اجرایی این همایش در قالب چهار کمیته علمی، اجرایی ، مالی و پشتیبانی وتبلیغات تدارک شده و یکی از راهبردهای اساسی آن در تقویت همکاری بخشهای دولتی ، مردمی و خصوصی در موضوعات زیست بوم کشور و استان مرکزی است و هم اندیشی نخبگان و دانشگاهیان ، معضل شناسی و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از مفاهیم زیست بوم در آن دنبال می شود.
وی افزود: موضوعات علمی و تخصصی این همایش از طریق برگزاری پنل های تخصصی دنبال می شود و نتایج گفت و شنودهای علمی و تخصصی آن دستاویز ندوین سند زیست بوم توسعه پایدار خواهد بود.
1042/560/559
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن