تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818217241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت محلی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیریت محلی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند دماوند- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان تهران گفت: مدیریت محلی و شوراها از ارکان مهم تصمیم گیری در اداره امور کشور هستند.


ˈمهدی درویشیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت جایگاه شورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: با آغاز به کار دوره چهارم شوراها و دولت تدبیر و امید، مردم کشور به دنبال ایجاد تحولات عمیق هستند که در این راستا شوراها و مدیریت محلی باید در تحقق این امر مهم تلاش کنند.
وی ادامه داد: شهرها و سکونتگاه های ایران در 35 سال اخیر با تحولات بسیاری مواجه بودند که همین امر موجب افزایش جمعیت، دگرگونی محیطی و همچنین زمینه فراهم سازی فرصت های طلایی را برای ملت ایران فراهم کرد.
این مقام مسوول با بیان اینکه بخش عمده ایی از این فرصت ها به تهدید جدی برای شهرها و روستا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: فروپاشی نظام روستا و شکل گیری حاشیه نشینی گسترده و وسیع در مراکز شهرهای ایران و همچنین وضعیت کنونی اقتصاد کشور از جمله موضوعاتی است که موجب تحول در مدیریت محلی شده و باید چاره اندیشی کرد.
درویشی بیان کرد: مقوله اجتماعی و فرهنگی شدن از جمله مقوله های مهم و تاثیرگذار در جوامع کنونی است که در کنار تحت تاثیر قرار دادن شهروندان، می تواند از ضروریات تحول در ابزار ارتباطی و تعاملاتی و خلق فناوری های نوین سکونتی باشد و در کنار مدیریت محلی و شورایی به عنوان یک رویکرد جدید ایجاد شود.
عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان با بیان اینکه این تحول در دو زمینه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: نخست جایگاه مدیریت محلی و شوراها است که باید مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که هنوز مشخص نیست شوراها و مدیریت محلی از چه جایگاهی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: در برنامه ریزی اداره امور محلی هم باید تحول صورت گیرد و هم جایگاه مدیریت محلی چه در بعد وظایف، حدود و اختیارات و چه در شورا و نحوه ارتباط محلی مورد تجدید نظر قرار گیرد.
این مقام مسوول یکی از مبناهای مهم در اداره امور محلی را قانون اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: قانون اساسی در یک فصل جداگانه از قوای سه گانه به شوراها نگاه کرده است و از همه مهم تر باید شورا در زیرفصل قوه مجریه گنجانده می شد زیرا با وجود شرایط اقتصادی این نهاد محلی، تنها راه برای خدمت به مردم نظارت بر امور شهری و روستایی است.
درویشی گفت: در شرایط کنونی نیازمند سه مبنای مهم همچون قانون اساسی، فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب و نیز چشم انداز بیست ساله کشور باشیم تا بتوانیم جایگاه شورا و مدیریت محلی را آنگونه که باید باشد، حفظ کنیم.
وی پیشبرد سریع برنامه ها و اقدامات توسط مردم زیر نظر شوراها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همکاری و حمایت مردم تنها در پرداخت به موقع عوارض نیست بلکه می توانند در پیشبرد سریع برنامه های شهری، عمرانی و خدماتی تاثیرگذار باشند.
این مقام مسوول با بیان اینکه امروز باید زیرساخت های لازم را برای ترویج تولیدات داخلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در عرصه کار و اقتصاد، فراهم کنیم، افزود: امروزه اگر شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم به این دلیل است که همچون گذشته دیگر روستاها مولد شهرها نیستند و همین امر موجب افزایش جمعیت در شهرها و ترویج مصرف گرایی می شود.
عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان گفت: فراهم سازی زیرساخت های لازم در روستاها می تواند موجب تحولات عمیق در اقتصاد کشور شود و جایگاه مدیریت محلی و شوراهای روستا را تقویت کند.
تهرام/7246/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن