تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار زایمان طبیعی در مراکز بیمارستانی زنجان مناسب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمار زایمان طبیعی در مراکز بیمارستانی زنجان مناسب است زنجان- ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان،گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان ترویج انجام زایمان طبیعی رایگان در مراکز بیمارستانی این استان مناسب گزارش شده است.


پرویز قزلباش روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، آمار زایمان طبیعی رایگان در مدت زمان سه روز از آغاز اجرای این طرح در مراکز بیمارستانی این استان را 45 مورد عنوان کرد و افزود: با گذشت زمان این آمار با ایجاد ساز و کارهای لازم در بین مادران باردار افزایش خواهد یافت.
وی یادآورشد: آمار عمل های زایمان سزارین در بیمارستانهای تحت پوشش این واحد دانشگاهی در سال گذشته به 39 درصد رسید.
قزلباش افزود: تعداد عمل های زایمان سزارین در مراکز بیمارستانی این استان پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن روند افزایشی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه باید تعداد عمل زایمان سزارین در مراکز بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان 10 درصد کاهش یابد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده در مدت زمان مشخصی تعداد عمل های زایمان طبیعی نسبت به سزارین در مراکز بیمارستانی تحت پوشش این استان تجزیه و تحلیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه های انجام شده درتمامی بیمارستان های تحت پوشش این طرح متخصصان زنان و زایمان باید هر سه ماه دو و نیم درصد از آمار زایمان های سزارین خود را با تشویق مادران به زایمان طبیعی کاهش دهند.
قزلباش، افزود: این برنامه الزام آور بوده و در صورت سرپیچی متخصص مربوطه و یا مرکز بیمارستانی تحت پوشش برخوردهای لازم انجام می شود.
وی بااشاره به اینکه عمل زایمان سزارین در مقایسه با طبیعی عوارض جدی بر سلامت مادر دارد، یادآورشد: تبعات عمل زایمان سزارین در برخی موارد غیر قابل جبران است و مادران باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: برای ترویج زایمان طبیعی رایگان در بیمارستانهای تحت پوشش این استان آموزش های لازم به ماماها، متخصصان زنان و زایمان انجام شده است.
وی اظهار کرد: دربازدیدهای انجام شده ازبیمارستانهای تحت پوشش در شهرهای ابهر و خرمدره نیز بسته های طرح تحول نظام سلامت شامل پرداخت 10 درصدی هزینه های بستری و زایمان طبیعی به نحو مناسبی در حال اجراست.
به گفته این مقام مسوول معیار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در عمل زایمان سزارین 25 تا 30 درصد است و این روند در کشور سیر صعودی دارد.
به گزارش ایرنا طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی زنجان درحال اجراست.
596/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن