تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815116015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور، زوج صاحب نام عرصه فرهنگ و ادب کشورمان به موزه خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران خلیل راحتی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، گفت: یکی از رسالت‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گسترش فضاهای فرهنگی و ماندگار کردن محل سکونت پیشگامان و مفاخر فرهنگی است. در همین راستا نیز تاکنون منزل مسکونی شهیدان رجایی، بهشتی، مطهری، چمران و نیز هنرمندان صاحب نامی چون عزت ا... انتظامی به موزه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در راستا این اقدام منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور نیز تملک شده است و درصدد تبدیل منزل این زوج صاحب نام به موزه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع در منطقه یک شهرداری تهران با قدمتی 65 ساله، نمای آجری با هندسه ساده و با مساحتی معادل 420 مترمربع است. از جمله جذابترین بخش های این خانه حیاط بزرگ، مصفا و البته اتاق کار جلال آل احمد است.

گفتنی است، جلال آل احمد نویسنده و مترجم صاحب نام متولد دوم آذر ماه 1302 و صاحب آثار ارزشمندی از جمله نون و القلم، خسی در میقات، نفرین زمین، سنگی بر گوری، غربزدگی و... است. سیمین دانشور نیز متولد هشت اردیبهشت ماه 1300 و صاحب آثار ارزشمندی از جمله رمان های سووشون، جزیره سرگردانی، ساربان سرگردانی و ترجمه های دشمنان ـ باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف و سرباز شکلاتی اثر برنارد شاو است.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن