تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814973598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیروزی های روز افزون نیروهای امنیتی افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




پیروزی های روز افزون نیروهای امنیتی افغانستان خبرگزاری رسا ـ حضور افراد وابسته به گروه طالبان از مدتها پیش در برخی از مناطق ولایت غزنی گزارش می‌شد و در مواردی آنها با نیروهای امنیتی درگیر و در برخی موارد دیگر اقدام به بمبگذاری می‌کنند.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: مقام‌های محلی در ولایت غزنی گفته‌اند که در جریان نبردی سخت بین نیروهای امنیتی و ستیزه‌جویان طالبان، دست کم 50 عضو این گروه کشته شده‌اند.
محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی به بی‌بی‌سی گفت: این نبرد در جریان عملیات پاکسازی ولسوالی گیلان از وجود طالبان از سوی نیروهای ارتش، پلیس و ماموران اداره امنیت ملی روی داد.
آقای احمدی افزود که این عملیات دو روز پیش آغاز شد که در جریان آن 36 عضو دیگر گروه طالبان زخمی شدند.
وزارت کشور افغانستان نیز گفته است: گروهی که در این عملیات نابود شد، در فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه در گیلان و سایر مناطق ولایت غزنی دست داشت.
آقای احمدی گفت: در جریان این عملیات یک سرباز ارتش کشته، یک فرد دیگر زخمی و فرد سومی از سوی طالبان دستگیر شده است.
این وزارت ابراز امیدواری کرده که به دنبال از بین رفتن این گروه شورشی، وضعیت امنیتی در گیلان بهبود خواهد یافت.
هنوز گروه طالبان درباره این گزارش اظهار نظری نکرده است.
حضور افراد وابسته به گروه طالبان از مدتها پیش در برخی از مناطق ولایت غزنی گزارش می‌شد و در مواردی آنها با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند و در برخی موارد دیگر اقدام به بمبگذاری می‌کنند.
معاون والی غزنی گفت: با گرم شدن هوا طالبان در تلاش هستند که حضور خود را در مناطق ناآرام این ولایت افزایش دهند. به گفته او، گیلان در همسایگی ولسوالی ناوه واقع شده که از کنترل دولت خارج است.
او افزود: این مناطق در نزدیکی مرز پاکستان موقعیت دارد که طالبان به سادگی می‌توانند از این مرز رفت و آمد کنند و در بسیاری موارد آنها شب‌ها با موتورسکلیت آن طرف مرز می‌روند و روز به این سو باز می‌گردند.
این وضعیت غزنی را در شمار ولایت‌های ناآرام قرار داده و بسیاری سازمان‌های بین‌المللی مستقر در افغانستان این ولایت را در نقشه امنیتی خود به رنگ سرخ نشان کرده‌اند.
چند ولایت دیگر در جنوب افغانستان هم به لحاظ امنیتی در وضعیت مشابه و حتی بدتر از آن قرار دارند. هرچند در شماری از این ولایت‌ها هزاران سرباز داخلی و خارجی مستقر هستند./1421/1409/ح


۱۳۹۳/۲/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن