تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820309645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار همدان:پدیده قاچاق، اقتصاد و فرهنگ مردم را نشانه گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار همدان:پدیده قاچاق، اقتصاد و فرهنگ مردم را نشانه گرفته است همدان-ایرنا- استاندارهمدان گفت: پدیده قاچاق در کنار آسیب به اقتصاد جامعه، فرهنگ مردم را نیز نشانه گرفته است.


به گزارش ایرناˈمحمد ناصر نیکبختˈ شامگاه سه شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: پدیده قاچاق ،عامل مخرب توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه است و در سالجاری که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است باید بیش از گذشته به این مقوله پرداخته شود.
وی ادامه داد:مسوولان بیش از گذشته تلاش خود را در این حوزه به کار بگیرند و دستگاه های مرتبط نیز نظرات خود را در رابطه با قوانین موجود در این بخش به دبیرخانه استانداری ارسال کنند تا پس از جمع آوری نظرات، مجموعه ای مدون برای اقدامات لازم به تهران ارسال شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه قاچاق از موثرترین راه های پیشگیری از این آسیب است افزود:مردم باید به اندازه ای اطلاعات کسب کنند که دیگر نسبت به استفاده از کالاهای قاچاق تمایلی نداشته باشند.
وی اظهار داشت: باید فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از استفاده افراد از کالاهای قاچاق انجام شود زیرا با این کار در کنار تقویت تولیدات داخل زمینه برای قاچاق کالا و ارز نیز از بین می رود.
وی اظهار داشت:پدیده قاچاق،به تمام فعالیت های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی موجود در کشور ضربه زده و اقتصاد کشورهای بیگانه را تقویت می کند.
وی با بیان اینکه بخش قاچاق کالا و علت تمایل مردم به استفاده از این کالاها نیازمند انجام برخی کارهای پژوهشی است افزود: باید به قاچاق نیز نگاه ویژه ای مانند اعتیاد داشت و آن را مترادف با این بلای خانمان سوز دانست .
وی ادامه داد:مردم باید به مرحله ای از فرهنگ برسند که استفاده از کالای خارجی را عیب بدانند و برای مبارزه با این مشکل باید به دنبال انهدام باندهای اصلی و تاثیر گذار بود اما نباید نقش عرضه کنندگان خرده پا را نیز نادیده گرفت.
نیکبخت ادامه داد:نصب دوربین های پلاک خوان در سطح جاده ها نیز می تواند در کاهش پدیده شوم قاچاق و تردد وسایل نقلیه حامل این کالاها در سطح استان تاثیر گذار باشد.
وی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی اصناف بدون مجوز در سطح استان همدان گفت:هم اکنون اصناف زیادی بدون مجوز در حال فعالیت هستند که باید هرچه سریعتر شناسایی شده و در صورت داشتن شرایط لازم مجوز مربوطه را اخذ کنند.
وی اضافه کرد:واحد هایی که شرایط لازم را ندارند نیز تعیین تکلیف شوند اما مسوولان برای ارایه مجوز به این واحد ها سخت گیری نکنند.
7530/576
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن