تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820785213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان تئاتر نقش مهمي در تبيين و تحقق شعار سال دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۲۲ق.ظ)
حجت الاسلام اسماعيليان: هنرمندان تئاتر نقش مهمي در تبيين و تحقق شعار سال دارند مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان با بيان اينکه هنرمندان تئاتر نقش مهمي در تبيين و تحقق شعار سال دارند، بر رسالت هنر نمايش در ترويج فرهنگ ديني تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام علي اسماعيليان عصر دوشنبه در جشن ارديبهشت تئاتر لرستان در سخناني به نقش هنر و هنرمندان در ميدان مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه ي مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمنان هنرمندان رسالت خطير و مهمي بر عهده دارند.
وي با بيان اينکه توفيق در اين ميدان در گرو استفاده از ابزارهاي فرهنگي و هنري است، عنوان کرد: همچنين در تحقق شعار سال به ويژه در حوزه فرهنگ اهالي تئاتر نقش مهمي بر عهده دارند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان با تاکيد بر ضرورت توجه هنرمندان عرصه ي تئاتر به استفاده از مضامين و محتواي مرتبط با شعار سال افزود: به طور قطع مي توان با استفاده از ابزار نمايش و تئاتر بسترسازي لازم براي تبيين و تحقق شاخصها و اهداف شعار سال را انجام داد.
نقش برگزاري جشن ارديبهشت تئاتر در هم افزايي و تعامل ميان هنرمندان لرستاني
وي به نقش اين گردهمايي ها در هم افزايي و تعامل بيشتر ميان هنرمندان اشاره کرد و گفت: انتظار مي رود مشابه چنين برنامه هايي نيز در حوزه موسيقي، تجسمي، کانونهاي مساجد، تشکلهاي قرآني و ... نيز برگزار شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان تصريح کرد: گردهمايي اهالي فرهنگ و هنر در بخش هاي مختلف مي تواند به ارتقاي اين حوزه و آسيب شناسي به منظور رفع کمبودها و کاستي ها کمک کند.
استفاده از نمايشنامه هاي بومي مورد توجه هنرمندان استان قرار گيرد
حجت الاسلام اسماعيليان در ادامه سخنان خود به توفيقات هنرمندان تئاتر لرستان در سال هاي اخير اشاره کرد و بيان داشت: کسب عناوين متعدد در جشنواره هاي ملي و منطقه اي و راهيابي به جشنواره تئاتر فجر افتخاراتي بود که در اين عرصه به دست آمد.
وي با تشکر از تلاش و جديت اهالي تئاتر لرستان در عرصه هاي مختلف افزود: اميدواريم با برگزاري کارگاههاي آموزشي شاهد درخشش هر چه بيشتر هنرمندان لرستاني در جشنواره هاي مختلف به ويژه جشنواره ي بين المللي تئاتر فجر باشيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود به اولويت هاي اين اداره ي کل در حوزه ي تئاتر اشاره کرد و بيان داشت: استفاده از متون و نمايشنامه هاي بومي يکي از اولويت هايي است که بايد مورد توجه هنرمندان عرصه ي تئاتر استان قرار گيرد.
حجت الاسلام اسماعيليان به نقش تئاتر و هنر نمايش در ترويج فرهنگ ديني اشاره کرد و افزود: توجه به محتواي ارزشي و طرح مفاهيم ديني در تئاتر از ديگر مواردي است که بايد مورد توجه هنرمندان قرار گيرد.
وي با تاکيد بر حمايت اين اداره ي کل از متون و نمايش هاي فاخر تصريح کرد: رويکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت از نمايشنامه هاي بومي و همچنين آثار نمايشي است که ارزشهاي اجتماعي و ديني را مورد طرح و تاکيد قرار مي دهند.
هنرمندان تئاتر مطابق با ذائقه هاي مخاطبان مختلف نسبت به توليد آثار نمايشي اقدام کنند
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود از روند تخصيص اعتبارات به حوزه ي فرهنگ و هنر در کشور گلايه کرد و بيان داشت: روند نزولي اختصاص اعتبارات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سالهاي گذشته از جمله مصاديق اين موضوع است.
حجت الاسلام اسماعيليان با بيان اينکه در بودجه بندي ها حوزه فرهنگ و هنر به طور جدي و ويژه مورد توجه قرار نمي گيرد افزود: اين امر همواره موجب ايجاد مشکلات اعتباري در اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري شده است.
وي در ادامه سخنان خود خواستار نزديکي اهالي تئاتر به مردم و توليد تئاتر براي مردم شد و گفت: هنرمندان تئاتر بايد توان ارتباط آثار توليدي با آحاد مردم را بالا ببرند و مطابق با ذائقه هاي مخاطبان مختلف نسبت به توليد آثار نمايشي اقدام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن