تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803938472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی 10 درصد کاهش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سهم جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی 10 درصد کاهش یافته است ارومیه، ایرنا - معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: سهم جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی در سال 92 نسبت به سال گذشته خود 10 درصد کاهش یافته است.


به گزارش ایرنا، تقی کهوریان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه سهم جمعیت شاغل استان از کشاورزی به صنعت در حال تغییر است افزود: طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران جمعیت شاغلین بخش کشاورزی استان در سال 91 به 92 حدود 10 درصد کاهش یافته و از 3/ 39 درصد به 9/ 30 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین جمعیت شاغل در بخش صنعت استان در همین سال از 5/ 24 درصد به 3/ 26 درصد رسیده و در بخش خدمات نیز از 1 /36 درصد به 8/ 42 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در بخش کشاورزی استان با توجه به کمبود منابع آب و خشکسالی هایی که در کشور اتفاق افتاده است به دنبال توسعه کیفی، افزایش راندمان تولید و بهره گیری از محصولات ارگانیک و همچنین محصولاتی با ارزش افزوده بالا هستیم.
وی افزود: مسئولیت اصلی افزایش تولید ناخالص داخلی بر عهده حوزه صنعت و معدن است که اگر قرار باشد کشاورزی نیز در بخش هایی توسعه یابد باید صنعت فراوری مرتبط با آن نیز در استان ایجاد شود.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری گفت: باید بین مشاغل خانگی و بنگاه های اقتصادی ارتباط سازنده ای ایجاد شود تا مشاغل خانگی پایدار و در اقتصاد خانوار تاثیرگذار باشند.
کهوریان افزود: در حوزه مشاغل خانگی موضوع نظارت باید جدی گرفته شود تا تسهیلات اعطایی در بخش های دیگری هزینه و منجر به افزایش میزان تورم در جامعه نشود.
وی اظهار کرد: تعریف مشاغل خانگی در کشور ما با کشورهای جنوب شرق آسیا تفاوت هایی دارد چرا که درآن کشورها مشاغل خانگی توسط بنگاه های اقتصادی پشتیبانی می شوند و برخی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع بزرگ توسط خانوارها تولید می شود.
وی ادامه داد: اگر مشاغل خانگی نتوانند با بنگاه های اقتصادی ارتباط سازنده برقرار کنند و در زنجیره تولید قرار بگیرند، مشاغل ایجاد شده از ثبات برخوردار نخواهند بود و هدر رفت منابع اتفاق می افت.
در این جلسه اجرای مصوبات جلسه قبلی کارگروه از سوی معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در جزییات پیگیری و پس از ارائه توضیحات از سوی دبیر کارگروه، روسای بانک ها و مسولا دستگاه های اجرایی، تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات شبکه بانکی توافق شده با دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور در استان اتخاذ شد.
در این جلسه مسایل و مشکلات طرح های معرفی شده استان به صندوق توسعه ملی راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا جمع بندی شده آن در جلسه آیندهتانداران در تهران مطرح شوند.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در این راستا هدفگذاری انجام شده برای استان در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را حداقل دو برابر مبلغ طرح های عقد قرار داد شده در سال 93 برای سال جاری اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و به ویژه انجام پیگیری های جدی از سوی مسئولا استانی از منابع صندوق به نحو موثری برای تکمیل و بهره برداری طرح های سرمایه گذاری اقتصادی و یا بهره گیری از این منابع در تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی و صنعتی بهره گرفت.
همچنین در این جلسه در خصوص مشکلات برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در رابطه با معوقات بانکی بحث و تبادل نظر شد و معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم را صادر کرد.
7129/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن