تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818135516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت: وضعيت پوشش بيمه دندانپزشكي اسفبار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير بهداشت: وضعيت پوشش بيمه دندانپزشكي اسفبار است
وزير بهداشت از تشكيل شوراي عالي دندانپزشكي خبر داد و گفت: اين شورا براي سر و سامان دادن به وضعيت بهداشت دهان و دندان از شنبه آينده تشكيل مي‌شود تا در آن طرحي جامع براي دندانپزشكي از روستاها تا كلانشهرها تدوين ‌شود.


وزير بهداشت از تشكيل شوراي عالي دندانپزشكي خبر داد و گفت: اين شورا براي سر و سامان دادن به وضعيت بهداشت دهان و دندان از شنبه آينده تشكيل مي‌شود تا در آن طرحي جامع براي دندانپزشكي از روستاها تا كلانشهرها تدوين ‌شود. حسن قاضي زاده هاشمي در پنجاه و چهارمين كنگره بين‌المللي انجمن دندانپزشكي ايران گفت: نقش بيمه‌ها در حمايت از بيماران در دندانپزشكي اسفبار است و حتي مي‌توان گفت پوشش نامناسبي هم وجود ندارد بنابراين به نظر مي‌رسد نه اينكه براي بيمه در اين زمينه كاري نبايد كرد اما هميشه حرفي زده شده و زماني كه سراغ منابع رفته‌اند، كاري نشده است. وي با اشاره به اينكه دولت براي كارآمدي بيمه‌ها قدم‌هايي برداشته، گفت: در حوزه دندانپزشكي تقريباً مي‌توان گفت كاري نكرده‌ايم و يكي دو مورد پوشش بيمه قابل توجه نيست به همين دليل با برنامه‌اي كه در اين حوزه داريم، تصور بنده اين است كه يكي از دلايل ناموفق بودن وزارت بهداشت براي حل مشكلات، گسترش بي‌رويه رشته‌هاي دندانپزشكي است. وي گفت: شوراي عالي را تشكيل خواهيم داد تا به وضعيت بهداشت دهان و دندان سر و سامان بدهد و از شنبه اعلام خواهد شد تا صاحبنظران اين حوزه به كمك بيايند، كاري كه ما مي‌توانيم بكنيم ايجاد فرصت است و شما متخصصان راه و چاره درمان را پيشنهاد دهيد. پرداخت ۹۲ درصدي هزينه‌هاي دندانپزشكي از جيب مردم رئيس سازمان نظام پزشكي كشور نيز در اين همايش گفت: در حوزه دندانپزشكي بيش از ۹۲ درصد از هزينه‌ها از جيب مردم پرداخت مي‌شود و گاهي اين يارانه‌هاي پنهان را دندانپزشكان پرداخت مي‌كنند به همين دليل بايد تعرفه‌گذاري اين خدمات بازنگري شود. عليرضا زالي افزود: در حال حاضر با رويداد گسترش دانشكده‌ها روبه‌رو هستيم به طوري كه در سال 84، 18 دانشكده داشتيم اما اكنون بيش از 60 دانشكده دندانپزشكي برقرار است. درحالي كه تغييري در شاخص‌هاي بهداشت و دندان اتفاق نيفتاد. سونامي فارغ التحصيلان دندانپزشكي در راه است رئيس هيئت مديره انجمن دندانپزشكي ايران نيز در اين كنگره گفت: افزايش بي‌رويه دندانپزشك نگران‌كننده است و دانشكده‌هاي دندانپزشكي با تعداد بالا و در شرايط نامطلوب دانشجو پذيرش مي‌كنند و اين به معني اين است كه سونامي دندانپزشك به راه افتاده است. اخوان آذري افزود: افزايش بي‌رويه دندانپزشك در كشور نگران‌كننده است و دانشكده‌هايي وجود دارند كه با كمتر از 10 مربي در شهرهاي كوچك مشغول به كار هستند و مي‌توانيم پيش‌بيني كنيم كه در پنج سال آينده مشكل بي‌رويه افزايش تعداد دندانپزشكان را داشته باشيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1393 - 21:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن