تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812848555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبرمسیحیان مارونی لبنان برتصمیم جنجالی خود برای سفر به فلسطین اشغالی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با وجود اعتراضات گسترده و منع قانونی رهبرمسیحیان مارونی لبنان برتصمیم جنجالی خود برای سفر به فلسطین اشغالی تاکید کرد بیروت – ایرنا –کاردینال « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان با نادیده گرفتن اعتراضات گسترده مردمی اعم از مسیحی و مسلمان در لبنان و منع قانونی ، بر تصمیم جنجال برانگیز خود بار دیگر تاکید کرد و گفت که به سرزمین اشغالی فلسطین سفر می کند.


به گزارش ایرنا، کاردینال راعی که بعداز یک سفر طولانی به خارج لبنان و شرکت در مراسم مذهبی در واتیکان امروز(سه شنبه) به لبنان بازگشت در فرودگاه بین المللی بیروت در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که قطعا به سرزمین اشغالی فلسطین سفر می کند.
وی با ابراز تعجب از اعتراضات در لبنان بویژه مسیحیان به تصمیمش برای سفر به فلسطین اشغالی ، گفت : نگویید کاردینال راعی به اسراییل می رود، من به قدس و سرزمین مقدس سفر می کنم و خواسته ام که با هیچ مسئول سیاسی دیدار نکنم.
در صورت تحقق تصمیم کاردینال راعی، این اولین سفر یک کاردینال مارونی لبنان به فلسطین اشغالی از سال 1946 تاکنون است که رژیم جعلی اسراییل ایجاد شده است.
این سفر در حالی صورت می گیرد که لبنان بطور رسمی با این رژیم اشغالگر در حال جنگ بسر می برد.
هر لبنانی که به فلسطین اشغالی سفر کند به اتهام تعامل و همکاری با دشمن تحت پیگیرد قانونی و قضایی قرار می گیرد.
رهبر مسیحیان مارونی لبنان با بیان اینکه « قدس شهر ما مسیحیان قبل از دیگر مردم است»، افزود: من به شهر قدس می روم تا بگویم این شهر ما و قدس عربی است ، من نزد ملت و به خانه خودم می روم.
برخی محافل سیاسی ، مذهبی و رسانه ای لبنانی که به این سفر اعتراض کرده اند، هشدار داده اند ممکن است برخی بخواهند با توجیهاتی این اقدام خلاف قانون را مذهبی جا زده و بگویند که جنبه سیاسی ندارد.
معترضان معتقد هستند که بیشترین سود را از سفر یک کاردینال لبنانی به فلسطین اشغالی ، رژیم صهیونیستی خواهد برد و حتی دشمنان از آن به عنوان یک گام بسوی عادی سازی روابط لبنان با این رژیم که همچنان بخشی از خاک لبنان را در اشغال دارد، می باشد.
منتقدان به سفر راعی به فلسطین اشغالی، این اقدام او را خیانت به خون شهدای مقاومت ضد صهیونیستی و نادیده گرفتن جنایات این رژیم علیه ملت های مظلوم فلسطین و لبنان دانسته اند.
کاردینال راعی با بیان اینکه سرزمین های مقدس و ما وجود داشته قبل از اینکه اسراییلی متولد شود ، اضافه کرد: آیا ممنوع است که ما با ملت خود دیدار کنیم؟ من ملزم هستم که با ملت خود دیدار کنم.
وی ادامه داد: به بیت لحم می روم و به « محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان خواهم گفت که شما فلسطینی ها حق دارید کشور داشته باشید ، بیت لحم برای شما است.
رهبر مسیحیان مارونی لبنان با بیان اینکه « رویکرد سیاسی امروز در لبنان دشمنی با اسراییل است»، گفت: قصد و برنامه ای برای رابطه با اسراییل ندارم بلکه به قدس و سرزمین های مقدس می رود و خواسته ام که با احدی ملاقات نکنم.
کاردینال راعی افزود: افکار عمومی قصد دارد مسئله ای را به من تحمیل کند که وجود ندارد، پس چگونه با ملت تعامل می کنید؟
وی اضافه کرد که کسی حق ندارد بگوید کاردینال راعی چه چیزی را می پذیرد و یا نمی پذیرد و یا بگوید چه انجام بدهد ، من به کشور و حاکمیت لبنان و به تصمیم دولت احترام می گذارم.
رهبر مسحیان مارونی لبنان گفت: این بار چهارم است که لبنان با حضور من در خارج در اوج قرار می گیرد اما در داخل یک رویداد خبری خلق می کنند و اجازه نمی دهند من به لبنان بازگردم و کار خود را شروع کنند.
کاردینال راعی در پایان این گفت وگو باز از تصمیم جنجال برانگیز خود دفاع کرد و افزود: وظیفه من است که از پاپ در منزلش ( فلسطین اشغالی) استقبال کنم و این یک امر مذهبی است و جنبه سیاسی ندارد.
وی اضافه کرد: کسانی که از این اقدام و رفتار من در مضیقه و تنگنا قرار می گیرند و احساس شرم می کنند به بکرکی ( مقر مسیحیان مارونی لبنان) نیایند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن