تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم حصار کشی زمین های بدون استفاده در منطقه چهار اهواز/ انتقاد از تبدیل فرهنگسرا به دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان مهر از جلسه شورای شهر گزارش می دهد/
لزوم حصار کشی زمین های بدون استفاده در منطقه چهار اهواز/ انتقاد از تبدیل فرهنگسرا به دانشگاه
اهواز - خبرگزاری مهر: در جلسه شورای شهر اهواز اعضاء از تبدیل فرهنگسرای گلستان به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری انتقاد و بر لزوم حصار کشی زمین های بدون استفاده در منطقه چهار اهواز تاکید کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، آذر زمان پور یکی از اعضای شورای شهر اهواز شامگاه دوشنبه در نطق پیش از دستور سی و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز عنوان کرد: در نطق پیش از دستور اعضاء نکات بسیار مهمی از مشکلات و معضلات موجود در شهر نهفته است که برای اجرایی کردن این طرح و برنامه ها لازم است یک کمیته بررسی تشکیل تا این نطق ها خروجی بسیار خوب و موثری داشته باشند.

وی با ارائه گزارش خود در خصوص بازدید از مرکز معاینه فنی کوی 22 بهمن گفت: به صورت سر زده به این ارگان مراجعه کردم که متاسفانه در آن زمان هیچ مسئولی در مرکز حاضر نبود. کارکنان نیز از وضعیت نابه سامان و کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گله مند بودند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: برای بهبود این وضعیت می توانیم این مرکز را به بخش خصوصی واگذار کنیم زیرا هم درآمدزایی دارد و هم می تواند خدمات بهتری به متقاضیان ارائه دهد.

زمان پور در خصوص زمین های بدون استفاده در منطقه چهار اهواز گفت: زمزمه هایی در خصوص تغییر کاربری غیر مجاز این زمین ها به گوش می رسد که برای  از بین بردن شایعات بهتر است شهرداری این زمین ها را شناسایی و حصار کشی کند.

وی اظهار کرد: شورای شهر اهواز باید ارتباط خود را با شورای عالی استان ها بیشتر کند زیرا این دو نهاد با کمک همدیگر می توانند با سرعت بیشتری به حل مشکلات پیش روی شهروندان بپردازند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: با توجه به گرمی هوا در استان خوزستان کمیسیون حمل و نقل شورا و استانداری خوزستان باید برای افزایش سهمیته بنزین تاکسی ها اقداماتی را انجام دهند.

نماینده کوی علوی اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: تجمع آب های سطحی در اثر بارش باران و بازگشت فاضلاب به منازل باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شهروندان این منطقه شده است.

شهرام فاضلی افزود: ساکنان خیابان الهیه این منطقه حدود 25 سال است که از نعمت لوله کشی گاز محروم هستند. همچنین با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بازارچه کوی علوی هنوز هم دچار وضعیت نا مطلوبی است.

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز نیز در خصوص این منطقه گفت: مسیر کوی 22 بهمن بسیار پر تردد شده به همین منظور برای راحتی رفت و آمد در این مسیر بهتر است یک پل هوایی بر روی ریل راه آهن احداث شود.

مریم ابریشم کار دیکر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه رسالت انسان حفاظت از محیط زیست است گفت: در کشور های پیشرفتع صنعتی با سرمایه گذاری مناسب برای بازیافت و آموزش همگانی برای جداسازی زباله ها توانستند از این طلای کثیف محصولات جدید تولید کنند.

وی فعالیت های تولیدی، انتقال پس آب فاضلاب های صنعتی به رودخانه ها از جمله دلایل آلودگی محیط زیست برشمرد و افزود: گام اول برای حفاظت از محیط زیست که منجر به درآمدزایی شهرداری نیز می شود آموزش همگانی و چهره به چهره و افزایش سطح آگاهی شهروندان اهوازی است.

عضو شورای شهر اهواز، راه اندازی کارخانجات بازیافت را گام دوم برای حفاظت از محیط ریست برشمرد.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از عدم خدمات رسانی مناسب در ایستگاه های مرزی استان عنوان کرد: شرکت شمسا انحصار سفرهای زیارتی در کشور عراق را در اختیار گرفته و متاسفانه بی کیفیت ترین کاروان ها در استان خوزستان قرار گرفته است.

وی در خصوص کمسیون ماده صد قانون که به تخلفات ساخت و ساز ها اختصاص دارد، گفت: متاسفانه نگاه شهرداری به تخلفات ارائه شده نگاه درآمدی است. این مسئله باعث شده که سیمای شهری مخدوش شود.

حیدری با انتقاد از ساخت بی کیفیت پروزه های عمرانی در شهر گفت: متاسفانه به دلیل اینکه سازمان شهرداری پروژه های عمرانی را به سازمان های زیر مجموعه خودش واگذار می کند این پروژه ها با کیفیت پایین ساخته می شوند.

وی با بیان اینکه اولین فردی که به ساخت دانشگاه علمی کاربردی تمایل نشان داد من بودم، اظهار کرد: متاسفانه شنیده ها حاکی از این است که این دانشگاه قرار است در محل فرهنگسرای گلستان احداث شود.

حیدری افزود: این فرهنگسرا برای ترم تابستانه خود هیچگونه ثبت نامی انجام نداده و به نظر من بهتر است برای احداث این دانشگاه مکان دیگری را در نظر بگیرند.

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: این مکان یک فرهنگسرای آی تی بوده و اگر مکان دیگری در اختیار شهرداری نیست ساخت دانشگاه در این مکان اشکالی ندارد.

زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: ادامه فعالیت این فرهنگسرا یک مطالبه مردمی است.

در این جلسه همچنین لوایح، اصلاحیه بودجه سال جاری، انتقال پسماندهای تولیدی شیبان به مجتمع دفع پسماند، تخصیص مبلغی برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی، استقرار نماینده ورزش محلات در مدیریت امور ورزشی و مساعدت به همسر شهید عیسی طرفی مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین آذر زمان پور و جانعلی خورشیدی به عنوان دو نماینده شورای شهر در هیئت عالی سرمایه گذاری انتخاب شدند.


۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن