تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820907253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر توریستی گوراب زرميخ صومعه سرا از نارسایی ها و مشکلات رنج می برد/ لزوم توسعه زیر ساخت های گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد؛
شهر توریستی گوراب زرميخ صومعه سرا از نارسایی ها و مشکلات رنج می برد/ لزوم توسعه زیر ساخت های گردشگری
رشت – خبرگزاری مهر: شهر توریستی گوراب زرميخ شهرستان صومعه سرا با داشتن شرایط آب و هوای مناسب و جاذبه های بی بدیل گردشگری متاسفانه از نارسایی ها و مشکلات عدیده ای رنج می برد.



به گزارش خبرنگار مهر، گوراب زرمیخ يکي از شهرهاي گيلان در شمال ايران است که همچون نگینی بر تارک این استان زیبایی شمالی می درخشد. جمعیت اين شهر که در بخش ميرزاکوچک جنگلي شهرستان صومعه سرا قرار دارد براساس سرشماري سال 1385  چهار هزار و 183 نفر ( هزار و 97 خانوار) بوده است. بدین ترتیب با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار خبرگزاری مهر به میان مردم خونگرم شهر گوراب زرمیخ رفته تا مشکلات و معضلات این شهر توریستی را از زبان آنان جویا شود. شهروندان در مصاحبه با خبرنگار مهر مشکلات این شهر را شامل تخریب آسفالت خیابان ها و معابر، ورودی نامناسب شهر، نداشتن سیستم جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی، عدم لایروبی رودخانه پلنگ ور، نبود امکانات ورزشی برای جوانان، پارک مناسب، عدم استقرار نیروهای اورژانس 115 در این شهر و غیره اعلام کردند. یک شهروند گوراب زرمیخی ضمن گلایه از نامناسب بودن ورودی این شهر توریستی می گوید: شهرداری برای رفع این مشکل باید اهتمام جدی داشته باشد.

شهرداری باید برای روکش آسفالت معابر اقدام کند تیمور جعفری با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت در معابر اصلی، فرعی و کوچه ها افزود: شهرداری باید برای آسفالت این معابر اقدام کند زیرا مردم از مجموعه مدیریت شهری خدمات رسانی بهتر را انتظار دارند. وی اظهارداشت: وضعیت خیابان اصلی و کوچه های فرعی به لحاظ آسفالت نیازمند توجه ویژه مسئولان شهری است. این شهروند گوراب زرمیخی می گوید: ورودی شهر گوراب زرمیخ هم اکنون متناسب با هویت شهر نبوده و نیازمند اصلاح از طریق اجرای ساماندهی فعالیت ‌ها و کاربری ‌ها به ویژه طرح‌ های گردشگری، فضای سبز و مجتمع های رفاهی و خدماتی است. وی افزود: ساماندهی بافت نامناسب پیرامون ورودی گوراب زرمیخ و اصلاح این قسمت از ورودی شهر نقش جذابی برای مسافران و شهروندان ایجاد خواهد کرد. جعفری ضمن اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت های خیابان‌ ها و معابر اظهارداشت: از جمله کاستی ‌هایی که باید شهرداری نسبت به این‌ مهم توجه داشته باشد وضعیت آسفالت خیابان ‌های شهر است. به گفته وی، گوراب زرمیخ از کمبود برخی امکانات اولیه و جزئی رنج می برد که با درایت و توجه مسئولان این معضلات به آسانی قابل رفع است. شهروند دیگری ادامه می دهد: یکی از معضلات مهم و اساسی این شهر تخریب آسفالت در برخی خیابان ها و معابر اصلی شهر است که موجب نارضایتی شهروندان و رانندگان شده است. عبدالله رستمی افزود: وجود دست اندازها و چاله ‌هاي كوچك و بزرگ در بعضي موارد باعث انحراف رانندگان از مسير اصلی شده كه اين موضوع در پاره‌اي موارد وقوع تصادفات رانندگي را نيز موجب خواهد شد. وی اظهارداشت: وضعیت نامطلوب برخی کوچه ها و خیابان های گوراب زرمیخ در خور و شان شهروندان این شهر نیست.

تخریب آسفالت خيابان ها نارضايتي شهروندان گوراب زرمیخی را به همراه دارد این شهروند گوراب زرمیخی می گوید: تخریب آسفالت خيابان ها نارضايتي شهروندان اين شهر را در پي دارد. وی اظهارداشت: شهروندان خواستار توجه مسئولان براي بهبود شرايط فعلي آسفالت خيابان هاي شهر گوراب زرمیخ هستند. رستمی ادامه می دهد: تردد خودروها در خيابان هاي پر دست‌ انداز موجب نقص فني‌ و به عنوان نمونه خرابی جلوبندي‌ خودروها مي ‌شود. وی اذعان داشت: یکی از مهمترین تسهیلات شهری که بسیار موجب رفاه و آسایش افراد می‌شود تاسیسات شهری از قبیل شبکه آب، برق، گاز، تلفن، فاضلاب و  غیره است که در این میان شبکه فاضلاب شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. دیگر شهروند ساکن این شهر ادامه می دهد: با توجه به اینکه گوراب زرمیخ یکی از شهرهای سرسبز با جاذبه های طبیعی گردشگری استان است نباید فاقد شبکه جمع‌ آوری، انتقال و سیستم تصفیه و دفع فاضلاب بهداشتی باشد. علی محمدی افزود:  نبود سیستم جمع آوری بهداشتی فاضلاب سلامت مردم شهر را تهدید می ‌کند. وی اظهارداشت: نداشتن سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب، افزایش بی رویه زباله ها و فاضلاب خانگی امروزه می توانند بر سلامتی جامعه تاثیر گذار باشد.

لزوم ارتقای فرهنگ زیست محیطی در بین مردم این شهروند می گوید: متولیان امر باید در راستای ارتقای فرهنگ زیست محیطی در بین مردم گام های جدی تری برداشته و با اجرای برنامه های متنوع آموزشی و اطلاع رسانی این فرهنگ را برای مردم جا بیندازند که "شهر ما، خانه ما" تنها یک شعار نیست و باید آن را در لحظه لحظه زندگی خود به کار بست. یکی از اهالی منطقه می گوید: رودخانه پلنگ ور که از  دل گوراب زرمیخ می گذرد از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. محمد جواد خلیلی افزود: این رودخانه به دلیل بی توجهی مسئولان و مردم وضعیت خوبی ندارد  و به زباله دان تبدیل شده است. وی ادامه داد: شهرداری دو تا سه کیلومتر از رودخانه پلنگ ور که در محدوده شهر قرار دارد، لایروبی و  در صدد حاشیه این رودخانه به فضای سبز، تاسیسات گردشگری و  غیره است. این شهروند گفت: شهر گوراب زرمیخ از نظر جاذبه‌ های گردشگری بسیار غنی است و می‌ تواند پذیرای گردشگران بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و تابستان باشد.

رودخانه پلنگ ور گردشگرانی را از نقاط مختلف به سوی خود می‌ کشاند وی همچنین از دیگر معضلات گوراب زرمیخ را عدم استقرار نیرو در ساختمان جدید تاسیس اورژانس 115 با تمامی امکانات و تجهیزات در این شهر دانست و اذعان داشت: هم اکنون هیچ گونه استفاده ای از این امکانات نمی شود. خلیلی ادامه می دهد: متاسفانه یک دستگاه آمبولانس چندین سال است برای اورژانس 115 شهر گوراب زرمیخ خریداری شده متاسفانه در شهرستان صومعه سرا بلااستفاده و خاک می خورد. یک شهروند گوراب زرمیخی هم در ادامه بر توجه به برنامه ‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و  گفت: امکانات تفریحی و رفاهی باید برای جوانان بیشتر فراهم شود. عسکر غلامی خواستار توجه جدی نسبت به توسعه فضاها و امکانات ورزشی در این شهر شد و افزود: جوانان ورزشکارشهر گوراب زرمیخ همواره از کمبود امکانات ورزشی رنج می برند. وی اظهارداشت: مشکلات ناشی از عدم امکانات مناسب باعث شده است انگیزه و رغبت ورزشکاران شهر گوراب زرمیخ روز به روز کمتر شود.  شهروند گوراب زرمیخی می گوید: در این شهر اغلب جوانان و نوجوانان توانایی انجام بیشتر ورزش ها را دارند ولی نه امکانات مناسب و نه حامی برایشان وجود دارد که به خواسته خود دست یابند. وی با بیان اینکه جوانان در ایام بیکاری هیچ نوع سرگرمی فرهنگی و ورزشی ندارند، یادآورشد: جوانان این شهر به دلیل نبود امکانات ورزشی و امکانات اولیه مجبور هستند در داخل شهر پرسه بزنند.

راه اندازی پایگاه اورژانس 115 در گوراب زرمیخ از مطالبات مهم شهروندان شهردار گوراب زرمیخ در این باره می گوید: در خصوص نصب سطل زباله و رفع سد معبر این شهر اقداماتی در حال انجام است. داود توفیقی افزود: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب در بخشی از خیابان امام خمینی ( ره) شهر گوراب زرمیخ به همت شهرداری و آب و فاضلاب آغاز شده است. وی افزود: آب زیادی که در اثر بارش باران در بخش عمده ای از خیابان امام خمینی (ره) و ابتدایی خیابان شهید ایرانی جمع و برای مردم ایجاد مشکل می کرد این معضل هم اکنون در حال رفع شدن است. شهردار گوراب زرمیخ گفت: با پیگیری های انجام گرفته عملیات لوله گذاری فاضلاب در تعداد زیادی از خیابان و معابر این شهر انجام خواهد شد. وی در ادامه با بیان اینکه پروژه آسفالت کسما به سه سار در حال انجام است، افزود: روکش آسفالت خیابان اصلی شهر گوراب زرمیخ همزمان با اجرای این پروژه انجام می شود. توفیقی اظهارداشت: آسفالت مناسب خیابان ها و معابر شهر یکی از خواسته های به حق شهروندان از شهرداری است. وی همچنین بر لزوم سرمایه گذاری و بسترسازی در امر ورزش شهر تاکید کرد و یادآورشد: حوزه ورزش به جهت اینکه مورد مراجعه، تقاضا و توجه آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است مهمترین بستر فعال برای دستیابی به اهداف توسعه و ارتقای سطح نشاط عمومی و اجتماعی به شمار می رود. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز می گوید: گوراب زرمیخ از توان های بالای گردشگری، کشاورزی، ورزشی و غیره برخوردار است. حمیدرضا خصوصی ثانی افزود: برای شکوفایی استعدادهای منطقه همه باید در جلب و جذب سرمایه گذار تلاش مضاعف داشته باشند. وی اظهارداشت: سرمایه گذاری موتور محرکه تولید، پویایی اقتصاد، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه است.

سرمایه گذاری موتور محرکه تولید، پویایی اقتصاد و اشتغال در جامعه است عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تاکید کرد و گفت: مدیران شهری گوراب زرمیخ با همت مضاعف د راستای رفع مشکل مردم هستند. وی در ادامه بر ضرورت توسعه زیر ساخت های گردشگری در گوراب زرمیخ تاکید کرد و افزود: گردشگری نقش مهمی در اشتغال زایی و  افزایش درآمد دارد. به گزارش خبرنگار مهر، گوراب زرمیخ از شهرهای زیبایی استان گیلان  که در شهرستان صومعه سرا قرار دارد. این شهر به دلیل برخورداری از توان های مهم و متنوع در عرصه های گردشگری، کشاورزی، شیلاتی و غیره همواره می تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا کند. به هر حال گوراب زرمیخ با داشتن تمامی این مزیت ها شهروندان این شهر توریستی از مشکلات عدیده ای رنج می برند از اینرو می طلبد مسئولان با برنامه ریزی هدفمند و جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی مطالبات به حق مردم را پاسخگو  باشند.   












۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن