تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818266073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري هاي سياسي و اقتصادي نياز امروز منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۵۲ب.ظ)
ظريف در نشست خبري با همتاي ارمنستاني؛ همکاري هاي سياسي و اقتصادي نياز امروز منطقه است وزير امور خارجه، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ايفاي نقش مؤثر در برقراري صلح و ثبات در منطقه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف روز دوشنبه با ادوارد نعلبنديان، همتاي ارمنستاني خود، ديدار و گفت و گو کرد و پس از آن به همراه وزير خارجه ي ارمنستان در نشست خبري مشترک شرکت کرد.
رئيس دستگاه ديپلماسي ايران در اين نشست خبري مشترک اظهار داشت: منطقه ي ما نيازي به درگيري و منازعه ندارد و صلح، ثبات و همکاري هاي سياسي و اقتصادي نياز امروز آن است.
وي خاطرنشان کرد: ايران و ارمنستان مواضع نزديکي در عرصه ي بين الملل دارند و ايران از حمايت هاي اين کشور تشکر مي کند.
وزير امور خارجه همچنين در مورد ديدار خود با همتاي ارمنستاني خود، گفت: در اين ديدار راه هاي گسترش روابط در عرصه هاي مختلف و همچنين ارتقاي همکاري ها در بخش هاي اقتصادي، تجاري، حمل و نقل، انرژي و بانکي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
ظريف يادآور شد: ما امروز درباره ي موضوعات مختلف، از جمله روابط دو جانبه، همکاري هاي سياسي، پارلماني، فرهنگي و تبادلات اقتصادي گفت و گو کرديم.
وي، روابط ايران و ارمنستان؛ بويژه در عرصه ي فرهنگي را ديرينه و عميق توصيف و گفت: روابط تهران - ايروان براساس احترام متقابل و بسيار دوستانه است، ما مواضع نزديکي با يکديگر در عرصه ي بين الملل داريم.
وي خاطرنشان کرد: در جمهوري اسلامي ايران همواره ارتباط خوبي با ارامنه به عنوان اقليت فعال و خوب وجود داشته است.
رئيس دستگاه ديپلماسي با بيان اين که خوشحالم ميزبان يکي از کشورهاي دوست و همسايه ي ديرين ايران هستم، اظهار اميدواري کرد: در همه ي زمينه ها شاهد گسترش روابط بين دو کشور باشيم.
ظريف همچنين به گفت و گوهاي خود با نعلبنديان، وزير خارجه ي ارمنستان، درباره ي بحران سوريه و اوکراين اشاره کرد و گفت: دو کشور در اين دو موضوع مواضع مشترکي دارند و معتقدم که در همه ي موارد بايد از روش هاي صلح آميز استفاده شود.
وزير امور خارجه همچنين تصريح کرد: ايران همواره اميدوار است شاهد منطقه اي داراي صلح و دوستي باشد و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذار نمي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن