تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805337433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفرکاردینال لبنانی به فلسطین اشغالی، اشتباهی بزرگ و تاریخی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفرکاردینال لبنانی به فلسطین اشغالی، اشتباهی بزرگ و تاریخی بیروت – ایرنا – سفر کاردینال « بشاره پطرس راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان به فلسطین اشغالی حتی به بهانه همراهی پاپ فرانسیس اگر تحقق یابد، اشتباهی بزرگ و تاریخی خواهد بود که نه به نفع لبنان و لبنانی ها، نه فلسطین و فلسطینی ها و نه مسیح و مسیحیان خواهد بود.


به گزارش ایرنا، خبر سفر کاردینال راعی به فلسطین اشغالی که چند روز قبل در محافل مذهبی ، سیاسی و رسانه ای لبنان طرح شد، چندان به آن اعتنایی نشد اما زمانیکه وی این خبر را تایید کرد ، واکنش های اعتراضی بسیاری را برانگیخته است.
روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت که این گونه سفر نه تنها سابقه نداشته بلکه بسیار خطرناک است هرچند عده ای تلاش خواهندکرد اهمیت آن را با گزاره های سیاسی و با اعلام اینکه فقط یک سفر زیارتی به اراضی مقدس و قدس است و جنبه سیاسی ندارد، کاهش دهند.
برخی نزدیکان کاردینال راعی گفته اند که این سفر زیارتی و نه سیاسی است و رهبرمسیحیان مارونی لبنان در دیدارهای سیاسی شرکت نمی کند و فقط در ملاقات با « محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور می یابد.
السفیر نوشت: اما این سفر هم از جهت ساختار و هم محتوا و هم زمان بسیار خطرناک است و تاکنون هیچکدام از شخصیت های مسیحی لبنان به فلسطین اشغالی سفر نکرده اند.
بله گفته می شود که کاردینال المعوشی قبلا به فلسطین اشغالی سفر کرده است، اما این شخصیت مسیحی لبنانی زمانی به قدس شرقی در سال 1964 برای استقبال از پاپ بولس شانزدهم رفت که قدس تحت حاکمیت اردن بود و هیچ مانع اسراییلی بین خاک اردن و پایتخت فلسطین وجود نداشت.
اکنون این سئوال مطرح است ، آیا هنگامی که بالگرد حامل پاپ فرانسیس و هیات همراه او اردن را به مقصد بیت لحم ترک می کند، کاردینال راعی دارای گذرامه لبنانی خواهد بود یا گذرنامه واتیکان را دارا خواهد بود؟ آیا به عنوان شهروند لبنانی وارد فضای فلسطین اشغالی می شود و یا شهروند واتیکان محسوب می شود؟
براساس برنامه ای که صهیونیست ها اعلام کرده اند، پاپ فرانسیس و هیات همراه او بعداز به اصطلاح زیارت دیوار ندبه در منطقه جبل هرتسل که قبر دیوید بن گوریون در آن واقع است حضور می یابند تا بر سرقبرش گل بگذارند و قبل از بازدید از یک موزه با شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و شماری از خاخام های صهیونیست دیدار خواهند کرد.
آیا کاردینال لبنانی با مقامات صهیونیست که به استقبال آنها خواهند آمد ، دست می دهد یا عذرخواهی می کند؟ با اقدامات امنیتی صهیونیست ها و نیروهای امنیتی صهیونیستی که هیات پاپ و او را همراهی می کنند چه برخوردی خواهد داشت؟
این شکل سفر بود اما از لحاظ محتوا، کاردینال لبنانی از کشوری به فلسطین اشغالی می رود که با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال 1948 در حال جنگ است و هر لبنانی که قدم به فلسطین اشغالی بگذارد باید تحت تعقیب قانونی و قضایی به اتهام « تعامل و همکاری با دشمن» قرار گیرد.
درست است، استثنائاتی وجود دارد و آن ویژه مقامات دینی مسیحی است که وارد قدس شرقی در چارچوب امور دینی می شوند که از زمان توافق آتش بس در سال 1949 وضع شده است.
در همین چارچوب برخی از شخصیت های مسیحی در گذشته از گذرگاه ناقوره به قدس شرقی رفته اند و بعد از مدتی این روند هم تغییر کرد و حتی کاردینال رم کاتولیک گریگوریس سوم لحام که بیش از یک قرن در قدس به عنوان کشیش خدمت کرده است ، متعهد شده که بعداز ارتقای مقام و رسیدن به درجه کاردینالی فقط زمانی به شهر قدس سفر کند که از دست اشغالگران صهیونیست آزاد شده باشد.
اما در سطح سیاسی ، این سفر با مخالفت کامل لبنانی ها مواجه می شود و به یک طائفه و یک گروه سیاسی ختم نمی شود و درداخل لبنان تنها کسانی از آن استقبال خواهند کرد که بخواهند سوء استفاده سیاسی کنند و یا عادی سازی روابط کلیسای کاتولیک با اشغالگران صهیونیست را با زمینه سازی برای اهداف بعدی خود کم اهمیت جلوه دهند.
این سئوال باقی می ماند، برای چه کاردینال راعی حاضر شده است سرنوشت مسیحیان مارونی لبنان و منطقه را با این سفر جنجال برانگیز گره بزند، چرا می خواهد پیامدهای این موضع سیاسی اختلاف برانگیز را لبنانی ها متحمل شوند ، آیا نمی ترسد که مقامات سیاسی و مذهبی مسیحی لبنان و منطقه به او معترض شوند؟
آیا کاردینال راعی احتمال نمی دهد که به بهانه واکنش به این سفر جنجالی، گروه های تروریستی تکفیری دست به جنایاتی علیه منافع مسیحیان مارونی در لبنان بزنند؟
آیا این سفر مسیحیان را به پایداری و مقاومت در سرزمینشان تشویق می کند و یا اینکه رویکرد صهیونیست ها را برای یهودی سازی کامل قدس و در آینده تبدیل آن به پایتخت رژِیم اشغالی اسراییل تقویت می کند؟ آیا این سفر دیگران را به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به اقتدای از رهبر دینی خود ترغیب نمی کند و دولت لبنان با آن چگونه برخورد خواهد کرد؟
اما در سطح فلسطینی ، این سفر چه تاثیر مثبتی در مسئله فلسطین دارد و واکنش فلسطینی ها چه خواهد بود؟ کاردینال راعی با احساسات آنها چگونه برخورد می کند؟ با صهیونیست ها که به نفع خود و طرح متجاوزانه و اشغالگرانه از آن سوء استفاده های زیادی خواهند کرد، چه می کند، آیا بر محاصره ظالمانه نوار غزه ، شهرک سازی ها ، اشغال سرزمین فلسطین و لبنان و سوریه مهر تایید نمی زند؟
به کاردینال مارونی سابق « نصرالله سفیر» هنگام سفر پاپ یوحنا بولس دوم به فلسطین اشغالی و همچنین سفر پاپ بندیکت شانزدهم هم همراهی با آنان پیشنهاد شد اما او نپذیرفت.
کاردینال صفیر پیشتر حاضر نشد در مراسم استقبال از پاپ یوحنا بولس دوم در دمشق شرکت کند با این ادعا که سوریه لبنان را اشغال کرده است، انتظار می رود دست کم کاردینال راعی از او تبعیت کند بویژه اینکه این بار دیگر ادعایی در کار نیست و رژیم صهیونیستی فلسطین وبخشی از خاک لبنان را اشغال کرده است.
براساس این گزارش، کاردینال راعی ضمن تایید سفرش به فلسطین اشغالی ادعا کرده است که این یک سفر زیارتی و نه سیاسی است.
این اولین سفر یک کاردینال مارونی لبنان به فلسطین اشغالی از سال 1946 تاکنون است که رژیم جعلی اسراییل ایجاد شده است و همچنین این سفر در حالی صورت می گیرد که لبنان بطور رسمی با این رژیم در حال جنگ بسر می برد.
براین اساس هر لبنانی که به فلسطین اشغالی سفر کند به اتهام تعامل و همکاری با دشمن تحت پیگیرد قانونی و قضایی قرار می گیرد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن