تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820101786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدعت های ازدواج از جامعه برچیده شود/ شرایط ازدواج آسان برای جوانان فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان حجت الاسلام حاتم نیا:
بدعت های ازدواج از جامعه برچیده شود/ شرایط ازدواج آسان برای جوانان فراهم شود
بهار- خبرگزاری مهر: امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه باید بدعت های ازدواج را برچید تا از نابهنجاریهای موجود در جوامع کاسته شود، گفت: باید شرایط ازدواج آسان را برای نسلهای جوان فراهم کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا ظهر چهارشنبه در اولین ستاد ازدواج آسان شهرستان بهار، اظهار داشت: با توجه اینکه منویات رهبری و سیاست نظام در سال جاری بر ازدیاد جمعیت است باید شرایط ازدواج آسان را برای نسلهای جوان فراهم کرد. حاتم نیا افزود: بالا رفتن سن ازدواج در سالهای اخیر به دلیل وجود بدعت ها در قالب آداب و رسوم سبب بروز معضلات اجتماعی مختلف در کشور ایران که یک کشور اسلامی است، شده تا جائیکه تمایل به تشکیل خانواده در نسل جوان تا حد زیادی کاهش یافته است. وی اذعان داشت: مهریه های سنگین، کمک هزینه های تهیه جهیزیه که از داماد اخذ می شود و تشریفات بیجا در برگزاری مراسم ازدواج در شهرستان بهار میزان ازدواج در بین جوانان را کم کرده است تا جائیکه سن ازدواج در بین نسل جوان این شهرستان به بالای 30 سال در پسران و بالای 27 سال در دختران افزایش یافته است. حاتم نیا با بیان اینکه وجود آداب و رسوم اشتباه در امر ازدواج اولین ضرر را به خود خانواده ها وارد خواهد کرد، گفت: اگر خانواده ها با بدعت های موجود مبارزه نکنند و همچنان به سخت گیری خود در امر ازدواج فرزندانشان بپردازند نابهنجاریهای اجتماعی سر به فلک خواهد کشید. وی افزود: در حال حاضر با آمار اعلام شده جمعیت کشور ما رو به کهولت دارد بنابراین کمبود نسل جوان در سالهای آتی مشکل بزرگی را برای کشور به وجود خواهد آورد پس با آسان نمودن شرایط ازدواج می توان نسلهای جوان را به ازدواج به هنگام و فرزندآوری تشویق کرد تا هم از بروز مشکلات اجتماعی جلوگیری شود و هم آینده کشور را نجات داد. تشکیل کانون ازدواج آسان در شهرستان بهار ضروری است حاتم نیا با بیان اینکه تشکیل کانون ازدواج آسان در شهرستان به تشویق جوانان به امر ازدواج مؤثر خواهد بود، اذعان داشت: در حال حاضر در چندین شهر کشور نسبت به تشکیل کانون ازدواج آسان اقدام شده است. وی گفت: با برگزاری مراسم بی تجمل و جهیزیه های مناسب ولی کم قیمت، فرهنگ ازدواج آسان با کمترین هزینه در جوامع ما نهادینه می شود لذا با شرایط کنونی شهرستان درحوزه ازدواج تشکیل این کانون در این شهرستان نیز واجب است تا مردم بدانند و درک کنند که با کمترین بنیه مالی هم می توان جوانان را به سمت تشکیل زندگی مشترک سوق داد. وی همچنین افزود: دستگاههای اجرائی شهرستان که از جامعه هدف جوان برخوردار هستند نیز باید به ازدواج جوانان شهرستان کمک کنند. حاتم نیا اذعان داشت: بانکها نیز در ارائه تسهیلات ازدواج با زوج های جوان مساعدت داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل زندگی مشترک خود را آغاز کنند.  


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۱۵:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن