تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به ویژه نامه «ایران» برای سفر دولتمردان تدبیر و امید به ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به ویژه نامه «ایران» برای سفر دولتمردان تدبیر و امید به ایلام تهران - ایرنا - روزنامه ایران روز چهارشنبه به مناسبت سفر امروز رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام ویژه نامه ای را تدارک دیده است که علاوه بر بیان برخی از مطالبات مردم مقاوم این دیار برخی ویژگی های این استان را در چهار صفحه منعکس کرده است.


جمله «روحانی خوش آمدی» برجسته ترین سرخط منتشر شده در صفحه نخست این ویژه نامه است که با گویش محلی «روحانی خوه ش هاتی» بر روی عکس رییس جمهوری درج شده است.
«سلام سرزمین رنگ ها به کاروان تدبیر و امید» دیگر عنوان برجسته در صفحه اول است که در آن با جملاتی توصیفی روند استقرار دولت یازدهم و اقدامات انجام داده در فاصله زمانی 24 خرداد 92 تا امروز را یادآوری کرده است.
در این مطلب آمده است: ایلام شهره به «سرزمین رنگ ها» از دور به رسم ادب به رئیس جمهوری محبوب از طرف تمام ایلامی ها سلام می گوید و با جمله خوه ش هاتی (در گویش کردی ایلامی به معنی خوش آمدگویی) استقبال می کند.
اینجا در گوشه باختری سرزمین پهناور ایران اسلامی، ایلام نام دارد که نام آن را هر کسی با پسوندش عروس زاگرس می شناسد.
آری به راستی که به اینجا خوش آمدی تا منشأ خیر و برکت باشی و مردم این دیار را با تدبیرت بیش از پیش امیدواری کنی به آینده ای روشن.»
«آقای رییس جمهور؛کار می خواهیم » دیگر عنوان صفحه اول ویژه نامه سفر هیات دولت به استان ایلام است که به بازتاب درد و دل های جوانان ایلامی با رییس جمهوری اختصاص یافته است.
به نقل از «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام نیز در این ویژه نامه تیتر زده اند که « ایلام 15 هزار پروژه نیمه تمام دارد» و در زیر آن آمده است: تصویب منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مهران و بهره مندی مرزنشینان از مزیت های مرزی، رسمی شدن مرز دهلران، توسعه میادین نفت و گاز و پتروشیمی و همینطور صنایع وابسته، طرح های مربوط به بخش سلامت، توسعه راه ها و خطوط ریلی استان و همینطور توجه ویژه به بخش کشاورزی از اولویت های قابل بیان در سفر رئیس جمهوری به این استان است.
مروارید خاطر نشان کرده است: برخی از این پروژه ها همچون سد کنگیر، ساختمان سد دویرج و شبکه آبیاری و زهکشی، طرح های آبرسانی به ملکشاهی و ... با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و همچنین طرح های مربوط به منابع طبیعی بویژه خشکیدگی جنگل های بلوط جزو طرح های ملی است که اغلب به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات در پایان راه مانده است که امیدواریم با توجه ویژه رئیس جمهوری و هیات دولت شاهد افزایش خط اعتباری و تکمیل این طرح های مهم و تاثیرگذار در استان باشیم.
«10 هزار میلیارد ریال اعتبار، ایلام را از محرومیت خارج می کند » از دیگر عناوین این ویژه نامه است.
در زیر این عنوان به نقل از معاون امور عمرانی استاندار به محرومیت زبانزد ایلام اشاره شده و آمده است:این استان همواره از حیث توسعه نیافتگی در ردیف استان های نخست کشور قرار دارد.
شاپور پولادی تأکید دارد: همه بخش ها و شاخص ها در ایلام ضعیف و نیازمند تقویت از سوی دولت است که البته توجه به این زیرساخت ها خواسته بحق مردم و دست یافتنی است چرا که با تخصیص اعتبار می توان شکاف توسعه نیافتگی استان را کم کرد.
به اعتقاد معاون عمرانی استاندار ایلام اگر منابع اعتباری از جانب دولت تأمین شود، تیم مدیریتی استان با برنامه ریزی و تلاش گسترده و فراگیر تا پایان سال 94 شاخص های استان در بخش های مختلف را به سطح میانگین کشوری می رساند و این ظرفیت اجرایی، فنی و مدیریتی در استان وجود دارد.
پولادی گفت: به طور قطع، تخصیص دست کم 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مازاد بر اعتبار طرح ها و پروژه های عمرانی استان در این سفر و هزینه کرد آن به همراه اعتبار استانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام یا احداث طرح ها و پروژه های عمرانی و زیربنایی جدید باعث توسعه پایدار و ایجاد تحرک و نشاط در استان می شود.
« کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در ایلام» ،« سامانه سامد بهترین راه انتقال در خواست های مردم به رییس جمهور »، « موانع صادرات محصولات کشاورزی در مرز مهران با عراق برطرف شود» و « دولت تکمیل راه آهن و جاده کرمانشاه به مهران را در اولویت قرار دهد » از دیگر عناوین برجسته در صفحه نخست این ویژه نامه است.
در صفحات میانی عنوان «ایلام شهر بی تماشاخانه» دیده می شود که به رکود کامل تالار های سینمای این استان اشاره دارد که البته تعداد آنها زیاد نیست و تنها دو تالار هر یک در شهرهای ایلام و آبدانان است.
« فعالیت دوباره صنایع نیمه تعطیل در گرو تخصیص اعتبار» سر خط خبری گفت و گوی « یارالله نصیری» رییس صنعت، معدن و تجارت استان ایلام است که طی آن نصیری از قوانین تشویقی برای جذب سرمایه گذاران یاد کرده و گفته است:معافیت مالیاتی 10ساله برای همه واحدهای صنعتی و معدنی مشوقی برای تامین سرمایه و ادامه فعالیت این واحدهاست و برای جذب
سرمایه گذاران توانمند باید زمین های واقع در شهرک های صنعتی استان با تخفیف 80 درصدی به سرمایه گذاران واگذار شود و هزینه بهای انرژی مصرفی این واحد های صنعتی با 50درصد تخفیف محاسبه شود.
همچنین نصیری از تأمین 300 دستگاه ماشین آلات سنگین معدنی با تعرفه صفر یا نرخ بهره پایین در راستای افزایش بهره وری، جلوگیری از اتلاف سرمایه و استفاده بهینه از
ظرفیت های معادن و صنایع مرتبط به عنوان نیازهای این استان نامبرده است.
به نقل از حجت الاسلام و المسلمین « محمد نقی لطفی » نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تیتر زده اند که « دغدغه رییس جمهوری توسعه و رفع مشکلات مردم ایلام باشد».
« 91 فضای آموزشی در ایلام نیازمند بازسازی دوباره است» ، « قانون 3درصدی استخدام معلولان جوابگو نیست» ، « مساجد مهران و دهلران نیازمند بازسازی» ، « قدردانی مردم از روحانی به پاس انتخاب فرماندار زن در ایلام » ، «اشتغال و نشاط از مطالبات جدی بانوان ایلامی » و « مردم ایلام در انتظار تدبیر دولت برای گشایش قفل های توسعه» از دیگر عناوین صفحات میانی ویژه نامه روزنامه ایران بابت سفر دولت به استان ایلام است.
« ریزگردها تنفس ایلامی ها را سنگین کرده است » ، « تصویب طرح های کلان در سفر رییس جمهوری » ، « ضرورت راه اندازی شهرک صنایع دستی در مرز بین المللی مهران » ، «شتاب در اجرای بوستان صلح و دوستی ایران و عراق نیازمند اعتبار است » و «بیکاری 10 هزار مددجوی کمیته امداد» از دیگر عناوین این ویژه نامه است.
« نگذارید بلوط های زیبای ایلام بمیرند» شاید مهمترین مطالبه ملی از دولت تدبیر و امید است که از زبان مردم ایلام شنیده می شود و روزنامه ایران آن را در قالب گزارشی خبری درون ویژه نامه خود گنجانده است.
در این گزارش به نقل از معاون منابع طبیعی ایلام می خوانید: عروس زاگرس که به واسطه انبوه درختان زیبای بلوط دامنی سبز دارد اینک به علت گرد و غبارهای متعدد همانند دیگر مناطق زاگرس در سیاه بختی نشسته و هر روز شاهد خمودگی و خشکی یکی از درختان تناورش است.
عبدالسلام پیری یادآور شده است که یک صد هزار هکتار از انبوه جنگل های زیبای بلوط، غرب رشته کوه زاگرس در ایلام که روزگاری مایه نشاط و سرسبزی بود اکنون به دلیل آنچه جنگل شناسان، تغییرات اقلیمی، خشکسالی های پی در پی و نفوذ ریزگردهای عربی و شیوع آفت و بیماری در این منطقه عنوان می کنند خشک شده است.
با توجه به شواهد و بررسی های کارشناسان و گزارش های مردمی، بسیاری از درختان بلوط کوه های این استان در 2 سال گذشته در معرض خشکی و زوال قرار گرفته اند و این اتفاق خبر از یک فاجعه زیست محیطی دارد.
در آخرین صفحه از ویژه نامه روزنامه ایران به مناسبت سفر رییس جمهوری به این استان گزارشی خبری از وضعیت کلی ایلام و مصاحبه «مروارید» استاندار ایلام اختصاص یافته که با سر خط « استاندار: عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه ایلام جدی است» منتشر شده است.
در این مطلب به نقل از استاندار ایلام آمده است: شوربختانه در دولت های نهم و دهم با وجود تبلیغات زیاد و صرف هزینه های هنگفت در چهار دور سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت وقت صدها مصوبه برای توسعه و محرویت زدایی از سیمای استان تصویب شد که به جز چند مورد انگشت شمار اکثریت آنها تنها روی کاغذ باقی ماند و با وجود پیگیری افکار عمومی برای تحقق این مصوبه ها هیچ اقدامی از ناحیه دولت وقت انجام نشد که این موضوع باعث یأس و دلسردی مردم ایلام شد.
مروارید یادآور شده است که یکی از مصوبه های دومین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت قبلی موافقت با احداث هشت واحد صنعتی بزرگ و کلان در ایلام بود که متاسفانه هیچ اقدامی برای ایجاد راه اندازی آنها انجام نشد و این مصوبه تنها در حد حرف و شعار باقی ماند.
در استان ایلام مرز مهران به عنوان یک فرصت طلایی و موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی این استان محسوب می شود و ویژه نامه ایران نیز به این نکته پرداخته و در خبری با عنوان «تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری پیگیری می شود» آورده است: مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری ایلام گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی استان و داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با سه استان واسط، دیالی و میسان عراق و امکانات قابل توجه مرز بین المللی مهران (بازارچه مرزی، سایت تجاری و مسافری) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حیدر نعمتی اظهار داشت: وجود زیرساخت های لازم در پایانه مرز بین المللی مهران، توانایی برای واردات و صادرات کالاها و فعال شدن شبانه روزی پایانه مرزی مهران به علت افزایش حجم صادرات از مزایای قابل توجه این مرز است.
نعمتی، همچنین به تشریح منطقه ویژه اقتصادی مرز بین المللی مهران پرداخت و گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران در گستره 800 هکتار از ظرفیت قانونی مناسب برخوردار است که اکنون درصدد پیگیری آن برای تبدیل به منطقه آزاد اقتصادی- تجاری هستیم.
علاقه مندان به مطالب کامل این ویژه نامه می توانند نسخه دیجیتالی آن را در آدرس ilam.irpri.com مشاهده کنید.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن