تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدواج درسنین بالا امکان تولد کودکان مبتلا به سندرم داون را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس نظام پزشکی خوزستان: ازدواج درسنین بالا امکان تولد کودکان مبتلا به سندرم داون را افزایش می دهد اهواز- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی استان خوزستان گفت: ترویج ازدواج، بارداری و زایمان در سنین بالا بین بانوان امکان تولد کودکان مبتلا به سندرم داون را افزایش می دهد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ بیژن کیخاییˈ روزدوشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت روز جهانی ماما در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران افزود: موضوع ازدواج در سنین بالا در جامعه رواج یافته که باید این فرهنگ تغییر یابد تا ازدواج ها به سمت سنین پایین تر فرهنگ سازی شود زیرا ازدواج در سن های بالا و فرزند دارشدن دراین سن باعث تولد کودکان ناقص ذهنی و یا مبتلا به سندرم داون را خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آمار زایمان به صورت سزارین بین مادران افزایش یافته گفت: فرهنگ ترویج زایمان طبیعی برای افزایش باروری در بانوان و حفظ سلامت بانوان و نوزادان که در طرح نظام سلامت نیز به آن توجه ویژه شده است باید فرهنگ سازی و نهادینه شود.
کیخایی افزود: سلامت مادر و جنین از شاخص های تعیین میزان بهداشت و سلامت کشورها است و در کشور ما با پیروزی انقلاب اسلامی و توجه ویژه آمار مرگ و میر مادران از 100 در هر یک هزار نفر به 20 در هر یکصد هزار نفر کاهش یافته است.
رییس سازمان نظام پزشکی استان خوزستان بیان کرد که تمام شاخص های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در سلامت مادر خلاصه می شود و از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود.
وی افزود: در بحث مرگ و میر نوزدان نیز باید راهی برای کاهش آمار فوت نوزدان ناقص که البته در تمامی کشورها این مشکل وجود دارد اندیشیده شود.
کیخایی با اشاره به مشکلات فارغ التحصیلان مامایی گفت: کم بودن حقوق قشر ماما و بیکاری این قشر از مشکلات افراد تحصیل کرده در این بخش است البته افرادی که در بخش مامایی تحصیل می کنند می توانند تا دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند و باید هر چه زودتر مشکل اشتغال در این قشر را برطرف کرد.
7158/538
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن