تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820307850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از آیین تشییع پیکر 2 شهید گمنام در کرمان شهدا احیابخش فرهنگ معنوی جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از آیین تشییع پیکر 2 شهید گمنام در کرمان
شهدا احیابخش فرهنگ معنوی جامعه هستند
حسینیه ثارالله کرمان میزبان دو شهید بی‌نام و نشان است تا عاشقان شهادت و ولایت، گشایش کار و شفاعت خود را از آنها طلب کنند.

خبرگزاری فارس: شهدا احیابخش فرهنگ معنوی جامعه هستند


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دیار کریمان امروز بار دیگر شاهد حضور ملکوتی دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود و مردم انقلابی و مؤمن کرمان نیز با حضور در فرودگاه کرمان پیکر پاک و مطهر این دو شهید را تا حسینیه ثارالله کرمان مشایعت کردند. پیکر دو شهید گلگون کفن ایران اسلامی پس از ورود به فرودگاه کرمان با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهیدپرور کرمان در مسیر بلوار جمهوری، خیابان شریعتی، خیابان فلسطین همراهی شد. حسینیه ثارالله کرمان اکنون میزبان دو شهید بی‌نام و نشان 19 و 27 ساله دوران دفاع مقدس است تا عاشقان شهادت و ولایت، ناله‌ها، درد و دل‌ها و رازهای خود را با آنها در میان بگذارند و طلب شفاعت و گشایش کار کنند.

شهدا فرهنگ دینی و مذهبی ما را ارتقا بخشیدند فرماندار کرمان در حاشیه آیین استقبال از دو شهید گمنام در فرودگاه کرمان اظهار داشت: شهدای ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با ایثار جان خود، فرهنگ دینی و مذهبی ما را ارتقا بخشیدند و هیچگاه فضای معنوی دهه 60 به فراموشی سپرده نمی‌شود. محمدعلی توحیدی افزود: امروز نیز شهدای گمنام با غربت و دوری خود از خانه و خانواده‌شان، فضای معنوی را در شهر و دیاری دیگر ایجاد می‌کنند. توحیدی ابراز داشت: یقین داریم که حضور شهدای گمنام در هر شهر و منطقه‌ای بر فرهنگ ایثار، دین‌باوری و اسلامی تاثیر داد. فرماندار کرمان گفت: تمام سعی ما بر این است که بحث یادمان‌ها و گلزارهای شهدا در صدر امور کاری قرار داشته باشد و در این راه تمام هم و غم خود را به کار می‌گیریم.

شهدای گمنام زیرساخت فکری و فرهنگی جامعه هستند مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شهدای گمنام زیرساخت فکری و فرهنگی جامعه هستند، هر کجا فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) به خطر بیفتد، آنان به داد این فرهنگ رسیده و دوباره آن را احیا‌ می‌کنند. حجت‌الاسلام علی عرب‌پور‌ ابراز داشت: در قاموس شهید و شهادت همه شهدا از مرتبه‌ «عند ربهم یرزقون» بهره‌مند بوده و به عنوان نماد امامزادگان عشق، مدفون هستند. عرب‌پور عنوان کرد: شهدای گمنام در شرایطی که فرهنگ ارزش‌ها غریب و همه به فکر توسعه اقتصادی و فیزیکی هستند، پا به عرصه جامعه می‌گذارند. مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: این شهدا با ورود خود، فریاد واغربتای فرهنگ اسلامی را سر می‌دهند که فرهنگ مظلوم‌تر از همیشه است.

وی با اشاره به اینکه ‌شهید‌ یک واژه نهادینه شده و مقدس است و ‌شهادت‌ واژه‌ای نورانی که جنبه قرآنی دارد، اضافه کرد: این دو واژه که در فرهنگ وارد شوند، نورانیت و قداست فرهنگ را می‌توان شاهد بود. عرب‌پور خاطرنشان کرد: به واسطه شهداست که کشور و جامعه، پویا و متعالی است و انقلاب‌ با سر دست گرفتن ‌شهادت‌ به سرانجام رسید و شهدا هم سبب ماندگاری انقلاب شدند و آن را پرورش دادند. این مسئول عنوان کرد: شهادت مانعی برای ضد‌ارزش‌ها است، همان طور که شهید مطهری فرمودند، «شهدا شمع محفل بشریت هستند» حضور شهدا موجب نورانیت جامعه است. مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید مراقب بود تا ارزش‌ها که شهادت هم جزوی از آنهاست توسط دشمن منسوخ نشود.

وجود پربرکت 162 شهید گمنام در کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز بیان داشت: در حال حاضر 40 مکان در استان کرمان به برکت وجود 162 شهید گمنام مزین شده است. محمدمهدی ابوالحسنی ادامه داد: علاوه بر این شش شهید گمنام نیز در گلزار شهدای کرمان، زرند، رفسنجان و لاهیجان استان کرمان به خاک سپرده شده‌اند. وی تصریح کرد: از مجموع تعداد حرم‌های شهدای گمنام کرمان، چهار حرم در دانشگاه‌های استان، چهار حرم در پادگان‌های نظامی و مابقی در شهرها، بخش‌ها و روستاها تدفین شده‌اند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان یادآور شد: حرم مطهر شهدای گمنام دارای بودجه رسمی نیست، لذا ساخت و سازها با کمک‌های خیرخواهانه و عمومی صورت می‌گیرد. این مسئول خاطرنشان کرد: عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند برای کمک به ساماندهی و ساخت حرم مطهر شهدای گمنام به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان مراجعه کنند. ابوالحسنی عنوان کرد: شهرستان عنبرآباد چهلمین نقطه استان کرمان است که شهدای گمنام در آن تدفین می‌شوند.

به گزارش فارس، این دو شهید تازه تفحص شده 19 و 27 ساله در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به فیض شهادت نائل آمده‌اند و در پارک لاله عنبرآباد به خاک سپرده می‌شوند. مراسم وداع با این شهدا امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قائم کرمان برگزار شده و پیکر مطهرشان صبح فردا 17 اردیبهشت ماه به شهرستان عنبرآباد انتقال می‌یابد. شهرستان عنبرآباد با 130 هزار نفر جمعیت در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. =============== گزارش از شیما صفرزاده عکس از محسن رجب‌پور =============== انتهای پیام/80017/ن۴۰

93/02/16 - 14:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن