تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804687185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت اعتبار به کالاهای ایرانی را با بهبود کیفیت ماندگار کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشنهاد رایزنان اقتصادی سفارت ایران در چند کشو به بازرگانان مازندران : بازگشت اعتبار به کالاهای ایرانی را با بهبود کیفیت ماندگار کنید ساری-ایرنا- رایزنان اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان ، آذربایجان و الجزایر از بازگشت اعتبار به کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی خبر داده و از بازرگانان ایرانی خواستند تا با افزایش کیفیت در کنار تثبیت قیمت به ماندگاری این اعتبار کمک کنند.


آنان روز سه شنبه در جمع مدیران دولتی دستگاه های اقتصادی و فعالان تجاری مازندران در ساری همچنین از بازرگانان ایرانی خواستند تا از گذشته درس گرفته و از فرصت های جدید ایجاد شده بدرستی و با برنامه ریزی و نگاه بلندمدت بهره بگیرند.
رایزنان اقتصادی سفارت ایران در قزاقستان ، آذربایجان و الجزایر در این نشست ظرفیت های تجاری این کشورها را تشریح و تاکید کردند که کالاهای ایرانی در صورت رعایت استانداردهای لازم و بهبود بسته بندی براحتی بازار این کشورها را در اختیار می گیرد.
آنان البته از سال های سخت برای تجارت خارجی و کالاهای ایرانی نیز سخن گفتند ، سال هایی که به گفته آنان ˈ به خاطر بدقولی ها و بی توجهی ها به کمیت و کیفیت محصولات صادراتی ، تجارت کشورمان متهم به بدنامی شده بود و رقبا براحتی بر بازارهایی که می توانست برای کالاهای ایرانی باشد ، سلطه یافتندˈ.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ محمد حسن مهدی پور ˈ رایزن اقتصادی سفارت ایران در قزاقستان در این نشست گفت : محصولات و کالاهای تولیدی کشورمان طی دو دهه گذشته در قزاقستان از جایگاه مناسبی برخوردار بود ولی عملکرد نادرست برخی تاجران در ارسال نکردن بموقع محصولات ، بی کیفیتی کالا ، بسته بندی نامناسب و تقلب در کمیت سبب شد تا تاجران ما در این کشور به بدنامی معروف شوند.
وی افزود : با این که بازار قزاقستان بویژه در بخش کشاورزی بازار مناسبی برای ایران است و علتش هم این است که از راه های زمینی ، دریایی ، هوایی و ریلی امکان تجارت با این کشور وجود دارد ، اما حضور ما در این بازار بسیار کم رنگ است.
مهدی پور از مواد غذایی ، مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی به عنوان نیازهای اساسی بازار قزاقستان یاد کرد و گفت : هم اکنون 100درصد گل و گیاه قزاقستان را هلند وارد می کند در حالی که مازندران در کم ترین فرصت ممکن و با راه های دسترسی آسان قادر به صادرات گل و گیاه و محصولات کشاورزی به این کشور است.
وی با بیان اینکه مشکلات تولید داخل کشور باید بر اساس استاندارد های بین المللی حل شود ، افزود : با شیوه تجارت سنتی نیز نمی توان در بازار جهانی رقابت کرد.
رایزن اقتصادی سفارت ایران در قزاقستان از اختصاص 55 میلیارد دلار اعتبار از سوی دولت این کشور به حوزه مسکن ارزان قیمت خبر داد و گفت : تغییر نمای واحد های مسکونی به سنگ از برنامه های جدی دولت قراقستان است و به طور طبیعی نیاز به واردات مصالح ساختمانی دارند.
وی با بیان اینکه سال پیش 64 نمایشگاه در حوزه های مختلف در قزاقستان برگزار شد، افزود : حضور ایران در این نمایشگاه ها صفر بود.
مهدی پور به اجرای طرح اکتشاف 70 حلقه چاه نفت در دریای خزر از سوی قزاقستان اشاره کرد و بیان داشت : برنامه های صنعتی و تجاری بلندمدت خوبی تهیه شده است که ایران می تواند در این سرمایه گذاری ها به نحو احسن مشارکت کند.
وی افزود : در حال حاضر تجار چین ، روسیه و ترکیه قدرتمند ترین بازرگانان در بازار کشور قزاقستان هستند.
او ادامه داد : سال پیش قزاقستان 160میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرد.
ˈ سید فرج شهیدی ˈ رایزن اقتصادی ایران در آذربایجان نیز گفت: 90 درصد محصولات کشاورزی آذریایجان وارداتی است که سهم ایران در این حوزه ناچیز است.
وی با بیان اینکه سال پیش ایران 500 میلیون دلار کالا های تولیدی به قزاقستان صادر کرد ، افزود : بسیاری از محصولات کشاورزی استان های شمالی بویژه مرکبات ، گل و گیاه و کیوی مازندران می تواند در بازار آذربایجان با قیمت پایین تر از دیگر رقبا عرضه شود.
شهیدی با بیان اینکه تقاضای محصولات کشاورزی مازندران در آذربایجان بالا است، اظهار داشت: آذربایجان با تولید روزانه 850 هزار بشکه نفت و سرانه درآمدی هفت هزار و 500دلار کشوری قدرتمند در خرید است.
رایزن اقتصادی ایران در آذربایجان تاکید کرد : اگر کیفیت کالاهای ایرانی افزایش بیاید و تثبیت قیمت نیز پیدا کند ، می توانیم سهم قابل توجهی از بازار آذربایجان را در اختیار بگیریم.
ˈ محمد جواد ساعدی ˈ رایزن اقتصادی ایران در الجزایر هم با تشریح وضعیت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی این کشور آفریقایی ، گفت : الجزایر کشوری مسلمان و همسو با سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه الجزایر همانند ایران ، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، افزود : برخلاف تصورات موجود که کشورهای آفریقایی را فقیر می پندارند ، الجزایر کشوری غنی و ثرتمند و عضو اوپک است.
ساعدی با بیان اینکه زیر ساخت های توسعه ای جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر همچنان دچار مشکلات اساسی است ، گفت : قدرت خرید مردم این کشور 274دلار و تراز تجاری آن نیز همیشه مثبت است.
رایزن اقتصادی ایران در الجزایر اظهار داشت : الجزایر 200 میلیارد دلار نزد صندوق بین المللی پول سرمایه دارد و بودجه سالانه این کشور هم 80 میلیارد دلار است.
وی سهم کشاورزی را در اقتصاد الجزایر 10 درصد ، صنعت 62 و خدمات را 28 درصد عنوان کرد و افزود : در هر یک از این بخش ها ایران می تواند براحتی سهمی برای خود دست و پا کند.
او با بیان اینکه الجزایر امنیت غذایی ندارد ، ادامه داد : 20 درصد واردات این کشور را مواد عذایی تشکیل می دهد.
ساعدی با بیان اینکه شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایران می توانند براحتی در بازار الجزایر وارد شوند ، بیان داشت : زمینه برای حضور فعالان اقتصادی در تمامی حوزه ها مهیا است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم در این نشست به برخی از مشکلات داخلی واحدهای تولیدی و کارشکنی هایی که علیه اجرای برنامه های دولت یازدهم می شود، اشاره کرد و گفت : اجتناب از تندروی و تلاش برای کمک به معیشت مردم راهکار جدی تیم مدیریتی دولت اعتدال و امید است.
ˈ محمد محمد پور ˈ با بیان ایکه دولت تدبیر و امید اقتصاد کشور را با نرخ تورم 45 درصدی تحویل گرفت ، افزود : اکنون افزایش تورم مهار شده و نرخ آن نیز به نصف کاهش یافت.
وی بالا بودن نرخ بیکاری ،از دست دادن شغل اصلی و ایجاد شغل های کاذب را از دیگر ارثیه های بر جای مانده از دولت نهم و دهم برای اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت : امروز توجه و حمایت از تولید اولویت برنامه های اقصتادی دولت تدبیر و امید است.
محمدپور به اهمیت تقویت بخش خصوصی ، رفاه ، توسعه و رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود : باید اقتصاد ایران را از نو بنا کنیم و در این راستا مراودات با کشورهای مختلف دنیا ضروری است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : باید به فکر گسترش تولیدات داخلی و صادرات محصولات خود باشیم ، سلیقه ای عمل کردن را کنار بگذاریم و دیدگاهایمان را نسبت به مقوله اقتصاد یکسان کنیم.
وی سرمایه گذاری بر روی مهارت و دانش را ضروری دانست و افزود : برای تصاحب بازار کشورهای مختلف جهان باید همسو و بر اساس استاندارد های بین المللی عمل کنیم.
محمدپور به موفقیت دیپلماسی ایران اشاره کرد و گفت : اینکه در مدت کوتاه بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر و سی آی اس با استان مازندران ارتباط برقرار کنند، نشانه پیروزی دولت در این حوزه است.
وی افزود : استان مازندران در حوزه صادرات محصولات تولیدی بویژه در بخش محصولات کشاورزی ، صنعتی و معدنی برنامه جامعی دارد.
او به ارتباطات و مراودات تجاری مازندران با کشورهای مختلف حاشیه دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد : برنامه های پذیرش و اعزام هیات های تجاری استان مازندران با این کشورها بدرستی در حال انجام است.
رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران هم در این نشست با اشاره به وجود سه فرودگاه و بندر در استان ، گفت : بازار های کشورهای حاشیه خزر فرصت مناسبی برای تجار استان است.
ˈ غلامرضا عشریه ˈ با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت اعتدال و امید نقش و مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کشور دوچندان شده است ، افزود : بخش خصوصی و دولت با گرفتن دست یکدیگر ، انضباط مالی را در اقتصاد کشور به وجود آوردند.
وی نگاه مسوولان ارشد مازندران را به حضور گسترده فعالان اقتصادی بخش خصوصی مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت : استاندار و معاونین وی و همچنین مدیران اقتصادی استان توسعه و رشد اقتصادی را در گرو تقویت بخش خصوصی می دانند و در این زمینه طرح های حمایتی خوبی را تهیه کردند.
عشریه در عین حال از برخورد نادرست برخی از بانک ها با فعالان واقعی اقتصادی در استان مازندران انتقاد کرد و گفت : اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی غیر واقعی که منابع تسهیلاتی را به انحراف کشانده اند کاری ندارد و از آنان حمایت نمی کند ، اما توقع داریم بانک ها با مشکلات نقدینگی و بدهی های واحد های تولیدی و صنعتی که با تصمیم نادرست دولت قبلی دچار مشکل شدند ، همراه باشند.
رییس اتاق بازرگانی مازندران شاخص ترین ارتباطات تجاری مازندران با آذربایجان را صادرات سیمان دانست و گفت : گل و گیاه و محصولات کشاورزی از جمله مرکبات و کیوی نیز از استان به این کشور صادر می شود.
عشریه وضعیت مراودات تجاری مازندران با قزاقستان را نیز مطلوب توصیف کرد و افزود : از آنجایی که زمینه شکل گیری اتاق مشترک مازندران و قزاقستان مهیا شده و تا دو ماه دیگر راه اندازی می شود ، به طور یقین حضور تاجران استان در بازار های این کشور دو چندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشور الجزایر برای بازرگانان مازندران شناخته شده نیست، گفت: با معرفی رایزن اقتصادی ایران در کشور الجزایر می توانیم زمینه حضور تاجران مازندرانی در این کشور را فراهم کنیم.
عشریه با بیان اینکه اواخر اردیبشهت سال جاری نمایشگاه محصولات تولیدی و صنعتی ایران با محوریت استان مازندران در سلیمانیه عراق برگزار خواهد شد ، افزود : تا کنون 115واحد تولیدی حضورشان را برای به نمایش گذاشتن تولیدات در این نمایشگاه نهایی کردند.ک/4
2585/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن