تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804353188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی شهرک صنایع دستی در مرز بین المللی مهران ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه اندازی شهرک صنایع دستی در مرز بین المللی مهران ضروری است ایلام- ایرنا- استان ایلام با پیشینه 11 هزار ساله دارای فرهنگ و تمدن بسیار کهن است که ثبت 750 اثر تاریخی در زمره آثار ملی و یک هزار و 200 اثر شناخته شده دیگر نشانگر اهمیت میراث فرهنگی آن است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام روز سه شنبه با اعلام این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه اجرایی برای انجام فعالیت های گستره خود در حوزه های مختلف با مشکل ها و چالش های جدی و متعددی مواجه است.
ˈمالک شنبه زادهˈ افزود: وجود برخی آثار و عرصه های تاریخی مانند شهر های تاریخی ˈسیمرهˈ در شهرستان دره شهر و ˈسیروانˈ در روستای سراب کلان که در میان زمین های خصوصی مردم واقع شده یکی از چالش های اساسی این اداره است.
وی خواستار رسیدگی جدی به وضعیت روستای سراب کلان و شهر تاریخی سیمره و زمین های تملکی مردم از سوی هیات دولت شد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی با توجه به اینکه سودآوری طرح های گردشگری چون احداث تفرجگاه های خصوصی زمانبر است بیان کرد: به همین علت بخش خصوصی کمتر رغبتی برای سرمایه گذاری در استان دارد و جذب سرمایه گذار از مشکل های این سازمان است.
شنبه زاده افزود: ساماندهی نشدن گردشگران مذهبی و مسافرانی که از خاک عراق وارد مرز مهران می شوند نیز مشکل ساز شده و لازم است که مسوولان کشور عراق در این زمینه با میراث فرهنگی استان همکاری بیشتری داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی استان نیز نیاز به تقویت و حمایت دارد و احداث بازارچه دائمی و یا شهرک صنایع دستی با توجه به وجود مرز بین المللی مهران از نیازهای اصلی استان در حوزه صنایع دستی بوده که نیازمند کمک دولت است.
وی افزود: همکاری اتاق بازرگانی و دستگاه های مرتبط با حوزه واردات و صادارات کالا برای صادرات صنایع دستی و دست آفرینه های هنرمندان ایلامی به بازارهای عراق و کشورهای خارجی می تواند به رونق صنایع دستی و ایجاد اشتغال بیشتر در استان کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام مجزا بودن ساختمان های این ادراه کل را از دیگر معضل های این دستگاه دانست و بیان کرد: افزون بر اینکه ساختمان این اداره کارایی لازم ندارد مشکل دیگر فاصله داشتن معاونت ها و بخش های اداره کل از ساختمان مرکزی است که در صورت تامین اعتبار باید بازسازی و نوسازی شود.
شنبه زاده یکی دیگر از چالش های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را کمبود شدید بودجه و ناکافی دانستن اعتبار عنوان کرد و گفت: این دستگاه فرهنگی برای انجام بهینه خدمات و فعالیت های گسترده و متنوع خود دستکم به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در حالی که اکنون حداکثر سقف اعتبارهای تخصیصی آن 10 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ایلام 50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم در سفر رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید به ایلام دستکم 50 درصد این بودجه اختصاص داده شود.
شنبه زاده خواستار توجه بیشتر به حوزه مهم میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: کمبود اعتبار برای مرمت و حفاظت از آثار و اشیا تاریخی به عنوان میراث فرهنگی استان و کشور از چالش های اصلی فراروی فعالیت این دستگاه اجرایی است.
وی اظهار کرد: راه اندازی گنجینه باستان شناسی در شهر ایلام مرکز استان با وجود سه هزار قلم شی تاریخی نیز از دیگر درخواست های مردم و مسوولان منطقه است که در صورت تصویب و اختصاص بودجه با توجه به جایگاه منحصر به فرد و ارزشمند ایلام در تاریخ و تمدن فلات ایران کار ساخت این مکان برای آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با پیشینه تاریخی ایلام در اولویت قرار خواهد گرفت.
شنبه زاده تاکید کرد: استان ایلام در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت های کم نظیری در کشور برخوردار است که در صورت توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری دولت و دادن مشوق های لازم سرمایه گذاری به بخش خصوصی می تواند هم در اشتغال جوانان بیکار ایلامی و هم در توسعه اقتصادی منطقه موثر عمل کند.
استان ایلام به عنوان کهن ترین منطقه تاریخی ایران یک هزار و 500 اثر و بنای تاریخی و فرهنگی دارد.
ایلام در همسایگی منطقه میان رودان (بین النهرین) عراق جزو اصلی و عمده ˈتمدن کهن ایلامˈ محسوب می شود. ک/3
565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن