تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاههای امدادی جمعیت هلال احمر استان قزوین توسعه می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین ره انجام:
پایگاههای امدادی جمعیت هلال احمر استان قزوین توسعه می یابد
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: احداث شش پایگاه جدید امداد جاده ای، توسعه آموزش های همگانی و تخصصی و راه اندازی پایگاههای امداد روستایی در اولویت برنامه های امسال جمعیت هلال احمر قزوین قرار دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صلیب سرخ و هلال احمر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مهمترین برنامه های این جمعیت را تشریح کرد.

حمید ره انجام در این نشست خبری گفت: از 17 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده که در این هفته فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات ایثارگرانه امدادگران و داوطلبانی که عاشقانه در راه نجات جان انسانها جان خود را به خطر می اندازند فراهم شده است.

30 هزار عضو داوطلب در هلال احمر قزوین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد:  با داشتن حدود 170 نفر نیروی رسمی و بیش از 30 هزار نفر نیروی داوطلب فعالیتهای این جمعیت از مهد کودک تا دوره دانشگاه گسترده شده و با شعار هر خانواده یک داوطلب امیدواریم فرهنگ سازی در خصوص آموزش های امدادی در میان همه مردم نهادینه و ترویج شود. ره انجام یادآورشد: تمامی داوطلبان جمعیت هلال احمر عاشقانه و مخلصانه در همه ایام از نوروز و مناسبتها و تعطیلات در خدمت مردمند تا آسیب دیدگان و در راه ماندگان و همه افرادی که دچار حوادث غیر مترقبه و یا سوانح جاده ای می شوند مورد حمایت و خدمات امداد و نجات قرار گیرند. این مسئول بیان کرد: خدمت در هلال احمر به نوعی ایثار و از خودگذشتگی است که باید این افراد به مردم شناسانده شوند و مورد احترام و تکریم قرار گیرند که در این هفته مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


ره انجام گفت: هدف ما آموزش و توانبخشی و امداد و نجات است و برای تحقق شعار"هر خانواده یک امدادگر" برنامه ریزی های مناسبی خواهیم داشت تا به شرایط مطلوب در این بخش دست یابیم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و آسیب دیدگان از مهمترین وظایف این جمعیت است که در طول سال با اجرای برنامه های متنوع اجرا می شود. آموزش تخصصی 1500 امدادگرد وی در خصوص آموزش های تخصصی نیروهای جمیعت هلال احمر استان هم گفت: آموزش تخصصی یک هزار و 500 امدادگر استان برای فعالیت در بخش جاده ای، سیلاب، کوهستان، آواربرداری و حوادث در سال گذشته انجام شده و امسال تداوم خواهد یافت که خوشبختانه عملکرد جمیعت در این راستا بسار خوب و قابل قبول بوده است.

ره انجام تصریح کرد: تیمهای"توانا و ایثار" ویژه بانوان در استان فعال شده که در ایام نوروز دو تیم واکنش سریع نسوان هلال احمر به صورت مستقل وارد عملیات امداد و نجات شدند و تمامی کارها توسط بانوان با موفقیت انجام شد که تجربه موفقی بود. استاندارد رسیدن به صحنه حادثه در قزوین بهبود یافت این مسئول تصریح کرد: استاندارد زمان حضور امدادگران در سر صحنه حوادث در حال حاضر 12 دقیقه است که سال گذشته در ایام نوروز این زمان در استان به پنج دقیقه و 17 ثانیه رسید که رکوردی در کشور محسوب می شود و از موفقیت های امدادگران قزوین است. ره انجام یادآورشد: در سال گذشته امدادگران هلال احمر استان قزوین در 222 حادثه حضور یافتند و به دو هزار و 223 نفر از مجروحان و خانواده های متاثر از حادثه کمک کردند که تعداد کشته های این حوادث نیز هشت نفر گزارش شده است. وی بیان کرد: در این ایام 147 نفر نیز به لحاظ شرایط خاص در استان اسکان داده شدند و 746 نفر از نیروها در قالب 270 تیم برای عملیات اعزام شدند که در این ماموریت ها 197 دستگاه آمبولانس و 23 دستگاه ست هیدرولیک و سه دستگاه ست نجات بکار گرفته شد. راه اندازی شش پایگاه جدید امداد جاده ای در استان این مسئول گفت: در حال حاضر در استان 12 پایگاه امداد جاده ای داریم که در برنامه ریزی انجام شده مصمم هستیم با راه اندازی شش پایگاه دیگر تعداد پایگاههای استان را به 18 واحد افزایش دهیم. ره انجام تصریح کرد: برای هر پایگاه نیازمند پنج میلیارد ریال و در مجموع 30 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تجهیز پایگاههای امداد جاده ای استان نیازمندیم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: امسال برای توسعه فعالیتهای امدادی درصددیم شبکه تیم های امداد روستایی را راه اندازی و توسعه بخشیم که در این راستا هفت روستا در دستور کار قرار گرفته که 10 درصد کارها انجام شده است. ره انجام یادآورشد: تیم های امدادی محلات هم امسال راه اندازی می شود که در این بخش استان قزوین پایلوت کشوری خواهد شد که این کار نیز در توسعه خدمات بسیار موثر است. ره انجام با اشاره به برخی کارهای انجام شده در رسیدگی به امور نیازمندان گفت: با توزیع چهار هزار و 200 بسته اقلام غذایی به ارزش 22 میلیون تومان و توزیع 9 هزار و 600 بسته مواد غذایی در ماه رمضان ازدیگر کارهای خیرخواهانه برای کمک به نیازمندان است که توسط داوطلبان هلال احمر انجام شده است.

وی اجرای 472 برنامه مختلف،آموزش سه هزار و 520 نفر درمهدهای کودک،برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد امدادی با شرکت 450 نفر، برگزاری 239 دوره اردوهای نشاط و پویایی با حضور 11 هزار و 305 نفر، شرکت 18 هزار و 950 نفر در برنامه های اوقات فراغت و دوره آموزشی آئین زندگی برای شش هزار و 720 نفر از دیگر فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان قزوین است. تجهیز و تکمیل اردوگاه رازمیان ره انجام یادآورشد: اردوگاه رازمیان با ظرفیت 200 نفر در استان از امکانات بسیار خوب برای برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی است که تاکنون 90 اردو برای جوانان برپا شده که برای تجهیز آن 500 میلیون تومان هزینه شده است که تلاش می کنیم نسبت به تکمیل آن امسال اقدام شود. وی راه اندازی اولین کانون کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، اجرای مانور زلزله و ایمنی در مدارس به عنوان دیگر کارهای انجام شده این جمعیت ذکر کرد. مراجعه 13 هزار نفر به درمانگاه هلال احمر استان این مسئول گفت: در سال گذشته 13 هزار و 24 نفر به درمانگاه جمعیت هلال احمر استان مراجعه کردند و از خدمات درمانی آن استفاده کردند و دو هزار و 66 نفر نیز از خدمات فیزیوتراپی برخوردارشدند و واکسیناسیون 15 هزار و 366 نفر از زائران از دیگر خدمات این جمعیت است.

ره انجام اظهارداشت: در هفته هلال احمر کلنگ دو پروژه مهم به زمین زده خواهد شد که با تکمیل آن می توان امیدوار بود خدمات امدادی این جمعیت به سایر استانها نیز ارائه شود. وی افزود: کلنگ ساخت پایگاه امدادی آنجیلاق در این هفته به زمین زده خواهد شد که این پروژه ملی در زمینی به مساحت 10 هکتار ساخته می شود که احداث آن بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم توسط مسئولان کشور تامین شود که این کار می تواند نیاز امدادی استانهای تهران و البرز را هم تامین کند. ره انجام بیان کرد: این پایگاه دارای هفت سوله یک هزار متری امکانات لجستیکی و مجموعه خدمات امدادی است که به عنوان یک طرح ملی برای استان بسیار مهم است. این مسئول اظهارداشت: همچنین کلنگ ساخت انبار بزرگ امدادی شهرستان آوج با یک سوله 800 متری در روزهای آینده به زمین زده خواهد شد. وی تصریح کرد: این پایگاه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با دو میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود که تاکنون 850 میلیون تومان آن تامین شده است.

250 دانشجوی مرکز علمی کاربردی هلال احمر فارغ التحصیل می شوند مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد:مرکز علمی کاربردی جمعیت با تحصیل 750 دانشجو در پنج رشته کاردانی و دو رشته مقطع کارشناسی فعالیت می کند که پیگیر راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد نیز هستیم. وی افزود: بزودی 250 تن از دانشجویان این مرکز مراسم فارغ التحصیلی خود را جشن خواهند گرفت. ره انجام در خصوص استفاده اقتصادی و فرهنگی از فضای مناسب جمعیت هلال احمر هم گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر از فضای بسیار مناسبی برخوردار است که می تواند در صورت سرمایه گذاری به فضای خوبی برای استفاده مردم استان تبدیل شود. وی افزود: پیشنهاد احداث پارک آبی توسط بخش خصوصی در دست مطالعه است که می توان با همکاری شورای شهر مجموعه ای تفریحی خوبی ایجاد کرد.
 


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۴:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن