تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820378810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس: آمریکا در مورد توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تناقض‎گویی می‎کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:
آمریکا در مورد توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تناقض‎گویی می‎کند
عضو پارلمان افغانستان با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا درباره توانایی نیروهای افغان، اظهار داشت که دولت آمریکا با انتشار چنین گزارشی در مورد توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تناقض‎گویی کرده است.

خبرگزاری فارس: آمریکا در مورد توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تناقض‎گویی می‎کند


«خداداد عرفانی» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: آمریکا می‎خواهد با انتشار گزارش‌هایی در مورد توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، آن‌ها را ضعیف جلوه دهد و روحیه آن‎ها را خراب کند. عرفانی افزود: این گزارش وزارت دفاع  آمریکا می‏‎تواند بر اعتماد ملت این کشور نسبت به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تأثیر منفی از خود بجا بگذارد. وزارت دفاع آمریکا در آخرین گزارش خود نوشته است که نیروهای امنیتی افغان با آن که توانایی زیادی به دست آوردند، اما در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم برود، توانایی تامین امنیت آن را ندارند. با این حال عضو پارلمان افغانستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با تأمین امنیت دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان دادند که آن‎ها می‎توانند امنیت همه روندهای مهم و بزرگ در افغانستان را تأمین کنند. آمریکا بدنبال تداوم حضور در افغانستان است عرفانی در مورد علل انتشار چنین گزارشی از سوی آمریکا، اظهار داشت که آمریکایی‌ها با انتشار این گزارش می‎خواهند علاوه بر نشان دادن لزوم حضور خود در این کشور، می‌خواهند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را محتاج کمک‎های خود جلوه دهند. وی فشار وارد کردن به دولت افغانستان برای امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن را نیز از اهداف دیگر آمریکا دانسته و تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا از راه‌های مختلف، مقام‎های دولت افغانستان را مجبور به امضای پیمان امنیتی با آن کشور کند، اما دولت و مقام‎های افغانستان هیچ‎گاه تحت تأثیر این فشارها قرار نخواهند گرفت زیرا این نخستین فشار از سوی آمریکایی‌ها نیست و نخواهد بود. آمریکا سبب پیشرفت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نشده است عرفانی در ادامه با تأکید بر توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور گفت که آمریکا سبب پیشرفت‎ نیروهای امنیتی افغانستان نشده بلکه شایستگی این نیروها عامل اصلی آن است. وی افزود: آمریکا با 13 سال حضور در این کشور به این نیروها آموزش درستی نداده و در بخش تجهیزات نیز به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کمکی نکرده، زیرا اکنون نیز آن‌ها تجهیزات زیادی نیاز دارند. افغانستان برای تهیه تجهیزات نظامی، کشور دیگری را انتخاب کند به باور این فرمانده جهادی افغان، دولت افغانستان بایستی برای تهیه تجهیزات نظامی، کشور دیگری را انتخاب کند و از گرفتن کمک نظامی از آمریکا خودداری کند. عرفانی تأکید کرد که افغانستان به عنوان یک کشور مستقل می‎تواند تجهیزات نظامی خود را از کشورهایی چون روسیه، چین، ایران، هند و کشورهای اروپای شرقی خریداری کند. وی در پایان خاطر نشان کرد که دولت افغانستان بایستی هوشمندانه با آمریکا روابطش را تنظیم کند، زیرا آن کشور هرگز در جهت منافع ملی و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همکاری نخواهد کرد. انتهای پیام/.

93/02/14 - 16:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن