تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساعدت سازمان مالیاتی با صنعت سنگ در صورت تمکین از قانون


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امور مالیاتی؛ مساعدت سازمان مالیاتی با صنعت سنگ در صورت تمکین از قانون تهران - ایرنا - معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به اعتراض برخی از صنعتگران سنگ برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: تنها صاحبان کارخانجات و کارگاه های تولیدی سنگ مشمول این قانون هستند که در صورت تمکین از قانون مساعدت های قانونی با آنها انجام خواهد شد.


علیرضا طاری بخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاراقتصادی ایرنا، درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ، افزود: این قانون از اول مهر ماه سال 87 در سراسر کشور اجرایی شد اما به دلیل آمادگی نداشتن اصناف اجرای قانون مذکور یکسال متوقف شد.
وی ادامه داد: در مدت مذکور نسبت به آموزش گسترده مودیان زیرمجموعه اصناف کشور اقدام شد و پس از آموزش و ایجاد بستر لازم بخشی از مودیان صاحبان مشاغل از جمله صاحبان کارخانجات و کارگاه ها و واحدهای تولیدی سنگ مشمول بند های الف و ب ماده 96 قانون مالیات های مستقیم برای اجرای قانون فراخوان شدند.
وی اظهار داشت: پس از فراخوان اجرای قانون کماکان فعالان سنگ مشکلات اجرایی را مطرح می کردند و خواستار مساعدت سازمان امور مالیاتی کشور در مسیر اجرای قانون شدند، در همین ارتباط پس از برگزاری جلسات مختلف تفاهم نامه ای با آنان منعقد شد که به موجب آن مقرر گردید مشروط به ثبت نام و اجرای قانون شوند، هرچند مقرر شد اظهارنامه ها تا پاییز 1389 را حداکثر تا پایان اردیبشهت ماه سال1390 با اعلام صحیح خرید و فروش هر دوره تسلیم نمایند.
طاری بخش تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای خود اظهاری مودیان اظهارنامه های آنان را بدون رسیدگی قبول خواهد کرد، ضمن آنکه در تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم هم نهایت مساعدت را در نظر می گیرد.
وی تاکید کرد: در فراخوان به عمل آمده از صنعت سنگ تنها کارخانجات و واحدهای تولیدی سنگ به عنوان مودی مشمول فراخوان هستند و این موضوع شامل توزیع کنندگان و فروشندگان سنگ مشمول بند(ج) ماده 96 قانون مالیات های مستقیم نمی شود.
این مقام سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون دو هزار فعال صنعت سنگ در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نموده اند که بیشتر آنان نیز اظهارنامه های مالیاتی خود را نیز تسلیم کرده اند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تولیدکنندگان و فروشندگان از منابع خود مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت می کنند، گفت: اصولا فعالان اقتصادی مودی نظام مالیات بر ارزش افزوده مالیات و عوارض را به هیچ وجه از منابع خود پرداخت نمی کنند بلکه براساس ساز و کار طراحی شده و قانون مکلفند مالیات را از مصرف کننده وصول به دولت پرداخت نمایند.
طاری بخش تصریح کرد: بنابر این مودیان مالیات بر ارزش افزوده تنها واسطه پرداخت مالیات به دولت و انتقال بار مالیات بر مصرف کنندگان می باشند، ضمن آنکه با توجه به مهلت پرداخت سه ماهه مقرر در قانون از نقدینگی آن در مدت مذکور نیز استفاده می شود.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در مورد ماموریت و کارکرد مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این مالیات در اقتصاد کارکردهای متعددی دارد، منتهی دو ماموریت ویژه و مهم آن عبارت است از تامین منابع مالی برای جبران هزینه های دولت از جمله تامین هزینه برای اجرای طرح های عمرانی که منجر به ایجاد زیرساخت ها و توسعه اشتغال در جامعه و بودجه سلامت که در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و کاهش هزینه های درمانی مردم مصرف می شود.
وی تاکید کرد: سوق دادن منابع مالیاتی از پایه مالیات بر درآمد (به ویژه تولید) به سمت مالیات بر مصرف که البته این موضوع در درازمدت محقق خواهد شد نیز از دیگر اهداف قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
به گفته طاری بخش، سازمان امور مالیاتی در کوتاه مدت هم برای تحقق بخشی از اهداف مذکور در عملکرد سال های1391 و 1392 ضرایب مالیاتی مودیان مالیات بر ارزش افزوده به ویژه تولیدکنندگان را 15 درصد کاهش داده و در آینده هم این روند ادامه خواهد یافت.
وی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اجرای صحیح قانون کماکان آمادگی دارد تمام مساعدت های قانونی ممکن در فرآیند هیات های حل اختلاف مالیاتی، وصول مالیات و بخشودگی جرایم در خصوص مودیان مالیات برارزش افزوده از جمله صنعت سنگ که قانون را تمکین و اجرا نموده اند، به عمل آورد.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تمام فعالان اقتصادی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند، گفت: تمام فعالان اقتصادی به خودی خود مشمول اجرای قانون نیستند و تنها مودیانی که در 5 فراخوان قبلی برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده اند و پس از تکمیل چرخه ثبت نام برای آنان گواهی صادر شده مجاز به دریافت مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت به دولت هستند.
طاری بخش در خصوص تعداد مودیانی که تاکنون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می نمایند، اظهار داشت: بیش از 420 هزار نفر در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند و در حال اجرای قانون هستند.
اقتصام(4)9141**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن